PDA

View Full Version : Waar vind ik London City Gitaren??



theworst
5 juli 2005, 22:48
eeeeeeeeeeeey leute,

Waar is een London City gitaardealer??
Ik ben woonachtig in de buurt van Maastricht...dus het liefste enigzins in de buurt!

Random_hero
5 juli 2005, 23:25
heeft london city eigenlijk ook een website? Want ik kan ze eerlijk gezegd nergens op internet vinden en ben opzich wel benieuwd naar de specs van hun amps.

fred dons
6 juli 2005, 07:40
www.jic.nl

marc_o
6 juli 2005, 10:43
Waar vind je ze tegenwoordig niet, kun je je beter afvragen....dam'n winkelvervuiling (ohoh, dacht ik dat nu hardop?)

Orpheo
6 juli 2005, 10:59
Waar vind je ze tegenwoordig niet, kun je je beter afvragen....dam'n winkelvervuiling (ohoh, dacht ik dat nu hardop?)

dude...t gaat over london city. niet richwood. als je even de moeite neemt om een LC te proberen, zul je heel snel merken dat ze de meerdere zijn van Fender MIM en Highway-series, en heel soms zelfs USA. EN DAT ZONDER PUP-CHANGE!!

dejohan
6 juli 2005, 11:03
Waar vind ik London City Gitaren?


In London City, duh!





:wink: :D

marc_o
6 juli 2005, 11:58
Waar vind je ze tegenwoordig niet, kun je je beter afvragen....dam'n winkelvervuiling (ohoh, dacht ik dat nu hardop?)

dude...t gaat over london city. niet richwood. als je even de moeite neemt om een LC te proberen, zul je heel snel merken dat ze de meerdere zijn van Fender MIM en Highway-series, en heel soms zelfs USA. EN DAT ZONDER PUP-CHANGE!!

nietus.


nee, serieus...heb ze al bespeeld hoor, maar ik vind het voor mezelf helemaal niks omhanden hebben, het is het gewoon niet. Maar voor het geld meer dan prima......maar het is en blijft goedkope beginnerstroep naar MIJN mening

E-J
6 juli 2005, 12:29
Waar vind je ze tegenwoordig niet, kun je je beter afvragen....dam'n winkelvervuiling (ohoh, dacht ik dat nu hardop?)

dude...t gaat over london city. niet richwood. als je even de moeite neemt om een LC te proberen, zul je heel snel merken dat ze de meerdere zijn van Fender MIM en Highway-series, en heel soms zelfs USA. EN DAT ZONDER PUP-CHANGE!!

nietus.


nee, serieus...heb ze al bespeeld hoor, maar ik vind het voor mezelf helemaal niks omhanden hebben, het is het gewoon niet. Maar voor het geld meer dan prima......maar het is en blijft goedkope beginnerstroep naar MIJN mening

Onzin, zie mijn thread (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=60300). De verkoper bij The House Of Music in Dordrecht zei ook dat je een prijskaartje van 700-800 euro erop kan zetten, zo goed zijn ze. Prima winkel trouwens, the House of Music.

Maar weer ontopic, hey theworst, ik ben ook woonachtig in Limburg en de enige winkel tot nu toe waar ik LC's aantref is in Venray...flink stukje rijden voor jou dus. Maar daar zijn ze wel het goedkoopste, voor een Spitfire II vragen ze €230,- :o Als ik nog meer winkels vindt, geef ik ze wel aan jou door.

Pierz
6 juli 2005, 17:17
Waar vind je ze tegenwoordig niet, kun je je beter afvragen....dam'n winkelvervuiling (ohoh, dacht ik dat nu hardop?)

dude...t gaat over london city. niet richwood. als je even de moeite neemt om een LC te proberen, zul je heel snel merken dat ze de meerdere zijn van Fender MIM en Highway-series, en heel soms zelfs USA. EN DAT ZONDER PUP-CHANGE!!

Ik heb die moeite genomen en vind ze qua geluid goed te pruimen, maar een Fender MIM speelt een stuk lekkerder en voelt echt aan als een gitaar.

