PDA

View Full Version : jerry jones houtsoort?



butters
6 juli 2005, 15:37
hoi,

ik ben baritones met elkaar aan het vergelijken en kwam deze tegen (vind hem wel mooi)

http://www.jerryjonesguitars.com/NSHbari.htm

weet er iemand welke houtsoort ervoor de body gebruikt wordt?
(heb jerryjones al gemaild maar in afwachting van antwoord.....)
heeft er iemand ervaring met deze (of andere) gitaren van jerry jones?

fred dons
6 juli 2005, 15:39
eerlijk gezegd geloof ik dat hij het zelfde "hout" als de originele danelectro's gebruikt (soort van MDF)
het schijnt overigens dat Danelectro gitaren ook weer in productie komen

butters
6 juli 2005, 16:55
idd, die danelectro's zijn terug in productie, maar slechts (voorlopig?) 1 model (25" scale). die "mdf" wil ik eigenlijk vermijden. pfff als die jerry jones ook "mdf" gebruikt is ie wel aan de prijzige kant.

:o

ediet/ heb juist mail gehad van jerryjones, je hebt gelijk fred

"Hollow Poplar wood frame with a 1/8" Masonite top and back."

vulvasonic
6 juli 2005, 20:55
eerlijk gezegd geloof ik dat hij het zelfde "hout" als de originele danelectro's gebruikt (soort van MDF)
het schijnt overigens dat Danelectro gitaren ook weer in productie komen

Was het niet zo dat de originele Danelectro's een houten raamwerkje hadden met twee platen er op voor de boven en onderkant?

Kweenie. Ben geen kenner ofzo...., kzegmaar

Antoon
7 juli 2005, 01:07
Klopt, een houten raamwerkje en dan twee platen 'masonite' erop gelijmd. Volgens mij zijn dat een soort melaminehars-kartonplaten. Van Jerry Jones ken ik alleen de sitars, maar die zijn best aardig gemaakt. Gewoon een kopie van de Coral/Danelectro modellen en die waren gewoon van hout. MDF zit volgens mij in geen enkele Jerry Jones.

Maar Jerry Jones maakt kopien en als de originele van koeienstront gemaakt waren dan maakt Jerry Jones ze ook van koeienstront. Ze weten donders goed dat als ze de originele ontwerpen gaan 'verbeteren' ze er geen enkele meer zullen verkopen.