PDA

View Full Version : Het Wah-Dilemma



Matsvansanten
6 juli 2005, 17:15
test...

Matsvansanten
6 juli 2005, 17:18
Hoi allemaal,

ik zit met een probleem. Ik wil een goede wah gaan aanschaffen maar zit nu ontzettend te twijfelen welke. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar echt duidelijke antwoorden heb ik niet kunnen vinden. Ik heb op het moment de Dunlop Dimebag Wah (DB-01) en de RMC Picture Wah als opties aangezien die bij de lokale muziekwinkel aanwezig waren en ik die dus kon vergelijken. Nu vind ik de RMC Picture Wah erg fijn klinken bij clean geluid, maar bij distortion vind ik hem net wat minder overtuigend. Hoewel de Dimebag Wah weer andersom is, naar mijn mening. Ondanks dat er zoveel af te stellen is bij de Dimebag Wah krijg ik het clean er tog net niet zo overtuigend uit als bij de RMC.

Wat raden jullie nou aan? Voor de RMC gaan of misschien een RMC1 (als ik die ergens kan vinden zodat ik hem kan testen, er is er vast wel eentje ergens in Amsterdam) of toch die Dimebag aangezien die met distortion wel erg vet klinkt (ook met die boost functie).

mvg, Mats

owjah en ik was nog vergeten te zeggen dat ik eigenlijk heel veel verschillende muziekstijlen speel. Blues, Jazz, Rock en Metal speel ik eigenlijk allemaal wel dus het moet hier ook een beetje bij passen.

BLOK182
6 juli 2005, 18:43
Ik zou dan voor de RMC1 gaan. De Picture wah is erg goed, maar heeeel vintage georienteerd, en dan merk je dat bij scheur een metalwah als de dimebag het beter doet. Misschien kan je ook nog eens kijken naar de Wizard Wah van Teese, dies voor scheur en humbuckers bedoeld.

Random_hero
6 juli 2005, 19:00
Denk ook eens aan de Weeping Demon van Ibanez, deze wah verraste mij zeer aangenaam. Ik heb m samen naast vrijwel alle cry babys getest en de weeping demon is veel fijner qua bediening, je kan lekker diep gaan met het pedaal, ergo een betere controle. Ook vond ik m veel lekkerder klinken.

Matsvansanten
6 juli 2005, 19:13
Bedankt voor jullie reacties.

De Weeping Demon van Ibanez heb ik reeds ook al geprobeerd. Dit was echter niet echt wat ik nou precies zoek. De wizard wah is misschien ook een optie, alleen moet ik hem dan wel eerst ergens kunnen proberen. RMC1 ga ik waarschijnlijk morgen naast de Picture Wah testen, kijken wat ik lekkerder vind. Ben benieuwd :lol:

Iemand anders nog ervaringen of suggesties?

bazzieman
6 juli 2005, 21:08
Misschien heb je dit allang gehad :oops: en vond je het niks maar misschien de Hendrix wah? :roll:

Matsvansanten
6 juli 2005, 22:05
hehe die heb ik inderdaad ook al is uitgeprobeerd. Was wederom eigenlijk niet wat ik zocht en ik vond hem ook niet veelzijdig genoeg.....Kben misschien een beetje kieskeurig maarjah....Kzit nu eigenlijk wel te neigen richting die Wizard Wah van RMC, helaas nog geen plek gevonden waar ik hem kan testen.... :-(

Iemand anders nog leuke suggesties of ervaringen die hij/zij wil delen?

Speeddemon
6 juli 2005, 22:58
Tech 21 Killer Wail.

Speel je veel clean jazz/funk, zet je 'm op "Deep", speel je veel live, en/of metal/rock, zet je 'm op Extended.
Hij is relatief klein EN true bypass.

Ter vergelijking; ik heb ook een Teese W.O.F. en een 70's Colorsound (TB) liggen.

vinni
7 juli 2005, 00:18
Speel sinds kort met een MSD Automagic Silvermachine MKII (een wat?...)
Jawel.....ff google en je weet alles.....

Clean en distortion....alles klinkt geweldig....zit gewoon tussen amp en gitaar en geen tonesuck.....

Vinni

Matsvansanten
8 juli 2005, 15:30
Die Tech 21 Killer Wail is inderdaad best interessant maar kheb hem nog geeneen keer in een winkel gezien. DIe MSD nogiets nogiets kan ik zelfs op google niet vinden....