Ik sluit me bij Marc aan. Voor het geld is het zeker goed spul, maar je moet ze niet overschatten. Ik spaar zelf nog even door voor een Fender ;)

d'oh
6 juli 2005, 19:18
ik niet,
een fender mexico kan zo naar de open haard als je het vergelijkt met een LC (hier krijg ik vast reacties op :D )

de LC speelt veel beter, heeft de pups klinken net iets beter en meer tele (in vergelijking met een fender usa)
de afwerking is misschien net iets wat minder, met dat lelijke reflecterende merkstickertje op de headstock en de dat de hals gelakt is is ook zonde

1959SLP
6 juli 2005, 20:37
Waar vind je ze tegenwoordig niet, kun je je beter afvragen....dam'n winkelvervuiling (ohoh, dacht ik dat nu hardop?)

dude...t gaat over london city. niet richwood. als je even de moeite neemt om een LC te proberen, zul je heel snel merken dat ze de meerdere zijn van Fender MIM en Highway-series, en heel soms zelfs USA. EN DAT ZONDER PUP-CHANGE!!

Ik heb die moeite genomen en vind ze qua geluid goed te pruimen, maar een Fender MIM speelt een stuk lekkerder en voelt echt aan als een gitaar.

Ik sluit me bij Marc aan. Voor het geld is het zeker goed spul, maar je moet ze niet overschatten. Ik spaar zelf nog even door voor een Fender ;)

+1. Heb vorige week een in m`n handen gehad. Was best n redelijke gitaar, zeker voor z`n prijs (200 Euro) maar kan echt niet tippen aan een echte Fender. Ademt niet als een echte. Dit test je het beste door onversterkt te spelen.

1959SLP
6 juli 2005, 20:37
Waar vind je ze tegenwoordig niet, kun je je beter afvragen....dam'n winkelvervuiling (ohoh, dacht ik dat nu hardop?)

dude...t gaat over london city. niet richwood. als je even de moeite neemt om een LC te proberen, zul je heel snel merken dat ze de meerdere zijn van Fender MIM en Highway-series, en heel soms zelfs USA. EN DAT ZONDER PUP-CHANGE!!

Ik heb die moeite genomen en vind ze qua geluid goed te pruimen, maar een Fender MIM speelt een stuk lekkerder en voelt echt aan als een gitaar.

Ik sluit me bij Marc aan. Voor het geld is het zeker goed spul, maar je moet ze niet overschatten. Ik spaar zelf nog even door voor een Fender ;)

+1. Heb vorige week een in m`n handen gehad. Was best n redelijke gitaar, zeker voor z`n prijs (200 Euro) maar kan echt niet tippen aan een echte Fender. Ademt niet als een echte. Dit test je het beste door onversterkt te spelen.

E-J
6 juli 2005, 20:46
die gitaar die je in je handen hebt gehad is dan waarschijnlijk de Spitfire mk 1 gehad, en die is een stuk minder dan de II, die je wel goed kunt vergelijken met mexicaanse fenders.

vulvasonic
6 juli 2005, 20:51
die gitaar die je in je handen hebt gehad is dan waarschijnlijk de Spitfire mk 1 gehad, en die is een stuk minder dan de II, die je wel goed kunt vergelijken met mexicaanse fenders.

Is inderdaad een behoorlijk verschil. Met een mkI zou ik nog niet dood gezien willen worden. De mkII die ik uitgebreid heb getest......, zeer zeker niet verkeerd. Erg goed zelfs.

1959SLP
6 juli 2005, 21:11
t was idd een spitfire maar welke v/d mk`s weet ik ff niet. Was in elk geval bij Charlee guitars en daar stond er maar 1.

rhcp_schipper
7 juli 2005, 08:47
Volgens mij zijn degenen die geen lc willen hebben, veel te merk gebonden! Ze willen een fender omdat dat een goed/bekent merk is! Zo denk ik erover!

