PDA

View Full Version : Hebben jullie "die ene" gitaar gevonden?



Jax
6 juli 2005, 12:59
Test

Jax
6 juli 2005, 12:59
Nou, hebben jullie die ene gitaar gevonden, waarvan het lijkt alsof die gewoon speciaal voor jou gemaakt is? Ik vroeg me dit af, omdat ik na ongeveer 2 jaar op een epiphone SG te hebben gespeeld erachter kwam dat het eigenlijk niet de gitaar voor mij was. Heb vandaag net wat gitaren getest, strats, tele's, ibbie's, charvels, richwoods, vanalles en nog wat. Maar bij geen enkele had ik echt het idee: Naar deze gitaar heb ik lange tijd gezocht.

Totdat ik de gitaar voor mij vind speel ik tevreden door op mijn SG, want het is zeker geen slechte gitaar, dus ik heb geen haast. Ook denk ik op de een of andere manier dat ik nog wel even zal moeten sparen voor wanneer ik haar vind.... :)

Philippe
6 juli 2005, 13:19
Het voelde wel gelijk goed toen ik mijn Ibbie sz520 in mijn handen kreeg. En na een goeie afstelbeurt en een setje EMG 60/81 kon het al helemaal niet meer stuk, dus ik denk dat mijn antwoord ja is.

AART
6 juli 2005, 13:21
ik weet wel dat het een RG is van ibanez, maar daarbinnen zoek ik nog altijd.
Heb nu een speciale RG op het oog waar jullie binnenkort misshcien meer over horen. :D

vulvasonic
6 juli 2005, 13:44
Ik heb 'm gevonden. Ik heb 'm alleen nooit gekocht.





Maar goed, de gitaren die ik heb zijn stuk voor stuk GEWELDIG!

Bins
6 juli 2005, 13:58
Tot nu toe wel... Ik heb iig nog geen gitaar in mn klauwen gehad die beter voelde dan mn huidige (imo natuurlijk). Maar die dag zal ongetwijfeld nog wel een keer komen :)

Thedevilinside
6 juli 2005, 14:08
Ik heb hem bijna gevonden, althans ik dacht dat ik hem gevonden had maar na aanschaf van een andere gitaar leek die het weer te zijn.
Eigenlijk weet ik nog steeds niet welke hals mij bevalt, een hele dikke zeker niet maar ja tussen dun en dun zit nog veel verschil.

Het geluid is misschine nog moeilijker, ik dacht het met een godin lgx te hebben gevonden (heel veel mogelijkheden) maar dat bleek het ook weer niet te zijn.

Tupelo
6 juli 2005, 14:26
Wil niet zeggen dat ik nu volledig ben maar toch; ja.

Via o.a.

Burny LP
Fernandes APG160
Fender Strat Plus
Gibson The Paul

Terrecht gekomen bij een Blade Delta Standard Telecaster. Goedkopere gitaar dan de Fender & de Gibson maar naar mijn ervaring een stuk beter.
Bespeelbaarheid, geluid & uiterlijk bevallen me bijzonder. Denk dat ik deze gitaar niet meer weg doe. Als aanvulling zou ik nog willen:

Fender 72 tele deluxe
Getsch G5570

crrrN
6 juli 2005, 14:32
Ja, Ibanez RG, kvind ze super.

Ik heb een SG gehad en op verschillende les pauls gespeelt maar het deed me allemaal niet zo veel.

guvnor
6 juli 2005, 14:56
Heb sinds vorige week een Fernandes "the Revival" Strat. Zit een hele dikke hals op die zoooo lekker aanvoelt. Zodra ik alle spulletjes binnen heb ga ik um compleet shielden, Texas Specials erin en USA pots en switch. Dan is het voor mij DE gitaar...

Orpheo
6 juli 2005, 15:03
ja. ik heb ook MIJN gitaar gevonden.

de les paul standard.

nu nog even er eentje kopen...ghehe
mijn custom is heel relaxed, daar niet van. maar ik vind standards mooier. (maar mn custom is wel MIJN gitaar! en MIJN sound. dus verkopen zal ik echt never doen)

Jeroenvanhulsteijn
6 juli 2005, 15:28
Ik kom steeds dichter bij. Wat mij bijzonder bevalt aan deze gitaar (Aria FS1000) is de messing topkam, ebben brug en de tilted neck. Verder spreekt het model me aan. Ik ben alleen nog niet uit over de juiste snaren en elementen. Binnenkort heavy bottom 0.12 setje en EMG's proberen.