Nu even over de RMC wah's. Ik ben toch wel erg geinteresseerd in de RMC Wizard wah. Is er hier iemand die hem heeft en hem kan vergelijken of heeft vergeleken met de RMC Picture Wah en de RMC1 (in Amsterdam en Amstelveen zijn alleen winkels met de picture en de RCM1 die ik naast elkaar kan testen maar nergens de wizard dus die zou ik dan moeten bestellen zonder te testen...)

Mats

vinni
8 juli 2005, 16:52
DIe MSD nogiets nogiets kan ik zelfs op google niet vinden....Mats


Nou nou nou nou.....

Die wah heeft zelfs een eigen website!.....

www.silvermachine.de

Ik heb'm via Music Store in Duitsland.

Vinni

fullorder
8 juli 2005, 17:30
DIe MSD nogiets nogiets kan ik zelfs op google niet vinden....Mats


Nou nou nou nou.....

Die wah heeft zelfs een eigen website!.....

www.silvermachine.de

Ik heb'm via Music Store in Duitsland.

Vinni

wooow! die silvermachine is wel gruwelijk lelijk zeg! :P
maar wat doet dat er toe als ie goed klinkt?

ik speel zelf gewoon over de standaard crybaby (lelijk zwart ding zonder instelmogelijkheden yeah!) en dat werkt prima voor mij. Van Isaac Hayes tot Jimi Hendrix!

Matsvansanten
8 juli 2005, 19:02
Hey dat ding is best wel heel vet vinni. Alleen jammer dat ik hem nooit ergens heb gezien want eigenlijk wil ik iets eerst uitproberen voordat ik het koop (vooral als het een wat duurder ding is).

Iemand nog ervaringen met de RMC wizard wah? :lol:

NeeraDJ
8 juli 2005, 19:44
wooow! die silvermachine is wel gruwelijk lelijk zeg! :P
maar wat doet dat er toe als ie goed klinkt?
Ik vind 'm juist onwijs mooi! Schijnt verder ook erg robuust en relatief zwaar te zijn. Ik ben nu aan het kijken voor een winkel waar ik 'm het goedkoopst kan halen.

@Matsvansanten: Probeer een RMC3 anders, 50-60 euro duurder dan de Wizard maar je kunt er hetzelfde geluid en meer uithalen. Wel één van de duurste wahs. De Fulltone Clyde Deluxe (zit ergens tussen mijn eerste en tweede keus) is een tikkie duurder of even duur als je er genoeg tijd in steekt een dealer met gunstige prijzen te vinden, maar schijnt de wahs der wahs te zijn alhoewel het alles aankan is het echter wel ietsjes meer vintage georienteerd.

Matsvansanten
8 juli 2005, 20:47
Ja een RMC3 zou geweldig zijn maar dat gaat toch echt boven mijn budget. De Wizard/Picture/RMC1/Crybaby Dime zitten allemaal al echt helemaal bovenin mijn budget. Dus die RMC3 zit er in ieder geval niet in, zelfs de RMC2 is niet haalbaar helaas. Misschien ooit nog wel maar kben op het moment 16 en dit is wel de top van het budget.

Zijn er hier eigenlijk mensen met een RMC wizard?

vinni
9 juli 2005, 04:33
Hey dat ding is best wel heel vet vinni. Alleen jammer dat ik hem nooit ergens heb gezien want eigenlijk wil ik iets eerst uitproberen voordat ik het koop (vooral als het een wat duurder ding is).

Iemand nog ervaringen met de RMC wizard wah? :lol:

De voorganger van mijn Silvermachine was de RMC Wizzard wah..... :-D :-D :-D ...puur toeval dus....

Tja....die Wizzard.
Wordt van gezegd dat die met name geschikt is voor humbuckers en dat
het wah effect goed te horen blijft op je Higain kanalen...
Nou geloof me......gebruikte'm net zo lief op het cleane kanaal met piezo's...
Fantastsich mooi geluid.

Aanrader....en kan gewoon tussen gitaar en amp blijven....geen tonesuck...

Vinni

vinni
9 juli 2005, 04:36
Oh ja....

Voordat je begint van ....."Als-ie zo mooi is waarom de Silvermachine?"
Nou....werd gek van dat aan en uit zetten van wizzard. Hard naar voren indrukken, dan maar hopen dat het werkte, hard naar voren om'm uit te zetten. Nu zet ik mijn voet op de Silvermachine en het werkt. Ik haal'm d'r af.....wah uit. Geweldig.....Weet meer wah's doen dit.....voor deze is echt true bypass. Zit gewoon tussen amp en gitarr zonder dat het je toon opvreet.
Kost wat....maar dan heb je ook wat!

