PDA

View Full Version : tekst op matte lak?



birt
6 juli 2005, 00:09
ik heb net voor iemand een klein opamp gitaarversterkertje gemaakt en hij is heel mooi mat zwart gelakt.
nu moet ik tekst zetten bij de knoppen en inputs en ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken. de meeste technieken vereisen dat je er een laag kleurloze lak over zet maar dan zou de lak minder mooi worden. ik zoek dus een manier die behoorlijk permanent is maar ze moet niet voetenbestendig zijn aangezien het geen stompbox is.
ik heb al gedacht aan een fijn penseeltje met witte verf maar dat gaat zo zvex-achtig zijn.

ideeen?


ow ja, natuurlijk wat fotos:
http://sic.fotopic.net/p17170924.html
http://sic.fotopic.net/p17170925.html

AART
11 juli 2005, 11:19
links werken niet.

MjS
11 juli 2005, 12:55
Hey Birt, ik ben met soortgelijk iets bezig, zie ik nou een ingebouwde speaker? Waar heb je die vandaan? Ik kan ze echt met geen mogelijkheid vinden (minimaal 1 watt en heel klein)...

Ik denk dat met penseel en witte verf misschien wel de beste oplossing is. Of verft het strookje met de opdruk zilver, dan maak je opdruk en dan lak je alleen dat. Ziet er misschien wel cool uit.

birt
11 juli 2005, 14:27
Hey Birt, ik ben met soortgelijk iets bezig, zie ik nou een ingebouwde speaker? Waar heb je die vandaan? Ik kan ze echt met geen mogelijkheid vinden (minimaal 1 watt en heel klein)...

Ik denk dat met penseel en witte verf misschien wel de beste oplossing is. Of verft het strookje met de opdruk zilver, dan maak je opdruk en dan lak je alleen dat. Ziet er misschien wel cool uit.

er zit een ingebouwd speakertje in, een heel buzzy en krakend plastic ding :-D (komt gewoon uit de electronicawinkel)

ik heb de belettering gewoon geschilderd met een fijn penseeltje en zilververf :)

MjS
11 juli 2005, 16:32
Foto?

birt
11 juli 2005, 16:39
Foto?

is de moeite niet. bij gebrek aan plaats heb ik gewoon op de onderkant bij elke knop en aansluiting bijgeschreven (geschilderd) wat het is. er is dus eigenlijk zoals je em op de oude foto's ziet niets aan verandert :)

morgenavond word hij verkocht en heb ik de kans om eens wat materiaal van Bieke (mensen die op HC FX weleens komen kennen hem) uit te proberen 8)

Phyrexian
23 augustus 2005, 16:12
Nice work dude.

BramVersteeg
24 augustus 2005, 23:32
Erg mooi,
waar heb je die stijlvolle knoppen vandaan als ik vragen mag? :wink:

birt
25 augustus 2005, 00:15
Erg mooi,
waar heb je die stijlvolle knoppen vandaan als ik vragen mag? :wink:

gekocht bij de plaatselijke elektronicaboer :D