PDA

View Full Version : Peavey 5150 212 combo



Jax
6 juli 2005, 07:42
Wat zijn de meningen over deze amp. Ik zoek namelijk al een tijdje een opvolger voor mijn Vox Ad30VT valvetronix amp, met de volgende eigenschappen: - Een goede hi-gain soleersound
- Een crunch instelbaar van licht tot hard
- Een clean, die op zijn minst redelijk te noemen is
- De amp moet op lage volumes ook goed klinken

Voldoet de 5150 hieraan? (En ja, ik ga hem zeker uitproberen, maar heb de kans tot nu toe nog niet gehad, dus ik dacht, ik vraag het eerst hier even :))

Shaggy
6 juli 2005, 10:31
nee
nee

en nog eens

nee

marc_o
6 juli 2005, 11:31
Ja ja en redelijk.
Clean is redelijk tot goed te krijgen, ligt eraan wat je mooi vindt, persoonlijk hou ik van een duwende clean die neigt naar een lichte crunch, nou, die zit er zeker in.
Crunch , overdrive en lead zijn echt van top-kwaliteit.

Ik moet er weer eens eentje hebben, al was het maar om de set met m'n Musicman Vanhalen weer compleet te maken.

Geluiden zijn echt te gek, meer gain dan je waarschijnlijk nodig zult hebben, of je wilt de lokroep van een straaljager nadoen...om ''eén of andere reden.

Volume is monsterlijk te noemen en ja, hard klinkt ie nu eenmaal beter dan zacht.

Nadeel: Loodzwaar, maar dan ook echt zwaar en redelijk groot, dus niet echt heel lekker handelbaar op smalle trapjes en achter in kleinere autootjes.

Ik denk dat dit een echte klassieker wordt met de tijd en mensen die hier geen goed geluid uit kunnen krijgen, makeren echt wat aan de oren. Het is zeker geen versterker voor iedereen, maar een heerlijke bak. Gooi de crunch aan op het "cleane"kanaal en gebruik je gitaarvolume om eventueel op clean uit te komen...

marc_o
6 juli 2005, 11:35
nee
nee

en nog eens

nee


nou, daarmee is de topicstarter prima geholpen. Heb je 'm als eens goed aan de tand gevoeld?

Dick Wolkendeck
6 juli 2005, 13:17
nee
nee

en nog eens

nee


nou, daarmee is de topicstarter prima geholpen. Heb je 'm als eens goed aan de tand gevoeld?

+1 !! Niet alleen te kort door de bocht, maar ook nog eens ronduit niet waar. De 5150 doet het prima, zoals marc_odijk aangeeft. Goed spul.

Een nadeel van de 5150 is m.i. dat je live niet kan schakelen tussen clean en crunch. Wel tussen lead en clean of tussen lead en crunch. Clean en crunch is nl. hetzelfde kanaal, dat wordt dus aan de knoppen draaien. Of is de 5150 II, of de "nieuwe 5150", de 6505, hier beter in?

Greetz...

AART
6 juli 2005, 13:27
Ik denk dat dit een echte klassieker wordt met de tijd en mensen die hier geen goed geluid uit kunnen krijgen, makeren echt wat aan de oren. Het is zeker geen versterker voor iedereen, maar een heerlijke bak. Gooi de crunch aan op het "cleane"kanaal en gebruik je gitaarvolume om eventueel op clean uit te komen...

+1

Hele vette amp, en als je hem eenmaal hebt, nooit meer wegdoen.

