PDA

View Full Version : Over naar een grotere amp



Vampire
5 juli 2005, 19:28
Hey,

ik zit nu net officieel in een band en we gaan komende week oefenen. Mijn vraag gaat over een nieuwe versterker, aangezien ik zelf een Cube30 heb en de andere gitarist een Marhall VS100, komt mijn versterker waarschijnlijk er niet doorheen. We hebben al samen gespeeld, maar als zijn amp op zijn zachtst staat (na het opwarmen van de buis in de voorversterker) moet mijn amp al een redelijk stukje open staan. We waren gewoon aan het jammen op mijn slaapkamer, dus konden niet echt veel harder, maar we zijn een beetje bang dat ik er zometeen niet doorheen kom, aangezien we Iron Maiden covers en dat soort muziek gaan doen (dus met een hard meppende drummer etc).

Ik ben heel tevreden over mijn Cube30, maar is het misschien verstandig om dan over te gaan op een Cube60?

Ik heb een beetje op harmony central zitten kijken en de reviews over de marshall amps die nu op marktplaats en speurders staan enzo zijn niet echt daverend allemaal (overall tussen de 7.5 en de 8, terwijl de Cube60 een 9.3 krijgt). :o

Mijn budget is ongeveer 400 euro, heel misschien wat meer als ik mijn Cube30 verkoop (heb nog een klein 12 watt dingetje staan wat dan maar even tijdelijk moet dienen), wat raden jullie mij aan? Toch en 2e hands marshall o.i.d.?

Ik maak zelf naast de muziek uit de band uitsluitend metal eigenlijk, maar dan meer de kant van Nightwish en Cradle of Filth, en wat Death Metal enzo, dus echt de zwaardere kant op.

PS: we gaan sowieso eerst even een keer proberen met de hele band te spelen, kijken hoe het gaat, maar dit is dus voor het geval dat... :-?

Bins
5 juli 2005, 19:35
Voor Maiden kan je met een Marshall niet echt de mist in gaan denk ik. Misschien kan je ergens een jcm 800 combotje op de kop tikken. Icm een overdrive/boost pedaaltje kan je daar ook wel wat "heftigere" sounds uithalen.

edit: ik ben een sukkel en heb je post niet goed gelezen :oops:
Als je een meiertje erbij kan leggen nog, dan moet het toch wel lukken.

(Bospop!!!)

Fumi SG
5 juli 2005, 19:42
een JCM 800 voor €400,- zal ff zoeken zijn, maar uiteindelijk moet het wel lukken denk ik. Kijk ook eens naar een Randall, bijv. de RG75 G2. Dat is wel een transistor maar wel een goede, met toch wel een beetje die buizensound. Die is meer gericht op metal en zal zeker wel de genres die jij noemt aan kunnen. Die is nieuw wel te krijgen voor €400,-. :wink:

BLOK182
5 juli 2005, 20:25
Naar die punten hoef je niet te kijken op harmony central, dat zijn gebruikerservaringen. Als iedere reviewer van de cube steevast alles een 10 geeft, tja...so be it, dan krijg je een hoog punt. Tip: lees vooral de meer kritische punten en de langere gedetailleerde reviews.

Vampire
5 juli 2005, 20:37
Ja, weet ik over harmony central, er staat veel bull tussen, maar ja, als iets van 50 mensen hem tezamen gemiddeld een 9.3 geven, is hij toch redelijk goed.

Ik zal ook es kijken naar de andere genoemde modellen, bedankt.

Nog andere amps die ik niet mag missen?

Fumi SG
5 juli 2005, 20:39
vergeet niet dat die lui behooooorlijk bevooroordeeld zijn. Ze hebben het (bijna) allemaal over hun eigen amp en die zeiken ze niet af, en als ie redelijk goed is krijgt hij al gauw een 9! :(

Vampire
5 juli 2005, 21:52
Dat weet ik, maar dan is het toch een beetje raar dat de marshalls allemaal maar maximaal een 8 krijgen (die ik heb bekeken dan).

En ik heb mijn spullen aangeschaft met een beetje hulp ervan en heb er tot nu toe nog geen spijt van (Cube30 met een 9.1 ofzo en mijn Jackson DXMG met ook een 9.1).

Maar daarom post ik het dus ook hier, omdat ik HC niet 100% vertrouw.

Lexvandoef
5 juli 2005, 23:54
Je zou ook eens kunne kijken naar een van de London City amps. Ik heb er zelf eentje, klinkt erg goed voor dat geld en voor het feit dat het een transistor is. :lol:

Ik weet niet of hij echt geschikt is voor metal maar ik kan er toch wel een leuke toon uit krijgen. Ook voor muziek ala Metallica.

Fumi SG
6 juli 2005, 00:02
je zou ook naar de buizenserie van London City kunnen kijken. Hoe ze klinken weet ik niet, maar je hebt voor €750,- een volledig buizen half-stack!! Testen waard, hoe dan ook... 8-)

Lexvandoef
6 juli 2005, 00:14
Die buizen stack klinkt beter dan die transistor natuurlijk DUH :razz:

Maar ja zijn budget is maar €400,-

up-guitarman
6 juli 2005, 01:09
Ik heb nog een valvestate 100W top met eventueel een 2*12 cab erbij staan !!!

