PDA

View Full Version : opnemen met Line6 Pod XT ??



markieray
6 juli 2005, 15:54
Stomme vraag mss maar hoe kan ik mp3's opnemen met m'n Pod Xt ? :???:
En hoe kan ik mp3 's opnemen met zo'n leuke ritmesectie achterin (bas en drum), zoals al die samples in de Sounds-rubriek ? :???:
Moet ik die bas en drum dan ook zelf inspelen of hoe werkt dat ?

Ik heb de Pod XT netjes aangesloten, heb Line6 Editor en Line 6 Monkey netjes geïnstalleerd. Alles werkt perfect maar hoe kan ik nu rechtstreeks opnemen op PC ?

Ik heb ook Cubase VST maar die draait helaas niet onder Windows XP ... enkel onder Windows 95/98 ...

bobby
6 juli 2005, 16:40
Als je een rood/wit kabeltje naar een stereo plugje hebt, en een geluidskaart die nog een opening heeft, dan kun je gewoon die stereo plug in de left of right output stoppen van je POD, en dan de rode en de witte uiteindes in de geluidskaart.. zo kun je goed opnemen.. althans, werkt voor mij...

en ja.. je hebt wel een host nodig.. cubase, cakewalk, neundo, pro-tools. of een lichtere versie... daarin neem je dan alles op.. gitaar, drums, bas, etc...

Feit is wel dat je wel een bas nodig hebt, drumstel hoeft niet, daar zijn genoeg simulators coor.. drumkit from hell, BDF, drumsamples van fruityloops, etc... ook voor bas zijn er wel mogelijkheden om die te simuleren met een virtual instrument.. ook fruityloops heeft bas samples die je dan in fruityloops kunt sequencen (op een rijtje zetten in de door jouw gekozen toonhoogte)... maar deze moet je allemaal zelf creeren.. dit is een vrij makkelijke oplossing daarvoor.. zal echter niet gratis zijn (tenzij je het download om het te proberen)..

er zijn genoeg andere opties, en andere zullen je mischien beter kunnen helpen, maar goed...

vraag maar raak.

harrie-beton
6 juli 2005, 23:14
als je via USB hebt aangesloten kun je meteen digitaal opnemen in veel programma's. Cool Edit pro vind ik de makkelijkste

markieray
7 juli 2005, 12:19
Bedankt Harrie-beton !

Ik heb gisteren de demo-versie (free download) van Cool Edit Pro 2.0 gedownload ... werkt prima ... maar daarmee kan je maar 21 dagen opnemen ???? Quid ?

Moet ik die dan kopen of heeft iemand een gekraakte versie ?

Greetz,

Markie

harrie-beton
7 juli 2005, 15:59
Op het forum mogen alleen LEGALE dingen natuurlijk.

markieray
7 juli 2005, 17:17
uiteraard ... !! :lol: