PDA

View Full Version : Memory Man DLX



Debaser
6 juli 2005, 18:18
Oh wat ben ik in mijn nopjes met mijn Memory Man die ik gister gekocht heb.
maar gezien de minimale handleiding heb ik even wat vraagjes, maybe some one knows :)

* is het logisch dat er zon enorm volume verschil zit tussen ON en OFF?
* wat kan ik precies met de direct out ? ik heb maar 1 input in mijn amp.

* wat voor adpater zit er bij jullie bij ook een 100mA van EHX ?
ik dacht nl dat ze nog al wat energie vraten...

alvast bedankt !

Lucluc
6 juli 2005, 20:01
is het logisch dat er zon enorm volume verschil zit tussen ON en OFF?!

Er zijn een aantal versies. Kan je bij jou ook het volume afstellen als je het effect uit hebt staan? Als dat zo is, dan is er niets te doen aan het volume verschil, tenzij je hem true bypass maakt. Dat is simpel te doen.


wat kan ik precies met de direct out ? ik heb maar 1 input in mijn amp

Als je twee versterkers hebt kan je een quasie stereo effect bereiken. Direct uit geeft alleen je originele signaal en die gaat dan naar de ene versterker en de andere versterker krijgt alleen een signaal met echo's.


wat voor adpater zit er bij jullie bij ook een 100mA van EHX ? ik dacht nl dat ze nog al wat energie vraten...

:o Ga je ervanuit dat iedereen hier een Memory Man heeft???? Wat bedoel je met veel energie vreten?

Debaser
6 juli 2005, 21:26
thanx Lucluc voor de Reply,

Ik heb een memory man deluxe - 5 knops
en wat precies bedoel is dat, zodar ik het effect inschakel, het geluid qua volume afneemt, stel ik hem harder in met de input regelaar, vervormd dit het geluid.

ik kan volgens mij dus niet het bypass signaal qua volume regelen.




:o Ga je ervanuit dat iedereen hier een Memory Man heeft???? Wat bedoel je met veel energie vreten?

haha :cool: wat dit betreft , ik dacht dat ik er bij had gezet dat meer evaren gebruikers mij missien konden helpen :) en ik meende ergens gelezen te hebben / op forum / site dat delay's en echo's gewoon veel mA verbruikten, maar misschien waren dat echt digitale dingen.

morgen weer even verder kloten met het apparaatje .. :)

fullorder
7 juli 2005, 00:09
Neem vooral de tijd om met de settings te spelen. de stand van de knoppen luistert nogal nauw dus je zult flink wat moeten experimenteren en uiteindelijk wellicht streepjes zetten bij je favoriete setting(s).

ik heb er zelf ook een gehad., geniaal apparaat. ik had niet echt problemen met het volume, maar ook hier geld dat de instellingen heel erg nauw luisteren. het is inderdaad heel goed mogelijk om veel volume te verliezen of juist de memoryman constant te oversturen. de kunst is het vinden van gainsettings zodat hij net niet overstuurd (alleen bij pieken in je signaal, dat mag best).

succes en veel plezier!

Debaser
7 juli 2005, 02:00
ik heb nog even lopen zoeken op internet, an kwam tot de volgende conclusie, voor de moeite met het geluid :

de adapter die ik erbij heb gekregen is een 40v 100mA
maar volgens deze (http://www.shop-sotw.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=EHX_POWERSUPPLY&Store_Code=STRINGS) site zou het de 24V 100mA moeten zijn, en volgens deze ook (http://www.hotroxuk.com/store/erol.html#303x0&&http%3A%252F%252Fwww.google.nl%252Fsearch%3Fq%3D%2 522memory+man+deluxe%2522+power+supply%26hl%3Dnl%2 6lr%3D%26c2coff%3D1%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla%3Aen-US%3Aofficial%26start%3D10%26sa%3DN)

de adapter lag bij FB in een bak ... dus het zou zomaar kunnen dat het de verkeerde is.

zou iemand die er eentje heeft aub even willen checken welke hij heeft ?
zou ik m al gesloopt kunnen hebben

EDIT : volgens de thomann.de site

ELECTRO HARMONIX Deluxe Memory Man, warm analog delay up to550ms, with chorus and vibrato, creates sqeeping sounds,incl.24V Power supply.

Dit is al de tweede blunder die Feedback bij mij heeft gemaakt de laatste tijd. Eerst maken ze mijn DM4 kwijt die in reparatie was, en nu weer een verkeerde adapter. nu maar hopen dat ie niet kapot / overbelast is geweest.

