PDA

View Full Version : Mede GibsonGEMmers?



dano
6 juli 2005, 15:58
allo,

even een vraagje, ik heb nu ongeveer drie jaar een Gibson Les paul studio Gem Sapphire, en ben nog steeds helemaal verliefd op deze gitaar, wat een heerlijke sound met die p-90's (i.c.m een fender hotrod deville + ts9). Nu is mijn vraag of er meer mensen zijn die ook een GEM bezitten, er zijn 5 versies, ik heb de blauwe.

Dus kortom? gebruikerservaringen van de gitaar waar ik als een blok voor viel?

info: http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/GemSeries.html

deze kleuren zijn er:

http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/images/gem-guitar.jpg

dit is het kenmerk:

http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/images/gem-pict1.jpg

en dit is de mijne: (ik heb de slagplaat er al heen lang afgehaald)

http://dano.nl.nu/spullen/gibsongem.jpghttp://dano.nl.nu/spullen/gibsonsm.jpg

...rock...
6 juli 2005, 15:59
een pracht les paul heb je echt waar! :o mooie kleur samen met die P90's :o

Jeanken
6 juli 2005, 16:01
Ik kende iemand die de hele reeks had gekocht, goed gek, 5 keer dezelfde gitaar.
Tzijn wel leuke gitaren en ze kosten niet zo gek veel ook, ik hou nogal van P-90 geluid. Zijn het geen P-100's in die GEM's of ben ik verkeerd?

Edit: Even op de site gekeken en het zijn inderdaad P-90's.

bazzieman
6 juli 2005, 17:27
Ik heb een keer een filmpje gedownload van slash dat hij een gitaarsolo deed. Volgens mij deed hij dat op deze gitaar maar dan een Goldtop en ik dacht dat er ook gewoon p90 elementen in zaten. Klopt dat?

Trouwens, hele vette gitaar!!

dano
6 juli 2005, 17:46
eh dat zou goed kunnen, maar dan is het een bepaald type goldtop, de Gem series zijn studio's en waren (worden neit meer gemaakt) in 5 kleuren verkrijgbaar.

RUIS
6 juli 2005, 18:37
Onze gitarist (Eric) heeft precies dezelfde, ook blauw met de slagplaat eraf. 't Is idd een wereldgitaar, klinkt voor bepaalde nummers lekkerder dan een LP met humbuckers, meer open.

Orpheo
6 juli 2005, 19:08
kheb ooit overwogen er eentje te kopen....

maar neuh. toch niet. ik ben gezwicht voor de Custom en de standard.... :)

Droffie
7 juli 2005, 11:38
kheb ooit overwogen er eentje te kopen....

maar neuh. toch niet. ik ben gezwicht voor de Custom en de standard.... :)

Euuhh...was Gibson volgens jouw geen 2e rangs merkje? Nou ben ik verward :-?

@dano: mooie ax man!! Die p90's he...die klinken heel lekker...heb ook overwogen ze in mijn Standard te zetten. Begin er nu weer serieus aan te denken. Veel plezier er mee :wink:

Orpheo
7 juli 2005, 11:43
kheb ooit overwogen er eentje te kopen....

maar neuh. toch niet. ik ben gezwicht voor de Custom en de standard.... :)

Euuhh...was Gibson volgens jouw geen 2e rangs merkje? Nou ben ik verward :-?



tijdje terug was ik absoluut gibson-freak. en ik heb ook wel een gibson thuis liggen, daar niet van (tis zelfs mn main-axe...maar tis wel een oudje!! ech OUD). maar ik vind de nieuwe gibsons klote. teveel geld, te weinig gitaar. vandaar dus dat ik t onderhand een " 2erangs" merk vind. (daarmee bedoel ik; ze wanen zich op het niveau van PRS, maar dan moet je veel GELUK hebben, en dat hoort niet bij zulke dure gitaren. vandaar. snappie? )

dano
7 juli 2005, 11:48
kheb ooit overwogen er eentje te kopen....

maar neuh. toch niet. ik ben gezwicht voor de Custom en de standard.... :)

Euuhh...was Gibson volgens jouw geen 2e rangs merkje? Nou ben ik verward :-?