Baby Evil
6 juli 2005, 08:29
Een Peavey Studio Pro, 65W, komt ergens vooraan in de 300. Van de solidstates de beste die ik tot nu toe gehoord heb.

Jan

Vampire
6 juli 2005, 10:49
Ik heb nog een valvestate 100W top met eventueel een 2*12 cab erbij staan !!!

Hij moet ook nog op slaapkamerniveau te gebruiken zijn, dus een top met kabinet zit er sowieso nog even niet in... maar bedankt voor de spam :razz:


Kijk, ik zat zelf aan de Cube60 te denken omdat ik de ingebouwde effecten die ik nu op mijn Cube30 heb erg handig vind, maar ja, ik kan misschien beter een goede amp kopen en dan later nog een effectenpedaal ofzo denk ik, of niet? Op dit moment gebruik ik alleen de switch tussen clean/distortion en de chorus erg vaak, de andere effecten loop ik alleen maar mee te kloten, niet om mee te spelen met cd ofzo en chorus en clean/distortion zit op de meeste amps wel geloof ik, niet?

Bins
6 juli 2005, 21:56
Als je het over een hard meppende drummer hebt, dan kan ik je (uit ervaring) vertellen dat 60 watt transistor het net niet gaat trekken. En een transistoramp die het net niet trekt klinkt echt niet lekker.

Lexvandoef
6 juli 2005, 22:09
Ik denk dat dat wel mee valt hoor.
Met mijn vorige bandje speelden we in de oefenruimte over een Valvestate 50 W en over een H&K, type weet ik niet, ook van 50 W.

We hadden een heel hard meppende drummer, maar ik kwam er vaak genoeg bovenuit.

DarknessAwaits
6 juli 2005, 22:28
Iets boven de 100 watt transitor moet het zeker wel trekken, zelf heb ik goede ervaringen met Laney en een Marshall vs265 (te koop trwns). Buizen gaan wel een stukje luider met hetzelfde wattage, maar als je krap zit dan kan ik me voorstellen dat je liever geen buizenamp neemt. Ze zijn immers duur(der) in onderhoud.

Effecten kun je er altijd nog bij kopen, maar als ze erbij zitten is het natuurlijk wel handig. Ik heb geen ervaring met de Cube, dus ik weet ook niet hoe het zit met de kwaliteit van de effecten. Maar het lijkt me niet ondenkbaar dat je op een gegeven moment toch naar iets beters op zoek gaat.

PeteRS
7 juli 2005, 12:56
Mijn ervaring uit een grijs verleden is dat een 80 watt transistor ook hard zat is (marshall VS 8080). met een Animal als drummer...

Vampire
7 juli 2005, 16:47
*Update*


Ok, kom net terug uit Utrecht van Amps testen :)

Ik heb de volgende versterkers getest:

-Line 6 Spider (75 watt)
-Marshall AVT150 (150 watt)
-Randall RG75 G2 (75 watt)
-Trace Elliot (buizen, 30 watt)

>>De Line6 viel voor mij meteen af, omdat zoals ik al eerder had vernomen de bastonen veel te nadrukkelijk aanwezig zijn, zelfs als de bas op 0 stond vond ik hem nog te zwaar, laat staan als ik bas helemaal openzette!

>>De Trace Elliot had een super geluid, alleen een kleine echo, alsof Chorus aanstond, alleen zat er geen chorus op. Ook is deze eigenlijk net even te duur (500,-, misschien een aanrader voor anderen, bij Staffhorst)

>>De Marshall heb ik getest omdat ik een VS265 zou kunnen krijgen van DarknessAwaits en ik een soortgelijke sound nodig had. Ik vond hier het clean kanaal heel erg mooi, vooral met accoustic simulator aan, de distortion vond ik ook vrij goed, maar had misschien nog meer met de instellingen moeten lopen kloten.

>> De randall vond ik in het begin te zwaar klinken, tot ik een aantal goede settings vond waarbij ik middle bijna helemaal uitzette. Op mijn cube staat die vol open, maar op de Randall krijg je zo'n super lekker thrash metal geluid als je hem bijna helemaal dicht zet, geweldig!


Mijn vraag is nu, als ik moet kiezen tussen de Randall en de Marshall, wat raden jullie mij dan aan? (Randall = 75 watt transistor, Marshall is 80 Watt combo en de goedkopere van de 2 omdat hij tweedehands is)
De Marshall heeft wel wat meer opties geloof ik en de andere gitarist uit mijn band speelt ook op een Marshall.

Roept u maar :)

Fumi SG
7 juli 2005, 17:07
heej... je zei dat je die Marshall AVT getest had om een beetje een idee te krijgen van die VS265. Niet doen, die nieuwe schijnt toch tegen te vallen, en je zei dat de clean vooral mooi klonk met de 'acoustic simulator' aan. Die zit dus helemaal niet op de VS265...