Ik ga binnenkort mooi een LC Comet 1 kopen, want dat lijkt me echt een hele fijnen tele!

marc_o
7 juli 2005, 09:33
Wat een onzin is dit ook weer. Ik heb zelfs geen fender, maar ik snap heur dat dit goede gitaartjes zijn voor het geld wat je ervoor betaalt, en dat je voor de merken ook wel eens teveel betaalt, kan ik alleen maar beamen. Hemel die dingen alleen niet zo op alsof het de supergitaren van deze tijd zijn, want dat zijn ze gewoon niet.
Voor dat geld kocht ik vroeger ook wel een Westone thunder, die ook zeer dik in orde was en waar, naar mijn mening, London City weer een puntje aan kan zuigen, al was het maar omdat westone zelf met eigen modellen kwam.

1959SLP
7 juli 2005, 10:02
ach ja, een kinderhand is gauw gevuld he? :D

E-J
7 juli 2005, 11:41
haha ja inderdaad :lol:

Pierz
7 juli 2005, 13:20
Wat een onzin is dit ook weer. Ik heb zelfs geen fender, maar ik snap heur dat dit goede gitaartjes zijn voor het geld wat je ervoor betaalt, en dat je voor de merken ook wel eens teveel betaalt, kan ik alleen maar beamen. Hemel die dingen alleen niet zo op alsof het de supergitaren van deze tijd zijn, want dat zijn ze gewoon niet.
Voor dat geld kocht ik vroeger ook wel een Westone thunder, die ook zeer dik in orde was en waar, naar mijn mening, London City weer een puntje aan kan zuigen, al was het maar omdat westone zelf met eigen modellen kwam.

Ik denk dat mensen die het verschil niet zien de gitaren niet vergeleken hebben, of te weinig ervaring hebben om een goede gitaar te herkennen. Voor de laatsten is een LC natuurlijk een prima aankoop. Opzich betaal je voor een Fender wel onevenredig veel meer, maar ik vind dat het wel waard.



haha ja inderdaad :lol:

1959SLP heeft het over jou hoor ;)

marc_o
7 juli 2005, 14:48
Ik blijf erbij, voor het geld is het goed, en in ieder geval een stuk beter dan de directe concurrentie. Iedere cent meer dan waard, ook daar ben ik het roerend mee eens. maar daar houdt het ook gewoon op. Op langere termijn gaan ze gewoon uit elkaar vallen, blijken ze toch niet zo stevig en noem maar op. Ergens moet dat prijsverschil gerechtvaardigd zijn, en dat is hout, hardware of afwerking.
Dat een hoop merken te duur zijn, ben ik het absoluut mee eens.
Je ziet te vaak dat zulke merken opeens als de heilige graal worden gezien, het is een hype. Anderhalf jaar geleden was het Agile, dit jaar Richwood en nu weer London City. (de Arabieren zijn London city ook al beu, getuige wat er vandaag is gebeurd)

vulvasonic
7 juli 2005, 18:47
Ik blijf erbij, voor het geld is het goed, en in ieder geval een stuk beter dan de directe concurrentie. Iedere cent meer dan waard, ook daar ben ik het roerend mee eens. maar daar houdt het ook gewoon op. Op langere termijn gaan ze gewoon uit elkaar vallen, blijken ze toch niet zo stevig en noem maar op. Ergens moet dat prijsverschil gerechtvaardigd zijn, en dat is hout, hardware of afwerking.
Dat een hoop merken te duur zijn, ben ik het absoluut mee eens.
Je ziet te vaak dat zulke merken opeens als de heilige graal worden gezien, het is een hype. Anderhalf jaar geleden was het Agile, dit jaar Richwood en nu weer London City. (de Arabieren zijn London city ook al beu, getuige wat er vandaag is gebeurd)

Ik zou het met je eens zijn geweest als ik er niet zelf ervaring mee had gehad. Die LC's zullen echt niet uit elkaar vallen. Ik denk dat je ze kunt vergelijken met de Tokai's vroeger. Met dit verschil dat de Tokai's relatief duur waren voor een onbekend imitatiemerkje.

d'oh
7 juli 2005, 19:14
(de Arabieren zijn London city ook al beu, getuige wat er vandaag is gebeurd)

onsmakelijke grap :evil:

1959SLP
7 juli 2005, 19:15
Ahum Vulvaatje, Tokai een onbekend imitatiemerk? Echt niet hoor. Sterker nog, Tokai maakte in de 70`s (weet niet of dat nu nog zo is) de beste Gibson en Fender imitaties van het beste materiaal.

vulvasonic
8 juli 2005, 00:25
Ahum Vulvaatje, Tokai een onbekend imitatiemerk? Echt niet hoor. Sterker nog, Tokai maakte in de 70`s (weet niet of dat nu nog zo is) de beste Gibson en Fender imitaties van het beste materiaal.