Debaser
7 juli 2005, 13:21
vanochtend even naar FB geweest om de adapter te ruilen.
relaxed en als ik thuis uit de studio kom, ff testen. :D

Lucluc
7 juli 2005, 13:32
de adapter die ik erbij heb gekregen is een 40v 100mA


Heb je hem nieuw gekocht? Dan zou de juiste voeding er toch bij moeten zitten.... Er hoort toch echt een 24v voeding bij. Slechte zaak, die FB.

dano
7 juli 2005, 14:08
vanochtend even naar FB geweest om de adapter te ruilen.
relaxed en als ik thuis uit de studio kom, ff testen. :D

is je pedaal nu niet f*cked? En echt amateuristisch van feedback. Heb daar ooit een dm4 gekocht, kreeg ik een doosje erbij wat eruit zag alsof het 3 weken in de stromende regen had gestaan en daarna op de evrwarming was gelegd. Beetje stom eigenlijk dat ik er niets van gezegd heb.

Heb je nu de deluxe memory man?

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/00/34/52/003452004s.jpg

? wat vind je ervan? ik heb hem ook getest, en ga hem dnek ook kopen, enige bezwaren waren:

-een harde plop als je eht pedaal inschakelt (moet hij warmdraaien?)
-ruis alleen als je speelt (overkomelijk)

Lucluc
7 juli 2005, 14:21
enige bezwaren waren:

-een harde plop als je eht pedaal inschakelt (moet hij warmdraaien?)
-ruis alleen als je speelt (overkomelijk)

Ik hoor nooit een harde plop als ik het effect inschakel.

Ruis wordt harder als je de blend knop ver open draait. Het blijft een ouderwetse delay. Als je de charme daarvan kan waarderen, zal je je niet ergeren aan de ruis.

dano
7 juli 2005, 14:32
mmm misschien hoor ik spoken of was het exemplarisch. hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

Lucluc
7 juli 2005, 14:45
mmm misschien hoor ik spoken of was het exemplarisch. hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

175 euro nieuw

Debaser
7 juli 2005, 22:49
ik 199,- nieuw...

als blijkt dat het pedaal niet goed meer is, kan ik m ruilen.
ik werd geholpen door iemand die niet van de gitaar afdeling was.
hij kon er niets aan doen vind ik, nergens staat vermeld wat er voor adpater op moet. en hij zat ook niet in de houten kist.

ik heb idd de DELUXE versie, en heb ook nog geen plop gehoord. ruis wel maar alleen bij meer WET zeg maar.

als ik morgen weer thuis ben ff testen.

8)

Mithrandir
7 juli 2005, 23:47
Ik vindt dat wel heel gek bij feedback, de adapter wordt inderdaad uit een grote bak met andere adapters geplukt en de verpakking is in geen velden of wegen meer te bekennen. Ik had blijkbaar mazzel met die van mij, maar het is dat ik destijds zo ontzettend zat te gassen op dat ding anders had ik hem niet eens meegenomen.

Die plop is vreemd inderdaad, die heb ik ook niet (althans het is me nooit opgevallen). En echt storende ruis of volume verschillen als ie aan of uit staat heb ik ook niet.

dano
8 juli 2005, 00:13
inde winkel toen werd de plop uitgelegd als wat voor kan komen als men het pedaal de eerste paar keer intrapt (was muziekhandelboekel).


Ah en ik weet iig waar ik hem dus niet ga kopen; bij feedback. Bij een MM hoort toch ook zo'n leuk houten doosje dat me erg doet denken aan een fles wijn in feestverpakking ? ;D

Lucluc
8 juli 2005, 14:10
Bij een MM hoort toch ook zo'n leuk houten doosje dat me erg doet denken aan een fles wijn in feestverpakking ? ;D

Ik kreeg hem uit Duitsland opgestuurd in een kartonnen doosje. Voeding zat er ook in.

Van de site van Analogman:
In late 2004, along with the carboard boxes, there was a redesign on the switching. They are using relays now for true bypass. So if you lose power, the effect will switch to OFF and you will get your true bypassed dry sound. This also makes it easy to mod them for remote or MIDI switching.

Debaser
8 juli 2005, 19:20
ik heb wel een houte kissie, geen idee of ie tb is ?
maar t doosie kwam van zolder ... dus misschien een oud doosje voor nieuw pedaal ?

staat er ergens een serial / productie nummer / datum ?

dano
10 juli 2005, 01:54
ik had bijna een mm voor 125 euro van marktplaats, beetje jammer dat de verkoper hem al verkocht had, als iemand er nog 1 tegenkomt voor een mooi prijsje, druk dan gelieve op het knopje "PM" onder mijn naam ;D