Vinni

NeeraDJ
9 juli 2005, 15:42
Wat heb je er trouwens voor betaald vinni? Music Store heeft ze volgens mij niet meer kan niks vinden op hun site iig

Matsvansanten
9 juli 2005, 16:20
Oh vet! Idd vinni hoeveel kost ie dan? En hoe zit het met de RMC1, hoe zijn de ervaringen daarmee (ik kan die wizard wah hier nergens proberen, maar de rmc1 wel.....)??? :lol:

Trouwens. De Wizard Wah is misschien toch wel precies wat ik zoek. Ik heb een beetje op internet zitten lezen enzo en er staat dat de wizard voor elke soort elementen configuratie is ook voor alle amp-settings. En aangezien ik een Ibanez met 2 Dimarzio humbuckers en een Fender Strat met een set Texas Specials heb, en ook nog wellis van Blues tot Jazz tot Rock tot Metal speel (dus zonder of met distortion) lijkt dit mij wel een goede optie.

Alleen is het nu slim om als de RMC1 niet echt is wat ik zoek, maar wel bijna (en aangezien ik de picture wah ook geweldig vond, maar ook niet helemaal wat ik precies zoek) gewoon de Wizard wah te bestellen? Ik kan hem namelijk niet hier ergensin de buurt uittesten. Wat is jullie mening hierover?

vinni
9 juli 2005, 17:38
Sorry,
Was in de bonen....

Het was bij http://www.beyers-music.de/


Vinni

vinni
9 juli 2005, 17:42
Hmm....ja.....voor de Wizzard had ik een.....RMC1 !!!! :-D

Het klinkt ongeloofelijk....maar waar.....

Zeker ook een hele goede wah....wat neutraler van klank dan de Wizzard.
Een zeer goede evenwichte klank. Ik gebruikte'm destijds in de FX-loop van mijn Mesa Boogie Tremoverb. Tja....99% gebruikt'm tussen gitaar en versterker...ik nu ook. Maar de RMC i.c.m. de tremoverb klonk heel erg goed in de FX-loop.

Om eerlijk te zijn vond ik de RMC1 beter dan de Wizzard....ook voor de scheurgeluiden met humbuckers.

Vinni

vinni
9 juli 2005, 17:44
Welke te bestellen?

Tja...is natuurlijk persoonlijk.....met geen enkele RMC doe je een miskoop.
Persoonlijk zou ik, ondanks dat ik veel humbuckers gebruik, toch gaan voor de RMC1. Toch een evenwichtige klank met een goed hoorbare wah die niet te schel is. Hoe niet zo van die superscherpe gitaargeluiden.

Vinni

robzilla
9 juli 2005, 18:04
Welke te bestellen?

Tja...is natuurlijk persoonlijk.....met geen enkele RMC doe je een miskoop.
Persoonlijk zou ik, ondanks dat ik veel humbuckers gebruik, toch gaan voor de RMC1. Toch een evenwichtige klank met een goed hoorbare wah die niet te schel is. Hoe niet zo van die superscherpe gitaargeluiden.

Vinni

Je maakt het weer lastig :lol:

Veel mensen zeggen dat de RMC1 niet mooi is met humbuckers en scheurgeluiden. Je maakt me in de war man! :D

Matsvansanten
9 juli 2005, 18:09
Mij ook! :lol:

Eerst lees ik op de RMC site zelf dat de Wizard geschikt is voor veel distortion en humbuckers enzo en de RMC1 wat minder en jij zegt weer dat het anders is.....Wat nu! :lol:

Ik kan de RMC1 wel uitproberen dus dat ga ik eerst maar is doen en dan kijken wat ik daarvan vind. Is dat het niet bestel ik een Wizard Wah.

Bedankt voor alle antwoorden, ervaringen zijn overigens nog steeds welkom.

Mats

ropp
9 juli 2005, 19:42
vd Haar is trouwens de nederlandse distributeur van MSD

vinni
9 juli 2005, 20:45
Oh...da's nieuw dan!

Maar zonder enige extra kosten kon ik'm uit Duitsland krijgen.

Erik ken ik ook.....mijn RMC's kwamen bij hem vandaan.

