PDA

View Full Version : Martin D-15 kopen of niet?



Wicked Willy
5 juli 2005, 20:57
Hallo....aankoop advies gevraagd.

Ik heb een Martin D15 (massief mahonie) gezien.....en erop gespeeld....eerste indruk: klinkt goed en speelt comfortabel.

Wat moet ie kosten? 1050 euro

Is dat een mooie prijs (waarschijnlijk kan ik er nog wel wat afpingelen)?
Kennen jullie het model en wat vinden jullie ervan?

mesadude
12 juli 2005, 01:39
als het een nieuwe gitaar is (D15) is dat ongeveer de prijs.
veel zal je er niet kunnen afpingelen.
als het een nieuwe D15E is (met pickup) is het een koopje.
in geval van tweedehands mag je voor de D15 ni meer dan 700€ geven en voor de D15E mss net die 1000€

een goeie suggestie (als je ze nog vindt, want ze zijn einde-reeks) is de L'Arrivée OM-1 EQ voor een kleine 1000€
heb je ineens een pickup en voorversterker (ik dacht fishman) voor hetzelfde geld.
en de l'arrivée moet zeker niet onderdoen voor de martin.

chris c
12 juli 2005, 09:41
De prijs lijkt mij ook redelijk, misschien kan er nog wat af. Het mahonie bovenblad van de D-15 geeft wel een bijzondere klank : warm, droog, niet heel luid in vergelijking met een sparren bovenblad. Ik vind het ook wel mooi, maar je moet zeker vergelijken met een gelijkaardige gitaar met sparren bovenblad om zeker te weten dat het dat is wat je wil.

belg
15 juli 2005, 04:16
Ik heb de D-15 en een acoustische sparren ( breedlove). De D-15 heeft idd een houterig ( woody ) geluid, afgezet tegen het helder van de breedlove. goeie sustain, vooral in het midden...
Blues speel ik vooral op de martin, ook door de volle bas van de dreadnought. De martin kost in de VS ongeveer 700-800 dollar. Of je er hier dan 1000 pleuros voor moet neertellen, weet ik niet. Ik heb 'm geimporteerd en was met invoer minder dan 1000 kwijt, maar niet veel, 900 ongeveer. Met als nadeel dat ik 'm ongezien heb gekocht.
Larrivee ken ik niet maar heeft een zeer goede reputatie in de zin van 'bang for the buck'.

chris c
15 juli 2005, 16:35
Misschien is dit wel interessant : http://www.musicstorekoeln.de/en/Guitars/3_45_GWEST_182_A/2/0/0/artikel/musicstore.html