Baker
6 juli 2005, 15:03
Wat zijn de meningen over deze amp. Ik zoek namelijk al een tijdje een opvolger voor mijn Vox Ad30VT valvetronix amp, met de volgende eigenschappen: - Een goede hi-gain soleersound
- Een crunch instelbaar van licht tot hard
- Een clean, die op zijn minst redelijk te noemen is
- De amp moet op lage volumes ook goed klinken

Voldoet de 5150 hieraan? (En ja, ik ga hem zeker uitproberen, maar heb de kans tot nu toe nog niet gehad, dus ik dacht, ik vraag het eerst hier even :))

- Een crunch instelbaar van licht tot hard
JAA!! de 5150 heeft een heerlijk crunch!
met name kanaal 1
- Een clean, die op zijn minst redelijk te noemen is
nee....
Velen noemen kanaal 1 het cleane kanaal.
Feitelijk is dat kanaal daar echter nooit voor bedoeld.
Dat zul je ook wel merken, want als je de gain iets opendraait issie niet clean meer..... maar krijg je er een HEERLIJKE crunch voor terug!!!

Feitelijk is kanaal I als clean kanaal onbruikbaar.
Mijn mede bandlid heeft jaren zo'n 5150 gehad, maar als je kanaal 1
als clean gebruikt klinkt dat erg iel (in band verband)
Het tweede nadeel is dan dus ook nog dat je dan die HEELRIJKE crunch van kanaal 1 niet kunt gebruiken.

- De amp moet op lage volumes ook goed klinken

Tja, net zoals bij elke buizenbak gaat ie pas mooi klinken als je hem wat harder zet. Maar dat wil niet zeggen dat de amp helemaal onbruikbaar is thuis.

Wat mark al zei is trouwens waar.
de combo is echt lood en lood zwaar. Dat is echt een nadeel vind ik.
Mijn multitone combo is al zwaar, maar de 5150 combo is echt onhandelbaar-niet-meer-normaal zwaar.

Jax
6 juli 2005, 15:05
Mensen, bedankt voor alle reacties, ik weet genoeg! Nu maar lekker testen :)

AART
6 juli 2005, 15:58
thuis klinkt ie trouwens prima, mijn 5150 II klinkt momenteel prima. :satisfie:

AART
6 juli 2005, 18:57
by the way waar woon je?

Zet dat in je profiel! altijd handig.

Als je in de buurt woont kan je hem testen.

Jax
6 juli 2005, 19:06
Idd wel handig, ik woon in Amsterdam. Maar de volgende vraag is, waar is Didam??? :???: :)

WICKED
6 juli 2005, 19:29
Ik zit ook te denken om een 5150 combo aan te schaffen.

Maar is die nieuwe 6150 versie beter? En kan je er dream theater /metallica enzo op spelen?

Hoe duur kost het om een buis te vervangen?

AART
7 juli 2005, 11:10
Idd wel handig, ik woon in Amsterdam. Maar de volgende vraag is, waar is Didam??? :???: :)
aan de andere kant van het land :D

AART
7 juli 2005, 11:11
Ik zit ook te denken om een 5150 combo aan te schaffen.

Maar is die nieuwe 6150 versie beter? En kan je er dream theater /metallica enzo op spelen?

Hoe duur kost het om een buis te vervangen?

6505 zou hetzelfde moeten zijn volgens peavey

en metallica en dream theater gaat prima.

buizen vervangen(voor+eind) is samen 150 ofzo.

Jax
7 juli 2005, 11:43
Idd wel handig, ik woon in Amsterdam. Maar de volgende vraag is, waar is Didam??? :???: :)
aan de andere kant van het land :D

Hehe, even naar je toe gaan zal denk ik dus niet zo makkelijk gaan. Maar als ik de versterker nergens anders dichterbij kan uitproberen, dan stuur ik je nog wel een pm ofzo, als je dat niet erg vindt.

Negative K3 fan
7 juli 2005, 12:57
Wat zijn de meningen over deze amp. Ik zoek namelijk al een tijdje een opvolger voor mijn Vox Ad30VT valvetronix amp, met de volgende eigenschappen: - Een goede hi-gain soleersound
- Een crunch instelbaar van licht tot hard
- Een clean, die op zijn minst redelijk te noemen is
- De amp moet op lage volumes ook goed klinken

Voldoet de 5150 hieraan? (En ja, ik ga hem zeker uitproberen, maar heb de kans tot nu toe nog niet gehad, dus ik dacht, ik vraag het eerst hier even :))

- Een crunch instelbaar van licht tot hard
JAA!! de 5150 heeft een heerlijk crunch!
met name kanaal 1
- Een clean, die op zijn minst redelijk te noemen is
nee....
Velen noemen kanaal 1 het cleane kanaal.
Feitelijk is dat kanaal daar echter nooit voor bedoeld.
Dat zul je ook wel merken, want als je de gain iets opendraait issie niet clean meer..... maar krijg je er een HEERLIJKE crunch voor terug!!!