Groet,
Vinni

robert-gitarist
9 juli 2005, 21:22
RMC is voor mij een heel nu merk dus ik ken niks van het merk.
Kan iemand mij eens uitleggen waarom het nou goeie wah's zijn etc.?
Ze zijn namelijk niet echt goedkoop tot vergelijking met Dunlop etc.
Ik ken echt niks van het merk dus wat info is welkom :)
Ik zoek namelijk nog een 2de wah vandaar :)
Vast bedankt!!

Speeddemon
10 juli 2005, 16:16
RMC is het type, "Teese" is het 'merk'. (achternaam van bouwer).

www.realmccoycustom.com

en tja, het gros van de topgitaristen (die niet op een Dunlop rackwah spelen) speelt op een Teese.

ze zijn gewoon serieus goed.

Matsvansanten
13 juli 2005, 16:57
Zo, ik ben vandaag maar eens gaan testen. De RMC1 tegen de Picture Wah. Nou ik ben er wel uit, het wordt de RMC1. Hij is meer wat ik zoek, vooral qua sound met distortion. Ik denk dat ik zodra ik mijn rapport heb (vrijdag) richting die winkel ga, of zaterdag wordt het. Verheug me er nu al op.

Bedankt voor al jullie reactie's.

mvg, Mats

Thom TK
13 juli 2005, 17:25
Goede keus.
Ik heb hem zelf nog niet, maar heb de RMC 1 wel getest op een Engl screamer combo met full gain.
HEEL erg goed geluid, ook clean.

Idd veel mensen zeggen dat hij minder klinkt op high gain, maar voor de Symphony X wahs (als je dat zoekt dan ;)) moet je gewoon de RMC 1 hebben IMHO.

BramVersteeg
13 juli 2005, 18:46
Zo, ik ben vandaag maar eens gaan testen. De RMC1 tegen de Picture Wah. Nou ik ben er wel uit, het wordt de RMC1. Hij is meer wat ik zoek, vooral qua sound met distortion. Ik denk dat ik zodra ik mijn rapport heb (vrijdag) richting die winkel ga, of zaterdag wordt het. Verheug me er nu al op.

Bedankt voor al jullie reactie's.

mvg, Mats

Netjes, ik heb zelf ook een RMC3 LE een Wizard en een RMC1 naast elkaar gehad en ik ben voor de RMC1 gegaan. Ik gebruik hem vooral voor high gain en heb er geen problemen mee (met humbuckers).

piezo
14 juli 2005, 01:18
Heb een tijdje terug de volgende wahs vergelijkend getest, wel alleen met een Strat. Resultaten volgens mijn oren:
- Crybaby (heb ik, dus referentie)
- Vox (Niet True Bypass en geen 9V DC aansluiting, wat een aanfluiting voor een verder aardige Wah)
- RMC 1 (mij wat te heftig voor algemeen gebruik)
- RMC picture wah (mooie combinatie van het egale van de Vox en de felle kwèèèk van een Crybaby)
- RMC 2 (klinkt geweldig en realtime kunnen schakelen naar een andere response is best nuttig, maar als je een andere sweep inschakelt wil je meestal ook de Q veranderen en dat gaat dan minder eenvoudig)

En wat heb ik dus besteld en vandaag binnengekregen?

Nou?.........


S U S P E N S E





















Een RMC 3 !!

Voor drie tientjes meer een Wah die alles kan!
Nadeel van zo'n ding is natuurlijk, dat het nog wel even zoeken zal worden naar mijn liefste geluidje. En aangezien ik nog zoveel andere "projecten" heb lopen moet dat maar even wachten. Ik ga van de fabrieksinstelling alleen het volume meteen wat terugschroeven en misschien een tijdje om de zoveel tijd een andere voorbeeld instelling kiezen.
Ik heb tenminste meestal best veel tijd nodig om een goed oordeel te vormen, want de ene dag lijkt altijd alles anders te klinken dan de andere dag............... Dus waarschijnlijk werken mijn oren met buizen..................

Matsvansanten
16 juli 2005, 17:45
nou....Ik heb hem! De Real Mccoy Custom 1 (rmc1). Hij is echt helemaal geweldig :lol: ben helemaal blij. Ik heb geen foto's want mijn broer heeft de digitale camera mee op vakantie, maar de meeste weten wel hoe hij eruit ziet denk ik.

Nicci
17 juli 2005, 21:15
Je maakt het weer lastig :lol:

Veel mensen zeggen dat de RMC1 niet mooi is met humbuckers en scheurgeluiden. Je maakt me in de war man! :D

ik heb de RMC1 en speel over humbucker en single's. beide klinken prima.

robzilla
17 juli 2005, 21:20
Toch maar eens testen dan!