PDA

View Full Version : GIBSON nighthawk iemand ervaring mee????



rupke
6 juli 2005, 13:30
Hoi

sinds kort ben ik in het bezit van een Gibson gary moore (zoals julli emisschien wel weten) ieder week wordt ik blijer en blijer met deze gitaar. vorige week 0.10 op laten zetten en af laten stellen door luthiers. Dat is wel een vakman zeg.

maar goed even naar het onerwerp toe praten. Naast de gibson he bik nog een epiphone staan met joe barden elementen. Ik heb een advertentie gezien van een gibson night hawk en ik denk er over om die t ekopen en dan de epiphone te verkopen. Maar ik twijfel

zal ik de epiphone ook af laten stellen door luthiers (is echt nodig) en hem dan houden
of
zal ik die Gibson nighthawk kopen en de epi verkopen. de nighthwk kan weer andere klanken produceren en als die zo speelt als mijn gibson gary moore. poeehhhhh

lastig

Heeft iemand ervaring met de gibson nighthawk

Groejtes Rupke

vulvasonic
6 juli 2005, 13:40
Nee.
En dat WIL ik ook niet. Het is het meest lelijke soort van gitaar-achtig iets dat Gibson ooit op de markt heeft gebracht. En iedereen weet dat Gibson met zekere regelmaat de grens van het toelaatbare heeft overschreden. Maar de Nighthawk?

Mag ik ff een teiltje.














Maar als jij het nou een leuk ding vindt......

john.3001
6 juli 2005, 13:40
Heb je al es een nighthawk gezien?

http://www.dm-guitars.co.uk/refinished/nighthawk-01.jpg

john.3001
6 juli 2005, 13:42
Maar om even serieus te antwoorden, dat ligt er natuurlijk aan wat voor epiphone jij hebt. Ik denk wel dat die nighthawks kwalitatief beter zijn dan menig epiphone, dus wat dat betreft ga je er wel op vooruit ja...

Daniël_san
6 juli 2005, 13:59
Heb je al es een nighthawk gezien?

http://www.dm-guitars.co.uk/refinished/nighthawk-01.jpg

wat een josti gitaar zeg! :-D Maar wat voor epi heb je???

rupke
6 juli 2005, 14:00
hahahahaha bedankt al voor d esnelle reacties

Er zal dan wel iets fundamenteels iets niet helemaal goed zitten bij mij maar ik vind die gitaren dus wel mooi.

Ik heb nu een zwarte epiphone custom. ik ga er nog zwarte hardware van schaller op zetten (dat had ik al eerder besteld) en er zitten dus splitsbare humbuckers van Joe Barden in.

Groetjes Rupke

pimmetje
6 juli 2005, 14:14
Nighthawks zijn fijne gitaren... tenminste... die die ik heb geprobeerd :D.
Je moet wel - net als bij de blueshawk - ff goed wennen aan de wat kleine body. Dat wennen bedoel ik meer optisch dan wat anders.

AlterEgo
6 juli 2005, 14:16
Iemand toevallig zo'n nighthawk in de verkoop? Of liever: ter ruil?

rupke
6 juli 2005, 15:10
Alterego, jij bent ook een lekkere,

Start ik dit topic om dat ik geintereesrd ben in een nighthawk van iemand die hem te koop heeft , ga jij even een oproep doen.

Groetjes Rupke

1959SLP
6 juli 2005, 15:14
Erg fijne gitaren. Ik heb de SP2 gehad. Goed geluid, bruikbare schakelmogelijkheden, een zeer goede bereikbaarheid in de hoogste regionen, lekker snelle hals, zwaartepunt ligt prima en niet zo lomp zwaar als z`n grotere broers.

Jeanken
6 juli 2005, 15:14
Ik heb er zelf geen maar ik heb er wel al op gespeeld en ik moet zeggen, zeer veel gitaar voor het geld dat ze zijn.
Ik ken ook iemand die er eentje heeft en die is er echt tevreden over.
Hij is heel veelzijdig ook, een echte allrounder heb je daar, ik denk dat de pickups ook splitsbaar zijn enzo, zeker eens proberen voor je besluit de Epiphone te houden.

Jeroenvanhulsteijn
6 juli 2005, 15:52
ik heb hem wel eens gehoord. Toen kwam iemand voor een Les Paul Custom kijken. Die Nighthawk klonk veel vetter en luider dan de Custom (in de Custom zaten PAF's) bij gelijke versterkerinstellingen. Die kerel testte toen over een Mesa Maverick.

Maar geen idee hoe die Nighthawk speelt.



Hoe klinken die Barden humbuckers trouwens als je ze split?

rupke
6 juli 2005, 15:59
Woowwwww Jeroen dat klinkt erg goed.

dano
6 juli 2005, 16:18
mm ik ben een tijdje op zoek geweest naar een blueshawk (maar ben toch op mn lp gevallen), verschillende bespeeld, maar hij heeft toch niet echt de fijne feel, een LP heeft wat meer spieren zegmaar. En dan doel ik vooral op de omvang en het uiterlijk. Want volgens mij verschillen de blueshawk en nighthawk aardig wat van elkaar.

Ik zou eerder aanraden om er gewoon eens een paar te gaan testen in de winkel en zelf een oordeel te geven:)

suc6

Jeroenvanhulsteijn
6 juli 2005, 16:28
Woowwwww Jeroen dat klinkt erg goed.

bedenk wel dat dat voornamelijk een kwestie van elementen is. Je kan die Custom echt wel net zo vet laten klinken..gewoon de gain openschroeven. Of andere pickups.

Ritch
6 juli 2005, 17:43
Ieme heeft er ook één een week gehad :D

guhlenn
7 juli 2005, 11:56
Heb de nighthawk. Super gitaar. Snelle hals, en 5 bruikbare geluiden! Ietsje minder output dan een 500t ! Gilt als een gek maar kan ook heerlijk clean (zowel vol als SC achitg) clean. Waren vroeger goedkoop maar tegenwoordig krijg je voor het zelfde geld een LP. jammer... LOL

guhlenn
7 juli 2005, 11:57
Heb de nighthawk. Super gitaar. Snelle hals, en 5 bruikbare geluiden! Ietsje minder output dan een 500t ! Gilt als een gek maar kan ook heerlijk clean (zowel vol als SC achitg) clean. Waren vroeger goedkoop maar tegenwoordig krijg je voor het zelfde geld een LP. jammer... LOL

...rock...
7 juli 2005, 12:04
Heb je al es een nighthawk gezien?

http://www.dm-guitars.co.uk/refinished/nighthawk-01.jpg
jep, en ik beklaag het me nog!

Fumi SG
7 juli 2005, 12:40
volgens mij heeft onze belgische vriend met familie in Frankrijk er ervaring mee!!

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=60382

...rock...
7 juli 2005, 18:13
volgens mij heeft onze belgische vriend met familie in Frankrijk er ervaring mee!!

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=60382
allez daar gaan we toch vanuit :wink: