PDA

View Full Version : London City buizen versterker



semt-x
6 juli 2005, 19:26
Ik ben benieuwd naar de London City buizenversterker die ik laatst heb zien staan. Zijn er mensen die er al ervaring mee hebben? Wat is de veelzijdigheid van de amp? Kan je van een Fender Clean naar een Mesa Boogie distortion gaan? Het laatste heeft wel mijn voorkeur. Wie kan mij meer over deze amp vertellen?

Alvast bedankt!

EpiCenturiesAWAy
6 juli 2005, 20:11
is al een topic van. gebruik zoek functie

semt-x
6 juli 2005, 21:38
Ik heb alleen een topic gezien over iemand die LC gitaren over een LC buizenbak heeft gespeeld. Maar dit is maar 1 reactie. Zijn er verder niemand?

Lexvandoef
6 juli 2005, 22:04
Hey

Ik heb zelf een transistor combo van LC. Die klinkt erg goed voor zo'n bakkie. Het gain kanaal is soms nogal zwaar, maar een leuke overdrive kan je er wel uithalen als je het tweede gain kanaal niet open zet. De clean die erop zit klinkt er goed, zeker met een strat achtige gitaar.

Wel is die erg luid, zeker in vergelijking met mijn eerste oefenversterkertje (stagg) :oops: :razz: :D

Dit is mijn ervaring met LC, ik weet helaas niet hoe de buizenbak klnkt, die was voor mij te duur en ik heb daar dan ook nie egt naar gekeken. Maar als hij van vergelijkbare kwaliteit is, dan isiie wel aan te raden voor het geld

tillens
7 juli 2005, 10:01
hey ik heb er heel kort over gespeeld. vrij clean geluid, die je ook kon boosten, vooral die functie vond ik goed klinken, lekker punchy en helder. de overdrive was een beetje grof, hou ik niet zo van, maar was moeilijk testen omdat de winkel vrij klein was.. de boost op de overdrive was niet echt mijn ding, teveel zeg maar , en ook veel bas en dergelijke. . reverb was best te doen, maar iets meer sprankel had gemogen.. voor het geld hoef je het zeker niet te laten. de afmetingen en looks lijken een beetje mesa georienteerd. denk als je het logo eraf haalt dat je een prima unit hebt.

E-J
7 juli 2005, 11:37
Ik heb alleen een topic gezien over iemand die LC gitaren over een LC buizenbak heeft gespeeld. Maar dit is maar 1 reactie. Zijn er verder niemand?

Ik was diegene :) ik vond de versterker errug goed klinken eigenlijk, maar ik heb niet over zoveel buizenbakkies gespeeld. Voor het geld lijkt het me wel een aanrader btw. Hij kon iedergeval van kraakhelder clean naar ongenuanceerde rauwe clean gaan. Bij het overdrive kanaal was het eigenlijk wel ongeveer hetzelfde, je krijgt van een romige overdrive ook een wat vettere distortion eruit. Het lijkt me een erg leuke versterker, en bovendien ziet de Bulldog er eigenlijk ook best mooi uit 8-) idd beetje Mesa/Boogie look-a-like. Maar wel leuk.