1959SLP'tje, over die periode had ik het dus ook. Nu weet iedereen dat die Tokai's toen zo geweldig goed waren. Maar in die tijd dat ze in de winkels te koop hingen werd er net zo besmuikt op gereageerd als dat nu gebeurt met die London City's.
De Tokai's hebben de tand des tijds goed doorstaan.

Er zijn ook twee verschillen;
Ten eerste waren de Tokai's lang niet zo goedkoop als de London City's nu.
Ten tweede was de kwaliteit van zowel Fender als Gibson in die periode bedroevend laag. Logisch dat men regelmatig beweert dat de Tokai's beter waren dan de Fenders (en Gibsons). London City is van dezelfde kwaliteit, maar laat zich net iets moeilijker vergelijken met de huidige Fenders. Fender is tegenwoordig namelijk gelukkig weer een stuk beter dan in de periode 76/81.

E-J
8 juli 2005, 10:45
ontopic: de laatste tijd lijken steeds meer gitaarwinkels een LC in huis te hebben, ik was gister in Roermond en daar hadden ze er ook al een stuk of 4,5 staan :) wel wat duurder, ze vroegen voor een Spitfire II 325 euro, in Venray 230 :???: scheelt een derde van de prijs!

nirvana
8 juli 2005, 11:02
volgens mij heeft london city een enorm goed marketing plan, aanpraten via forums... Je moet weten dat alle mensen die hier london city zitten te promoten eigenlijk computers zijn...

...rock...
8 juli 2005, 11:08
(de Arabieren zijn London city ook al beu, getuige wat er vandaag is gebeurd)

onsmakelijke grap :evil:
zeer laag idd :evil:

dejohan
8 juli 2005, 11:57
Ach, moraalridders.

marc_o
8 juli 2005, 12:06
Kolere zeg, gaan jullie nu a.u.b. huilen?
Of beter, ga een lekkere stille mars lopen, heeft ook zoveel nut.

...rock...
8 juli 2005, 12:38
Kolere zeg, gaan jullie nu a.u.b. huilen?
Of beter, ga een lekkere stille mars lopen, heeft ook zoveel nut.
net zoals er grappen over maken.

rhcp_schipper
8 juli 2005, 18:16
in ieder geval lijkt mij zo'n lc tele wel een lekker gitaartje. Maar we moeten natuurlijk niet vergeten dat iedereen een andere smaak heeft.....toch? Als je twee mensen een en dezelfde gitaar laat bespelen, zouden ze allebei iets anders op de gitaar hebben op of aan te merken....toch? Dit wou ik ff kwijt! :oops:

E-J
9 juli 2005, 11:58
Ik ga mijn LC Spitfire II a.s. dinsdag kopen :)

1959SLP
9 juli 2005, 13:09
Ik ga mijn LC Spitfire II a.s. dinsdag kopen :)

Waar ga je `m halen?

E-J
9 juli 2005, 14:05
Muziekcentrum Best - Venray in...Venray. Daar is hij best goedkoop, €230,-

Dreamer_Ur
12 juli 2005, 11:36
voor de LC liefhebbers: in het tijdelijke pand van Muziekhuis Vriese in Doetinchem staat echt een shitload aan London City gitaren! Spitfire MKII's, Comets, in verschillende kleuren. Ik meen er een stuk of 12 gezien te hebben.

Erg fijne gitaren inderdaad, die hals is echt super! lekker dun (wat was de radius ookalweer?), lekker glad. prijzen varieerden van 250 (Comet) tot 297 (Spitfire MKII)

tillens
12 juli 2005, 11:57
inderdaad je slaat em recht op de kop, het lc gitarengamma wat zo goedkoop is , is inderdaad een shitload... :P