Jeanken
6 juli 2005, 15:30
Ik denk toch wel te kunnen zeggen dat enige gitaren de revue gepasseerd hebben maar ik nog steeds niet die ééne gevonden heb. Je denkt dikwijls als je iets nieuws probeerd van, dit zou het wel eens kunnen zijn, speel je er een tijdje op en blijkt het toch net niet dat te zijn.
Ik dacht bij mijn LP Joe Perry echt van, deze is het gewoon, ondertussen denk ik daar weer heel anders over maar het is toch een blijvertje.
Orpheo, over die LP Standard heb je een PM :wink:

fred dons
6 juli 2005, 15:42
ik ben er bijna :D mijn laatste aanschaf speelt wel heel erg lekker
(fernandes) en samen met mijn PRS Swampash heb ik eigenlijk wat ik nodig heb
(maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om de rest weg te doen)

Bambufan
6 juli 2005, 15:43
Heb sinds vorige week een Fernandes "the Revival" Strat. Zit een hele dikke hals op die zoooo lekker aanvoelt. Zodra ik alle spulletjes binnen heb ga ik um compleet shielden, Texas Specials erin en USA pots en switch. Dan is het voor mij DE gitaar...

Die dingen zijn idd geweldig!!
Niet zo goed als de Fresher Artist Deluxe die ik twee weken geleden met heel veel mazzel kon kopen, maar de Revival komt erg close :wink: . Maar waarom je er in vredesnaam andere pups in wil gooien is mij een raadsel.

Wicked Willy
6 juli 2005, 16:29
Ik heb een gevonden na een Les Paul, een Strat, een Telecaster en een Jackson.......

PRS Custom 22......ik wil niks anders meer..................ja nog een PRS Custom 22!!!

guvnor
6 juli 2005, 16:58
Heb sinds vorige week een Fernandes "the Revival" Strat. Zit een hele dikke hals op die zoooo lekker aanvoelt. Zodra ik alle spulletjes binnen heb ga ik um compleet shielden, Texas Specials erin en USA pots en switch. Dan is het voor mij DE gitaar...

Die dingen zijn idd geweldig!!
Niet zo goed als de Fresher Artist Deluxe die ik twee weken geleden met heel veel mazzel kon kopen, maar de Revival komt erg close :wink: . Maar waarom je er in vredesnaam andere pups in wil gooien is mij een raadsel.

De pups die er nu in zitten zijn ook niet origineel (TexMex). Heb nog Texas Specials liggen die ik net wat beter vindt...

Fuhgawz
6 juli 2005, 17:06
Volgens mij verandert 'de ene' gitaar voor velen van ons iedere week weer. :razz:
Nee serieus, volgens mij bestaat er niet zoiets als 'de ene' gitaar. Iedere gitaar heeft zo zijn eigen bijzonderheden die voor andere situaties nuttig zijn. Ik heb dan zelf ook nooit zoiets als 'de ene' gitaar gevonden.

Les Paul
6 juli 2005, 17:25
Ik heb er 2 :-D

Mijn Les Paul 58 HC is absoluut zo'n gitaar waar ik al meer dan een jaar volledig tevreden mee ben. Elke keer weer een zaligheid om op te spelen.

Sinds kort heb ik ook een Les Paul Faded DC. Op dit moment heb ik het gevoel dat dat ook zo'n blijvertje is.

Dit gevoel heb ik met mijn beide PRS-en nooit gehad. Ook m'n andere Les Pauls en mn Strat geven mij dat gevoel niet.

gloria
6 juli 2005, 17:58
Ben extreem gelukkig met men jagstang (die er volgens anderen uitziet als een verminkte pisvlek), de simpelheid, het zwart zijn, niet licht niet zwaar, korte hals, feit dat er totaal niet veel gebruikers van zijn (reden zie hierboven) en voor mij natuurlijk de vorm...rrr 8-) moet geen andere gitaar meer hebben dus (maar GAS zal er altijd zijn, tis alsof je een vriendin hebt en nog naar andere meisjes zit te staren...alhoewel)

d'oh
6 juli 2005, 19:28
Ben extreem gelukkig met men jagstang (die er volgens anderen uitziet als een verminkte pisvlek)

ik dacht dat een jagstang dat ook was? :-D

timbo
6 juli 2005, 19:48
SG, want het is zeker geen slechte gitaar

het is geen slechte gitaar maar SG zijn wel de initialen van "slechte gitaar"'let op aanhalingstekens

ToTaL FaKe
6 juli 2005, 20:22
Voor Blues en Funk heb ik mijn gitaar wel al gevonden, namelijk mijn oude japanse Squier uit '83..

