PDA

View Full Version : Hoe nemen jullie deze samples op ??



markieray
6 juli 2005, 16:45
Hoe nemen jullie dit op ? Ik heb Pod XT ... welke software gebruik ik best ?

En waar halen jullie de baslijnen en drumpartijen (zelf ingespeeld of ergens te downloaden ??) ?

Zoe me erg helpen mocht iemand me een duidelijk antwoord kunnen geven ... dan kan ik hier ook eens een paar "sounds" posten.

Jeroenvanhulsteijn
6 juli 2005, 16:50
Ik gebruik Cool Edit voor mixen en een demo versie van Fruityloops voor het maken van drumsamples.

Ik ga met het effect apparaat gewoon naar de line in van de onboard geluidskaart.

Soms speel ik alles zelf in. Maar soms maak ik gebruik van backing tracks. Die backing tracks bieden een goede basis om mee te starten. Over backing tracks is al het één en ander gezegd op dit forum. Moet je even de zoekfunctie gebruiken.

markieray
6 juli 2005, 16:55
thanx jeroen ... ik ben een leek op dit vlak zie je. Ben nog maar net op de digitale snelweg sedert ik een Line6 Pod XT heb gekocht ...

Maar lukt het ook als ik men Pod gewoon aansluit via USB (wat ik gedaan heb) ?

Greetz,

Mark

VHsologitarist
6 juli 2005, 20:55
Hey kerel,

ik ben ook een leek op dit gebied,
maar kan wel zeggen hoe ik mijn posts omneem:

Ik gebruik Adobe Audition (nieuwere versie van Cool Edit) om op verschillende sporen op te nemen.

Ik heb een Roland Keyboardje waar ik mn drums opneem en eventuele piano stukken.



Hoe doe ik mijn recording:

Integenstelling tot de meesten hier, heb ik een totaal andere manier van het opnemen van mijn gitaarstukken:
Ik gebruik een goede microfoon, deze zet ik in een hoek van 45 graden op mijn cone van de speaker (op mijn gitaarversterker).
Ik gebruik dus geen line-in record, dus niet rechtstreeks. Dit omdat ik van mening ben dat het geluid het best tot zijn recht komt wanneer deze uit mn versterker komt (let hierbij wel op dat de plaats waar je je microfoon plaatst van groot belang is op je uiteindelijke sound.