PDA

View Full Version : ENGL Powerball



JackasS
30 augustus 2002, 09:38
Hey, Ik sta op het punt een ENGL Powerball aan te schaffen. Waar kan ik dat het beste doen? Ik heb gehoord dat ENGL in Duitsland goedkoper is...

Alvast bedankt,

JackasS

Raffel
30 augustus 2002, 10:32
zoek ergens op internet de goedkoopste prijs, ga naar je locale engl dealer, en zeg: Ik zag om voor deze prijs op internet, kan ik m daarvoor hier ook krijgen

Dan zeggen ze wel ja....


Ik ga m ook kopen!!! Vet dingetje!!!!

LordRiffenstein
30 augustus 2002, 10:54
LAat me even weten WAAR jullie die kopen!! Heb nu een Engl Savage 120 en wil de Powerball wel eens testen!

Yoeri

Noctiis
30 augustus 2002, 11:05
ik vind die Powerball veelsteveel bas hebben, echt zon numetal geluid, laakmaarzegge...
Niet mij ding.

Raffel
30 augustus 2002, 11:05
ze hebben em bij Eindhoven Music Instruments, in Deinze (Piens) en bij Musik Produktiv... Verder heb ik m nog nergens gezien

Noctiis
30 augustus 2002, 11:06
en ja, Muziekhuis Vriese in Doetinchem heeft er ook 2 staan...

Raffel
30 augustus 2002, 11:06
mja, daar heb je dan een EQ voor en bright switches ??????????

maar ja, het moet ook een beetje je ding zijn, maar het is ook wel een goed alternatief voor de dual rectifier (klinkt wel heel anders natuurlijk)

Noctiis
30 augustus 2002, 11:07
zelfs met de treble vol open en de bas bijna dicht had ik zon kuttig laag geluid...
Nee geef mij de Ritchie Blackmore maar, stukken lekkerder geluid (voor mij althans)

Raffel
30 augustus 2002, 11:10
powerball is ook wat moderner bedoeld denk ik... Ik hou er persoonlijk wel van!

Wat voor kast had je daar onder staan?

Moet je nagaan als je dr een mesa 4x12 onder zet... Dan is t pas LAAG!!! :smile:

Noctiis
30 augustus 2002, 11:12
een ENGL 4x12 kast met schuine voorkant.

Raffel
30 augustus 2002, 11:14
ja ik ook 2 keer... Savage 120 klinkt ook flex trouwens, maar toch liever powerball....

Noctiis
30 augustus 2002, 11:15
hehe typisch, ik heb dus liever een Savage 120 (maar nog liever de Blackmore Signature)

Raffel
30 augustus 2002, 11:20
hmm nooit op gespeeld... Heeft hetzelfde floorboard als de powerball wel geloof ik...

Maar noctiis wat is uw stijl?

Noctiis
30 augustus 2002, 11:24
eh nou onder andere epische blackmetal (ala Emperor, Dimmu Borgir, Thorns etc.).
Ik wil een strakke distortion met vrij veel hoog en midden.
Tis gewoon een persoonlijk iets, voor mij klinkt die gewoon beter :smile:

Raffel
30 augustus 2002, 11:25
hmmm meer richting marshall dan?

ik speel progressief en neo-klassiek, met zo min mogelijk gain....

JackasS
30 augustus 2002, 12:45
Ik zal nog eens goed gaan zoeken dan.

Ik vind de Powerball echt zwaar relaxed klinken! Ik heb bij EMI de ENGL Savage120, de ENGL Ritchie Blackmore, de ENGL Fireball, de ENGL Powerball en de Peavey 5150II getest, en die Poweball stak met kop en schouders boven de rest uit. Ik ben dan ook op zoek naar een lomp/zwaar/vol distortion geluid.

Greetz,

JackasS

Raffel
30 augustus 2002, 13:14
hmmm je hadd ook de vetta moeten testen, zeer relaxed ding, duurt wel 2 uur voor je een beetje een sound hebt maja....

JackasS
1 september 2002, 18:05
Kan iemand mij misschien uitleggen wat het verschil is tussen een "Standard Cabinet" en een "Vintage Cabinet", want daar moet ik natuurlijk ook nog een keuze uit maken...

Greetz,

JackasS

signsofzodiac
1 september 2002, 19:22
Ik heb de Savage Special Edition, en daar kan die Powerball niet tegenop. Ik vond de distortion erg tegenvallen in vergelijking. Veel gruis en ongedefinieerd. Lijkt veel meer gemikt op het "moderne" geluid... Maar goed. Als je daar van houd. Over de cabs: speel je detuned OF hou je van mooie drukkende mids in je leads, leg dan het extra geld neer voor de Vintage kast. Die kan beter overweg met echt lage tonen. De Standard kast is 800 piek goedkoper en kan het bij mij tot en met gestemd in C prima trekken. B is iets te veel van het goede. Maar het blijft een vette kast

Raffel
2 september 2002, 08:56
verschil is de speakers...

Vintage cabinet heeft vintage '30's 12 inch speakers

klinken mij iets mooier in de oren...