@dano: mooie ax man!! Die p90's he...die klinken heel lekker...heb ook overwogen ze in mijn Standard te zetten. Begin er nu weer serieus aan te denken. Veel plezier er mee :wink:

zouden ze in een standard passen denk je? Bestaan er p-90's in de grootte van een humbucker? Ik weet wel dat er mini-humbuckers zijn, maar zijn er ook maxi-p90's ?;)

Hals element is lekker rond, prachtig clean, brugelement is nog steeds rond, maar iets scherper, samen zijn ze een heerlijke mix.
ah kan het eigenlijk niet met woorden omschrijven, zal eens een soundfile posten:)

Droffie
7 juli 2005, 11:55
kheb ooit overwogen er eentje te kopen....

maar neuh. toch niet. ik ben gezwicht voor de Custom en de standard.... :)

Euuhh...was Gibson volgens jouw geen 2e rangs merkje? Nou ben ik verward :-?

@dano: mooie ax man!! Die p90's he...die klinken heel lekker...heb ook overwogen ze in mijn Standard te zetten. Begin er nu weer serieus aan te denken. Veel plezier er mee :wink:

zouden ze in een standard passen denk je? Bestaan er p-90's in de grootte van een humbucker? Ik weet wel dat er mini-humbuckers zijn, maar zijn er ook maxi-p90's ?;)

Hals element is lekker rond, prachtig clean, brugelement is nog steeds rond, maar iets scherper, samen zijn ze een heerlijke mix.
ah kan het eigenlijk niet met woorden omschrijven, zal eens een soundfile posten:)
Weet ik niet, op de Les Paul forums weet ik dat ze regelmatig P90 in Standards zetten. Ik denk zelf dat 't wel past.

Droffie
7 juli 2005, 12:04
kheb ooit overwogen er eentje te kopen....

maar neuh. toch niet. ik ben gezwicht voor de Custom en de standard.... :)

Euuhh...was Gibson volgens jouw geen 2e rangs merkje? Nou ben ik verward :-?



tijdje terug was ik absoluut gibson-freak. en ik heb ook wel een gibson thuis liggen, daar niet van (tis zelfs mn main-axe...maar tis wel een oudje!! ech OUD). maar ik vind de nieuwe gibsons klote. teveel geld, te weinig gitaar. vandaar dus dat ik t onderhand een " 2erangs" merk vind. (daarmee bedoel ik; ze wanen zich op het niveau van PRS, maar dan moet je veel GELUK hebben, en dat hoort niet bij zulke dure gitaren. vandaar. snappie? )
http://www.gitaar.net/images/smileys/rotfl.gif Waar haal jij die wijsheden vandaan? Hoe kom je erbij dat Gibson zich wil meten met PRS? Je roept maar wat...hoe oud is jou main axe dan wel niet? Pre of post Norlin of is 't een Norlin?
Of Gibson overpriced in Europa is is een andere discussie. Daar zou je wellicht gelijk in kunnen hebben maar Gibson bouwt de afgelopen jaren betere gitaren dan ze in een lange tijd gedaan hebben. Zeker de splitsing van Custom Shop en het starten van de Historics lijn heeft daar aan bijgedragen. Ook de productie LP is kwalitatief beter dan ooit durf ik te beweren.

dano
7 juli 2005, 12:09
he zeg een beetje mn topic vervuilen met een gibson discussie:P

ow en:


Onze gitarist (Eric) heeft precies dezelfde, ook blauw met de slagplaat eraf. 't Is idd een wereldgitaar, klinkt voor bepaalde nummers lekkerder dan een LP met humbuckers, meer open.

