PDA

View Full Version : Cube 30 met Jackson DXMG > overstappen andere versterker



liq
6 juli 2005, 12:27
Ik heb een Cube 30 en onlangs een Jackson DXMG gekocht.

Nu ben ik aan het kijken voor een andere versterker, aangezien ik toch de distortion niet echt super vindt van de cube.

Ik wil voornamelijk metallica, slayer maar ook jimi en zep e.d...

Hij moet eigenlijk op laag volume ook goed klinken aangezien er ook op mn slaapkamer geoefent wordt door mij.

Wat hebben jullie voor aanraders ?

E-J
6 juli 2005, 12:31
:o ga eens die sounds op je kubus uitdokteren, je krijgt er echt wel een Metallica geluid uit.

AART
6 juli 2005, 13:29
de distortion is wel zagend hoor.

Als je idd alles geprobeert hebt en weet dat een ander beter is moet je gewoon eens testen, ga naar de feedback en ga testen ofzo.

E-J
6 juli 2005, 13:58
Zoek dan een Spider II ofzo, daar krijg je ook een mooie metalsound uit, al vind ik die versterker iets minder dan de Cube.

andy
6 juli 2005, 15:48
Waarom zet je er geen vervormer voor? Dat is een stuk goedkoper. Of je moet de hele amp natuurlijk niks vinden.

E-J
6 juli 2005, 16:16
Een pedaaltje werkt nauwelijks bij een mondelingversterker...volgens mij.

liq
6 juli 2005, 17:01
ik heb nog een boss ds-2 dat klinkt wel oke, maar toch met speakersimulatie aan klinkt het kut.

Ik wil gewoon een algemene betere "metallica" distortion.

Ik vernam dat de ouder "shit" van metallica gewoon met een marshall en voetpedaaltje opgenomen was?

Fuhgawz
6 juli 2005, 17:17
In dat geval zou je kunnen proberen de Cube op het Marshall kanaal te zetten en de DS-2 het volume open en distortion dicht. Kijken of dat een beetje in de buurt komt.

Fumi SG
6 juli 2005, 23:21
weg met die Cube, ik snap nog steeds niet wat mensen met zoiets willen. En ze blijven hem maar aanraden! :-? :wink:

liq
7 juli 2005, 09:22
Maar iemand nog tips voor een versterker ? ( behalve de spider )

BlackSun
7 juli 2005, 12:22
Wat is je budget?

Voor jouw muziekstijl zou ik een Randall ofzo aanraden. neem aan dat je niet gelijk grote dure buizenbak wil.

liq
7 juli 2005, 13:00
Ja een randall lijkt me wel wat, maar die zijn 2dehands moeilijk te krijgen?

Ik hoorde dat die randall een beetje buizensound hebben ?

Welk type is een aanrader ?

Fumi SG
7 juli 2005, 13:14
wat is je budget?? Rond de €400,- heb je wel een RG75 G2 (transistor) en rond de €600,- heb je een RG50 TC (volledig buizen)....

Vampire
8 juli 2005, 11:55
Ik heb precies dezelfde gear als jij en heb ook een beetje versterkers zitten testen.

Bij Staffhorst in Utrecht hadden ze de Randall RG75 G2 met een erg lekker geluid voor 369,- geloof ik (kan er 1 of 2 tientjes naast zitten hooguit).

Heb ook een Trace Elliot 30W buizen versterker getest (van 1199,- nu voor 499,- > maandaanbieding) ook enorm mooi geluid, maar wel met echootje erin, waar ik niet weg van was.

Ik kan je die Randall erg aanbevelen!

Ik heb ook de Line 6 Spider getest, maar dat is echt 3x kut :-( , ben blij dat je die niet wilt iig :D

liq
8 juli 2005, 18:54
Klinkt die randall stukken beter als de cube, vampire ?

Als dat zo is ga ik hem denk ik wel halen.

Vampire
8 juli 2005, 19:37
Nou ja, ik vind van wel, maar smaak verschilt enorm, wat de een mooi vind, vind de ander lelijk. Hij is vrij zwaar, met veel bastonen, maar je kunt er bijvoorbeeld een super Thrashmetal geluid uit halen.

Ik vind het een verbetering en ga er misschien ook een halen...