PDA

View Full Version : Hoe nemen jullie deze samples op ??



markieray
6 juli 2005, 16:45
Hoe nemen jullie dit op ? Ik heb Pod XT ... welke software gebruik ik best ?

En waar halen jullie de baslijnen en drumpartijen (zelf ingespeeld of ergens te downloaden ??) ?

Zoe me erg helpen mocht iemand me een duidelijk antwoord kunnen geven ... dan kan ik hier ook eens een paar "sounds" posten.

Jeroenvanhulsteijn
6 juli 2005, 16:50
Ik gebruik Cool Edit voor mixen en een demo versie van Fruityloops voor het maken van drumsamples.

Ik ga met het effect apparaat gewoon naar de line in van de onboard geluidskaart.

Soms speel ik alles zelf in. Maar soms maak ik gebruik van backing tracks. Die backing tracks bieden een goede basis om mee te starten. Over backing tracks is al het één en ander gezegd op dit forum. Moet je even de zoekfunctie gebruiken.

markieray
6 juli 2005, 16:55
thanx jeroen ... ik ben een leek op dit vlak zie je. Ben nog maar net op de digitale snelweg sedert ik een Line6 Pod XT heb gekocht ...

Maar lukt het ook als ik men Pod gewoon aansluit via USB (wat ik gedaan heb) ?

Greetz,

Mark

VHsologitarist
6 juli 2005, 20:55
Hey kerel,

ik ben ook een leek op dit gebied,
maar kan wel zeggen hoe ik mijn posts omneem:

Ik gebruik Adobe Audition (nieuwere versie van Cool Edit) om op verschillende sporen op te nemen.

Ik heb een Roland Keyboardje waar ik mn drums opneem en eventuele piano stukken.



Hoe doe ik mijn recording:

Integenstelling tot de meesten hier, heb ik een totaal andere manier van het opnemen van mijn gitaarstukken:
Ik gebruik een goede microfoon, deze zet ik in een hoek van 45 graden op mijn cone van de speaker (op mijn gitaarversterker).
Ik gebruik dus geen line-in record, dus niet rechtstreeks. Dit omdat ik van mening ben dat het geluid het best tot zijn recht komt wanneer deze uit mn versterker komt (let hierbij wel op dat de plaats waar je je microfoon plaatst van groot belang is op je uiteindelijke sound.

In Adobe Audition (Cool Edit) kun je eventuele effecten er nog opzetten om je geluid wat beter uit te mixen.
Zo kun je je geluid wat warmer maken met parametric equalizer.
En een reverb erop, dan klinkt ie wat voller.

Dit is dus mijn manier van recorden.
Aparatuur is bij deze manier van opnemen ook van groot belang.
Zo klinkt deze opname beduidend minder http://members.home.nl/ferrybrouwer/icecreamman.mp3
(met een pc headset microfoon) als
http://members.home.nl/ferrybrouwer/eruption.mp3
(met een goede zang microfoon)


Veel succes!! 8-)


overigens hoort deze post bij recording en niet bij sounds!!

markieray
7 juli 2005, 12:38
Hey VHsologitarist ! :cool:

Bedankt voor de info ...

Niet alleen is de opname-kwaliteit dik ok, maar ook je gitaarspel en vette sound mogen er best wezen ... :o

Is niet echt m'n ding (ik speel vooral blues, pop, rock), maar toch : chapeau ! Ik vraag me steeds af hoe jullie dat doen om zo aan lichtsnelheid te spelen ... :???:

O ja, ik heb het onderwerp ook gepost onder "recording" ...

bobby
7 juli 2005, 16:52
Kijk even naar mijn reactie in "recording"... moet helpen.. :-?

WICKED
7 juli 2005, 20:12
Ik gebruik Cool Edit voor mixen en een demo versie van Fruityloops voor het maken van drumsamples.

Ik ga met het effect apparaat gewoon naar de line in van de onboard geluidskaart.

Soms speel ik alles zelf in. Maar soms maak ik gebruik van backing tracks. Die backing tracks bieden een goede basis om mee te starten. Over backing tracks is al het één en ander gezegd op dit forum. Moet je even de zoekfunctie gebruiken.

Hee hoe sla je die tracks die je maakt met fruity loops dan op in de demo versie? Bij mij kan dat niet, dan verwijst ie naar de betaalde versie als ik iets wil opslaan. :-?

Jeroenvanhulsteijn
7 juli 2005, 21:52
@Wicked, je kan ze idd niet opslaan. Ik exporteer ze als mp3 of wav file. Je kan ze geloof ik ook als midi exporteren.