Even op jullie site gekeken, inderdaad gewoon precies dezelfde gitaar als ik, ik was mijn gitaar nooit eerder zo tegengekomen, leuk!

mijn oom heeft bijdeweg de rode versie, het grappige daaraan is dat je het hout door de finish heen ziet en hij alleen bovenop rood is, de achterkant is zwart!

Mijn gibbie is helemaal blauw.
De paarse en de groene heb ik weleens gezien, die Topaz ben ik nog nooit in het echt tegengekomen en ben ook wel benieuwd naar deze finish in het echt.

Ahwell, ze worden neit meer gemaakt.

Droffie
7 juli 2005, 12:13
he zeg een beetje mn topic vervuilen met een gibson discussie:P

ow en:


Onze gitarist (Eric) heeft precies dezelfde, ook blauw met de slagplaat eraf. 't Is idd een wereldgitaar, klinkt voor bepaalde nummers lekkerder dan een LP met humbuckers, meer open.

Even op jullie site gekeken, inderdaad gewoon precies dezelfde gitaar als ik, ik was mijn gitaar nooit eerder zo tegengekomen, leuk!

mijn oom heeft bijdeweg de rode versie, het grappige daaraan is dat je het hout door de finish heen ziet en hij alleen bovenop rood is, de achterkant is zwart!

Mijn gibbie is helemaal blauw.
De paarse en de groene heb ik weleens gezien, die Topaz ben ik nog nooit in het echt tegengekomen en ben ook wel benieuwd naar deze finish in het echt.

Ahwell, ze worden neit meer gemaakt.

Je hebt gelijk...mijn excuses....

sugarfish
7 juli 2005, 13:44
Hier ook een medeGEMmer!

Ik heb de Emerald (groen), supermooi ding, en speelt heerlijk!!
Je kunt er alle soorten muziek mee spelen! Alleen bij veel distortion begint ie (logisch natuurlijk) wat meer te ruisen.

Deze gaat er nooit meer uit!

dano
7 juli 2005, 13:51
he dies ook tegek, is de jouwe helemaal groen (zoals de mijne helemaal blauw is) of is de achterkant ook zwart zoals bij de rode?


[offtopic]
btw hoorde net in de gitaarwinkel hier, dat de studio's uit de goedkopere fabriek komen in china (of zoiets)? dat kan toch neit waar zijn?

Kim Wilson
7 juli 2005, 13:57
Ik heb een keer een filmpje gedownload van slash dat hij een gitaarsolo deed. Volgens mij deed hij dat op deze gitaar maar dan een Goldtop en ik dacht dat er ook gewoon p90 elementen in zaten. Klopt dat?

Trouwens, hele vette gitaar!!

Klopt ten dele. De originele Goldtop is geen GEM serie, maar een apart type, en had oorspronkelijk inderdaad P90's.



zouden ze in een standard passen denk je? Bestaan er p-90's in de grootte van een humbucker? Ik weet wel dat er mini-humbuckers zijn, maar zijn er ook maxi-p90's ?
Ja, die heten P94's, zie >deze site< (http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop03.asp/sid/!18121995/ob_id/239/seite/15/nur_lieferbare/nein).

sugarfish
7 juli 2005, 20:50
he dies ook tegek, is de jouwe helemaal groen (zoals de mijne helemaal blauw is) of is de achterkant ook zwart zoals bij de rode?


achterkant is zwart, voorkant groen. Als je van voren kijkt lijkt ie zwart maar bij een bepaalde lichtval ziet ie groen.

Orpheo
7 juli 2005, 20:52
he dies ook tegek, is de jouwe helemaal groen (zoals de mijne helemaal blauw is) of is de achterkant ook zwart zoals bij de rode?