Nu nog voor de rest... :-D

Speeddemon
6 juli 2005, 20:39
hij moet nog gemaakt worden.
En m'n eisen zijn nogal tegenstrijdig en hoog.

Zeg maar de bespeelbaarheid van een Ibanez S-serie, de vintage vibe van een Strat, de vetheid en 'rock-smoel' van een Les Paul, HSS setup (mogelijk een single-sized neck humbucker), mogelijk hardtail OF een Kahler OF een Wilkinson trem, qua sound allround, maar ik wil er vet mee kunnen 'bluesen' als een partij strakke heavy metal spelen...

En ik wil sowieso ook een hoop verschillende gitaren.

Chiel
6 juli 2005, 21:01
Ik dacht van wel. Een Zion RT Classic loaded with Suhr Pickups :) . Maar de pickups klonken in de Zion op de één of andere manier niet helemaal zoals ik wilde :( . Toen een setje EMG 85/SAV/SAV erin en dat was de sound die ik zocht!!!!

. . . . Tenminste dat dacht ik :-? . Nu heb ik een Tom Anderson aangeschaft en dat is 'm toch wel hoor!!! Super feel, het lijkt wel alsof ik 'm jaren heb! Ga dus binnenkort mijn hele verzameling de verkoop in doen en voortaan worden d'r alleen nog maar Tom Anderson gitaartjes in mijn rack geplugged :D .

Uuuh, antwoord op jou vraag: JA!!!!

bat
6 juli 2005, 21:29
Ja.

Elke keer als ik m'n net 10 jaar geworden Fender Strat Mex pak ben ik weer thuis. Hij voelt zoals het hoort, het ís mijn geluid, hij stelt me nooit teleur.

Heerlijk, vooral als ik dat gevoel ook heb nadat ik net daarvoor een fiks duurdere gitaar in m'n handen heb gehad...

Bambufan
6 juli 2005, 21:41
De pups die er nu in zitten zijn ook niet origineel (TexMex). Heb nog Texas Specials liggen die ik net wat beter vindt...

In dat geval is het je vergeven. Maar de vorige eigenaar mag zich dan wel voor zijn kop slaan dat ie de originele pups heeft vervangen en er kennelijk niet bij heeft bewaard, want die originele hebben echt een ongelofelijke 'klassieke' sound.

1959SLP
7 juli 2005, 10:12
Nou, hebben jullie die ene gitaar gevonden, waarvan het lijkt alsof die gewoon speciaal voor jou gemaakt is?

Yes, maar het lijkt niet alsof maar IS speciaal voor mij gemaakt. Zijn wel 18 gitaren en 37 jaar spelen aan vooraf gegaan om te weten hoe ik em wilde hebben.

Stratman70
7 juli 2005, 11:06
Ja, ik denk dat ik hem heb. Ik had een Amerikaanse strat uit 1979 en toen zag ik deze. Een Jap met E7.... nummer (ook grote kop). Geweldige gitaar en al helemaal na wat customizing. Het is mijn nummer1, and always will be. Heb de amerikaan er voor ingeruild (kreeg nog een hoop geld terug natuurlijk, want die was eigenlijk meer waard.)

De laatste tijd ben ik bezig om een Tokai af te stellen. Heb de topkam (verrassend van been, wat ik niet verwachtte) iets verlaagd. Dat scheelt al een hoop met spelen (veel lichter). Ook de gehele actie kon wat lager. Voor de rest was hij al perfect, zeker de (vintage) looks.

Deze gitaar wordt mijn nummer 3. Nummer 2 zal altijd de andere Tokai blijven, die was al perfect, al moeten daar ooit nog andere pickups in. Waarschijnlijk Fralins of CS.

3 gitaren die het helemaal voor me zijn. Maar "die ene" is toch die eerste gitaar die ik hierboven beschrijf.

Speeddemon
7 juli 2005, 11:24
@Stratman, volgens mij zou je ook eens een setje SD SSL-5 Custom Staggered moeten proberen. Beetje overwound, etc etc. ZOnder 't irritante hoog van een Texas Special in de brug positie.

