PDA

View Full Version : Behringer BX3000T + Hughes and Kettner BR 410 H



Da Ronnie
6 juli 2005, 09:08
Hallo allemaal,
ik ben op zoek naar een nieuwe (2e hands) versterker. Nu heb ik een Behringer BX3000T top + Hughes and Kettner BR 410 H speaker aangeboden gekregen, setprijs € 400,-

Wie heeft er ervaring met deze versterker en/of speaker? Graag zou ik wat info/tips willen over geluid, kwaliteit etc.

Alvast bedankt!
gr

Anavrin
6 juli 2005, 21:10
Ik heb zelf een half jaar die Behringer gehad, en heb 'm toen de Hartke's goedkoper werden snel verkocht want ik vond het niet veel...
Ik had toendertijd hier een topic over geopend:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=21575&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=behringer

Het is leuk om mee te beginnen, maar verder zou ik 'm niet gebruiken buiten je huis. Ik had zo'n vreemd gevoel van dat ie na 3 keer vervoeren kapot zou zijn door de trillingen in de auto... Geluid is dus best goed, maar stevigheid riep bij mij nogal wat twijfels op. Ik heb nu een Hartke HA3500 en die vertrouw ik wel. Deze blaast ook wat harder dan die Behringer, dus da's altijd goed :wink:

soapwater
7 juli 2005, 02:08
Ik heb die top ook. Ik heb er een dik jaar geleden €300 voor betaald en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ik gebruik em in combinatie met een zelfbouw 15"-kast (eminence legend B15 bassspeaker). Ik heb er ondertussen al zo'n 20 optredens mee gedaan zowel met als zonder PA. Ik vervoer hem wel in een houten 'flightcase' maar ik heb nog geen enkele beschadiging opgemerkt. Super-stevig is dat ding volgens mij wel. En jah... die knoppen dienen dan ook niet om bier over te gieten enz hé. Als je hem gewoon gebruikt waarvoor hij dient, voldoet hij prima voor middelmatige live-optredens en die 300W is zeker voldoende!! Van de ultrabass ben ik ook niet te spreken maar de andere functies zijn zeer goed. De beveiliging vind ik ook super. Zo gaat de ventilator sneller draaien naargelang de temperatuur (ik heb em nog nooit warm gekregen) en de limitter beschermd je speakers tegen het schadelijke clippen van de eindtrap.
Naar mijn mening super goed ding dus en een uitstekende prijs/kwaliteit. €300, komaan... waar vind je iets dergelijks voor dit geld?

Greetz

Da Ronnie
7 juli 2005, 08:57
Ik merk al dat iedereen er weer anders over denkt. Over het algemeen heb ik wel een zeer goeie indruk over de Behringer, zie ook de user-reviews op harmony-central.com.

Iemand nog meer info over de Hughes & Kettner speakerbox?

Lize
21 juli 2005, 16:08
Da Ronnie, kijk altijd uit met reviews op Harmony Central, het zijn gewoon maar mensen die hun eigen gear bespreken, en behalve als iets binnen een week stuk is gegaan en klantenservice is kut, zijn de reviews over het algemeen positief. Logisch ook, want als je iets niet ziet zitten koop je het niet (en als je iets koopt, wil je je zelf altijd heel graag doen geloven dat het helemaal te gek is :wink: )

Over Hughes and Kettner (ook wel Hoest en Knetter) heb ik zelden iets positiefs gehoord, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Als beginnersstack zou het best ok kunnen zijn, vermoed ik.