[offtopic]
btw hoorde net in de gitaarwinkel hier, dat de studio's uit de goedkopere fabriek komen in china (of zoiets)? dat kan toch neit waar zijn?

gibsons worden ALTIJD gemaakt in de USA. daar kan je gewoon voor 100% vanuit gaan. verder...epi wordt in azie gemaakt.

studio's zijn de goedkopere varianten van standards. zelfde specs, maar dan zonder de binding, maar wel " dezelfde" sound (als je daarover kunt spreken iig)

BLOK182
7 juli 2005, 21:25
Erg mooie GEM!! Zou wel eens zo'n ding willen proberen, ben erg benieuwd naar de sound :)

dano
8 juli 2005, 00:11
Erg mooie GEM!! Zou wel eens zo'n ding willen proberen, ben erg benieuwd naar de sound :)

oeh dat wordt goed zoeken, kom ze weinig tegen in gitaarwinkels de laatste tijd:) Ik heb de mijne bij dijkman weten te vinden, mn oom bij waveworld die toen nog in zaandam zat. Daar hadden ze indertijd er 2 hangen.

dano
24 september 2005, 20:32
*kick*

subtiel kickje, nog meer gegadigden?

Nielsje
24 september 2005, 20:36
ja ik!

leuke bump :P

zie de webshots...

schizo910
24 september 2005, 20:45
ja ik!

leuke bump :P

zie de webshots...

Xie geen Gem?!

Nielsje
24 september 2005, 20:47
bij gitaren ofzo.. de les paul die er tussen hangt, ja dat is een gem :)

schizo910
24 september 2005, 20:48
Je hebt hem kaal geschuurd?

Nielsje
24 september 2005, 20:51
nee,

zo kocht ik hem, en geloof me, hij is echt prachtig :)

weet niet hoe ze de lak er af hebben gehaald, maar het verhaal is dat ie bij binnenkomst bij importeur erg beschadigd was.. lak eraf en gaan.

speelt super :) en ziet er uniek uit..

zijn alleen wel van die gasten die beweren dat het een smartwood is :evil:

schizo910
24 september 2005, 20:59
Dat is zeker geen smartwood, Hij ziet er i.d.d. uit als een Gem. De reden dat ik het over het hoofd zag op je foto's was doordat de finish er dus af is.

Nielsje
25 september 2005, 19:34
En heerlijk dat ie speelt zonder lak :)

Jeanken
9 mei 2006, 15:37
Kleine kick :hippie:

Hoeveel gaan die zo tegenwoordig, heb een leuke (paarse=amethyst) zien staan maar zou helemaal niet meer weten wat ze mogen kosten.
Tis ook niet een gitaartje dat je alle dagen tegenkomt om even te checken wat ze gaan.

sugarfish
9 mei 2006, 15:51
Volgens mij, als je ze in de winkel tegen komt dan zullen ze ongeveer 1000 euro vragen. Tweedehands rond de 900 euro. Voor die prijs staan ze af en toe op marktplaats.

Jeanken
9 mei 2006, 15:59
Kheb eentje gezien maar met Gigbag, ik weet niet of ze standard zonder koffer komen, maar dat is toch altijd wat jammer vind ik..
Nuja, we zien wel wat er van komt.

sugarfish
9 mei 2006, 16:11
ja, inderdaad, standaard zonder koffer! Ik heb de mijne in de winkel gekocht en dat nagevraagd.

Tupelo
9 mei 2006, 16:13
Volgens mij, als je ze in de winkel tegen komt dan zullen ze ongeveer 1000 euro vragen. Tweedehands rond de 900 euro. Voor die prijs staan ze af en toe op marktplaats.

dat is mooi, dan is de volgende de mijne :cooler:

Jeanken
9 mei 2006, 18:49
Nou, ik hoop eerder de mijne, echt wel pimpen dat Amethyst paars..

Noid
9 mei 2006, 20:15
Bij muziek meibergen werd er nog niet zo lang geleden 1 nieuwe blauwe voor 995 Euro aangeboden. 2e hands zie ik ze vaker voor zo'n 600 a 700 te koop staan dan voor 900. Het zijn mooie gitaren by the way.