Nou is mijn Strat (ook een GE-WEL-DIG ding!) alder-body met een hals compleet van (FLamed) maple, dus we zijn al in Bright City, zeg maar.
'68 RI, grote kop, 4 punts nekbevestiging, US Texas Specials erin, topkam bleek ook been te zijn, olympic white body.... 't is echt een plaatje! En ook een Japanner...

(en zodirect komt m'n 3e Japanner van een ander merk binnen... :cool: )

Mr.Bluesbreaker
7 juli 2005, 11:27
Voor mij is er niet een die het allemaal in huis heeft.

Via:

-strat kopie
-ibanez satriani sig
-fender RI'72 strat
-gibson LP standard

ben ik toch op een PRS CE24 uitgekomen.
Daarnaast heb ik de strat en LP nog, maar de PRS blijft wel de meest betrouwbare en altijd recht voor zijn raap- player. Hij is gewoon stemvast en veel breder qua sounds, maar zodra je een "SRV-vibe" voelt aankomen, betrap ik me erop dat ik dan snel toch mijn strat pak.

En even later voel ik meteen die beperking weer van de strat als er een "santana-achtige vibe" komt :P
Zo blijf je lekker bezig als gitarist.

urezna
7 juli 2005, 11:29
Ja, ik heb em gevonden, en ook gekocht.... :-)

Ibanez RG2027xvv, en wel hierom:

mahonie body
7 snaren
piezo brug.

die combinatie heb ik nog niet elders kunnen vinden.... en daar waar het in de buurt kwam (music man, petrucci model) is het alternatief ca 2x zo duur.....

1959SLP
7 juli 2005, 14:50
Oke, maar nu is de stelling "die ene gitaar" natuurlijk ook een beetje krom. Je kunt nu eenmaal niet appels met peren vergelijken. Daarom zeg ik dan ook, een gitarist (gelukkig ben ik hier een van) zou eigenlijk een Fender en een Gibson LesPaul- of PRS-achtige gitaar moeten bezitten. Zijn gewoonweg te verschillende gitaren, tenzij je natuurlijk genoegen neemt met 1 van de 2.
Ik moet hierbij wel opmerken dat een Fender een stuk veelzijdiger is dan een Gibson of PRS. Duw maar een HB in een Fender en voila, maar een Gibson of PRS zal met een SC nooit als een Fender klinken. Kortom, flink sparen mannen :wink:

dejohan
7 juli 2005, 15:03
Ja, ik denk dat ik hem heb. Ik had een Amerikaanse strat uit 1979 en toen zag ik deze. Een Jap met E7.... nummer (ook grote kop). Geweldige gitaar en al helemaal na wat customizing. Het is mijn nummer1, and always will be. Heb de amerikaan er voor ingeruild (kreeg nog een hoop geld terug natuurlijk, want die was eigenlijk meer waard.)

De laatste tijd ben ik bezig om een Tokai af te stellen. Heb de topkam (verrassend van been, wat ik niet verwachtte) iets verlaagd. Dat scheelt al een hoop met spelen (veel lichter). Ook de gehele actie kon wat lager. Voor de rest was hij al perfect, zeker de (vintage) looks.

Deze gitaar wordt mijn nummer 3. Nummer 2 zal altijd de andere Tokai blijven, die was al perfect, al moeten daar ooit nog andere pickups in. Waarschijnlijk Fralins of CS.

3 gitaren die het helemaal voor me zijn. Maar "die ene" is toch die eerste gitaar die ik hierboven beschrijf.

Heb ook een jaren 80 Jap strat, en voor mij toch ook de best in de hand liggende gitaat (meer dan de Jazzmaster die ik heb).

jpb
7 juli 2005, 15:05
De gitaar voor mij is een Gibson L-7 uit 1948 met een (zwevende) DeArmond Rhythm Chief pickup. Gestoken bovenblad; mooie aged sunburst. Speelt soepel en een prachtig en goed gebalanceerd geluid. :) :) :)

Orpheo
7 juli 2005, 17:25
ja, ik spoor ook niet....ik claim helemaal gibson/lespaul freak te zijn, en wat KOOOP ik....













een strat...(ja, vandaag mn gretsch ingeruild voor n strat....tis geen les paul, maar wel een van de beste ruilen die ik OOIT gedaaaaan heb dude!!)