Feitelijk is kanaal I als clean kanaal onbruikbaar.
Mijn mede bandlid heeft jaren zo'n 5150 gehad, maar als je kanaal 1
als clean gebruikt klinkt dat erg iel (in band verband)
Het tweede nadeel is dan dus ook nog dat je dan die HEELRIJKE crunch van kanaal 1 niet kunt gebruiken.

- De amp moet op lage volumes ook goed klinken

Tja, net zoals bij elke buizenbak gaat ie pas mooi klinken als je hem wat harder zet. Maar dat wil niet zeggen dat de amp helemaal onbruikbaar is thuis.

Wat mark al zei is trouwens waar.
de combo is echt lood en lood zwaar. Dat is echt een nadeel vind ik.
Mijn multitone combo is al zwaar, maar de 5150 combo is echt onhandelbaar-niet-meer-normaal zwaar.

ik heb meer dan een jaar een 5150 combo gehad en aan deze post heb ik niets toe te voegen, alles is reeds gezegd.

Negative K3 fan
7 juli 2005, 12:57
Wat zijn de meningen over deze amp. Ik zoek namelijk al een tijdje een opvolger voor mijn Vox Ad30VT valvetronix amp, met de volgende eigenschappen: - Een goede hi-gain soleersound
- Een crunch instelbaar van licht tot hard
- Een clean, die op zijn minst redelijk te noemen is
- De amp moet op lage volumes ook goed klinken

Voldoet de 5150 hieraan? (En ja, ik ga hem zeker uitproberen, maar heb de kans tot nu toe nog niet gehad, dus ik dacht, ik vraag het eerst hier even :))

- Een crunch instelbaar van licht tot hard
JAA!! de 5150 heeft een heerlijk crunch!
met name kanaal 1
- Een clean, die op zijn minst redelijk te noemen is
nee....
Velen noemen kanaal 1 het cleane kanaal.
Feitelijk is dat kanaal daar echter nooit voor bedoeld.
Dat zul je ook wel merken, want als je de gain iets opendraait issie niet clean meer..... maar krijg je er een HEERLIJKE crunch voor terug!!!

Feitelijk is kanaal I als clean kanaal onbruikbaar.
Mijn mede bandlid heeft jaren zo'n 5150 gehad, maar als je kanaal 1
als clean gebruikt klinkt dat erg iel (in band verband)
Het tweede nadeel is dan dus ook nog dat je dan die HEELRIJKE crunch van kanaal 1 niet kunt gebruiken.

- De amp moet op lage volumes ook goed klinken

Tja, net zoals bij elke buizenbak gaat ie pas mooi klinken als je hem wat harder zet. Maar dat wil niet zeggen dat de amp helemaal onbruikbaar is thuis.

Wat mark al zei is trouwens waar.
de combo is echt lood en lood zwaar. Dat is echt een nadeel vind ik.
Mijn multitone combo is al zwaar, maar de 5150 combo is echt onhandelbaar-niet-meer-normaal zwaar.

ik heb meer dan een jaar een 5150 combo gehad en aan deze post heb ik niets toe te voegen, alles is reeds gezegd.

AART
8 juli 2005, 14:18
Idd wel handig, ik woon in Amsterdam. Maar de volgende vraag is, waar is Didam??? :???: :)
aan de andere kant van het land :D

Hehe, even naar je toe gaan zal denk ik dus niet zo makkelijk gaan. Maar als ik de versterker nergens anders dichterbij kan uitproberen, dan stuur ik je nog wel een pm ofzo, als je dat niet erg vindt.

is prima.