PDA

View Full Version : SansAmp PSA-1 met tube-amp???



swift05
5 juli 2005, 23:13
Ik ben geinteresseerd in de SansAmp PSA-1 preamp van Tech21.
Ik heb echter al een paar keer van verschillende mensen horen zeggen dat hij vooral superklinkt met een solid state-eindtrap, zonder buizen dus.

Ik heb echter een Engl 930/60, mét buizen dus. Is de SansAmp PSA-1 nog steeds een goed idee, of gaat dit minder goed klinken dan?

Ik zou graag ook eens de manual doornemen van de PSA-1, maar die is online niet te vinden. Kan iemand mij die bezorgen via mail?

srv-man
5 juli 2005, 23:41
Ik heb ook een tijdje een PSA-1 gehad en gebruikte hem met een buizeneindtrap. Eerlijk gezegd heb ik er heel lang mee zitten klooien, maar het gaf nooit de geluiden waar ik echt op zoek naar was. Het blijft altijd een beetje kunstmatig klinken.
Misschien dat het met een SS eindtrap beter zou gaan, maar eerlijk gezegd werd ik van directe aansluiting op een mengpaneel oid ook niet erg gelukkig. Kortom: aan mijn verwachtingen werd niet voldoen, ik zou liever voor een andere preamp gaan, bijv. de POD als je per sé zo iets wilt.

Succes,
Theo

PS De handleiding heb ik niet meer, maar als je een mailtje naar Tech21 stuurt krijg je hem toegemaild.

Raffie
6 juli 2005, 09:27
Hoi swift, had inderdaad een post van je verwacht ivm de psa-1. Ben zelf ook nog wat op't net aan zoeken geweest naar info, blijkbaar hebben veel mensen ontdekt dat full range speakers (zoals PA-speakers) de missing link zijn en niet zozeer de eindtrap. Je moet zowieso die dingen gaan testen in Köln. Ik denk de gasten die het hebben over full-range speakers eigenlijk flat response speakers bedoelen.deze speaker vervormen het geluid niet van hetgeen dat je binnenkrijgt. Ik vond mijn pod xt pro in't begin ook niet zo geweldig (behalve bij de geep op zolder met pa) maar sinds ik een line6 cabinet heb waar deze speciale speakers inzitten, ben ik toch wel tevreden met het geheel. does wat je moet doen is bij music store effe binnenspringen, de sansamp testen met engl en SS eindtrappen over marshalls en line6 cabs en zien of 't je bevalt. btw ik rij wel mee dan ;)

t'is zo dat tech21 ook van die cabs heeft met een vlakke response ...

Raf

swift05
6 juli 2005, 18:08
Mja, ik ben al dat kopen en verkopen beu. Ik wil mezelf eindelijk eens "settelen". :) Ik heb nu de Engl 930/60 en ga deze houden. Als de PSA-1 niet goed klinkt, pech, dan zoek ik wel andere preamp tot ik de goede heb gevonden. Maar ik denk dat het wel gaat lukken met de PSA-1. Beetje knutselen in de instellingen, en dan lukt het wel. Maar inderdaad, ge moet 't eens uittesten. Ik laat wel iets weten als ik een tripje naar Keulen ga maken. :wink:

Trouwens, iemand ervaringen met de E530 preamp van Engl?
Is deze een goeie combinatie met mijn 930/60 eindtrap van Engl?
Kan je er een vette scheur uithalen? Of gaat-ie niet echt zwaar?

Josdevos
7 juli 2005, 09:13
Over de 530 bestaan al genoeg topics, gewoon ff zoekfunctie gebruiken.
Zeker goeie combinatie, al vond ik hem met een EL84 eindtrap zoals de Engl 830 /840 of Peavey 50/50 ook heel goed. Heb hem destijds gehad icm een Peavey 50/50. Ben79 van dit forum heeft die combinatie of had ze, maar kon er geen zwaar geluid uitkrijgen volgens hem, tot verbazing van velen. Moet normaal prima lukken! Is een kwestie van goed afstellen.
Is een heel goeie preamp voor't geld!!!

of

Koop een goeie top!

swift05
9 juli 2005, 12:36
Heb 't over een andere boeg gegooid, namelijk de Marshall JMP-1.
Tot nu toe zeer tevreden over!