Een paar voorbeelden, maar uiteindelijk bedoel ik dus gewoon dat die AVT-serie heel anders is dan de (in dit geval tweede) Valvestate serie. :wink:

Tujuh
7 juli 2005, 17:13
heej... je zei dat je die Marshall AVT getest had om een beetje een idee te krijgen van die VS265. Niet doen, die nieuwe schijnt toch tegen te vallen, en je zei dat de clean vooral mooi klonk met de 'acoustic simulator' aan. Die zit dus helemaal niet op de VS265...

Een paar voorbeelden, maar uiteindelijk bedoel ik dus gewoon dat die AVT-serie heel anders is dan de (in dit geval tweede) Valvestate serie. :wink:

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die avt serie. Over het algemeen redelijke prijzen als ik dat zo bekijk. Of kun je toch beter voor een volledige buizen amp gaan?

DREAMMACHINE
7 juli 2005, 17:19
....ga voor de vs265!...echt geweldige amp om mee verder te gaan naar mijn idee na een cube!....zit ook erg goede chorus op en 2 scheurkanalen en een clean. Daarnaast is hij stereo ( 2x 65 watt, 135 watjes dus!..hard zat!)...

heb hem zelf ook gehad en prima mee kunnen spelen in een band voor een jaartje of twee ( daarna overgegaan naar een buizen!)...

momenteel staan ze rondt de 400 2ehands op marktplaats, ik vindt ze zelf ongeveer 350 waard, afhankelijk van de staat.

Fumi SG
7 juli 2005, 17:59
@Tujuh (en anderen)... ik denk dat je beter voor een 2e hands buizenamp kunt gaan. Die AVT's zijn redelijk nieuw en ik ben ze nog niet 2e hands tegen gekomen. Je zou ze dus nieuw moeten kopen, en voor de nieuwprijs van een AVT kun je een hele aardige buizenversterker kopen.

Als je dan onthoud dat de AVT-serie een buizenversterker 'nadoet', kun je dus voor hetzelfde geld het 'echte werk' krijgen (2e hands uiteraard, maarjah)... :wink:

BlackSun
7 juli 2005, 18:47
Misschien even iets om bij na te denken:

Ik ben van een VS265 naar een RandallRh100 gegaan (head).
In de marshall is echt NIETS kwa sound als je hem met de Randall vergelijkt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de Randall aangesloten op heb een 2x12 Celestion V30 kast, en de VS265(combo) goedkope speakers heeft.

Fumi SG
7 juli 2005, 19:20
Wat bedoel je met niets?? Dat kan natuurlijk van alles zijn, misschien is de sound van die Marshall wel goed maar is die gewoon heel anders dan de 'Randallsound'. Dat jij dan weer ervaart als niets... Dat met die speakers maakt toch wel een behoorlijk verschil. Heb je die Marshall nog?? Gooi hem dan ook eens over die kast! :wink:

Trouwens, ook wel leuk om er ff bij te zeggen dat die Randall volledig transistor is... :)

BlackSun
7 juli 2005, 19:23
Met niets bedoel ik dat de Randall in alle opzichten beter is, zowel clean, crunch als hi-gain.

Nee de marshall heb ik niet meer, verkocht voor ik de kast had.
Van die buis in de marshall heb ik weinig gemerkt. ik vind de Randall meer een ' buizenfeel' hebben dan de marshall.

Fumi SG
7 juli 2005, 19:24
Maar de Randall-transistor amps staan (naar mijn weten) ook wel een beetje bekend om hun buizenfeel. :wink:

bazzieman
7 juli 2005, 19:41
[offtopic] ey wat grappig een nunspeter. srry maar misschien ken ik jou?[offtopic]

Nicci
7 juli 2005, 20:01
Als je het over een hard meppende drummer hebt, dan kan ik je (uit ervaring) vertellen dat 60 watt transistor het net niet gaat trekken. En een transistoramp die het net niet trekt klinkt echt niet lekker.

ik ben een voorstander van buizen, maar voor buizen en transistors geldt dat de kwaliteit van de versterker bepalend is hoe het klinkt. een goede transistorversterker van 60 watt zou geen probleem moeten zijn. het probleem is dat de meeste transitor-gitaar-versterkers in het lage prijssegment vallen en niet bedoeld zijn om professioneel mee te spelen. de meeste buizenbakken zijn duur en bedoeld voor professioneel gebruik.

het is dus een beetje appels en peren.

Vampire
7 juli 2005, 20:32
Hmm, hiermee ben ik nog niet veel wijzer geworden, de een zegt dat de Marshall uitstekend is, de ander zegt van niet...

Even ter verduidelijking van diegenen die niet alles hebben gelezen, zo'n AVT nieuw kan ik echt niet betalen, het gaat om maximaal 400 euro hier...

Een tweedehands buizenversterker is daarvoor al redelijk moeilijk te krijgen.


Ik vind trouwens ook dat je die Marshall v265 niet met een randall top + cabinet moet vergelijken, dat is ook appels en peren eigenlijk, kun je beter een Mode Four vergelijken ermee... Maar toch bedankt voor de reactie iig...

@ Fumi, je hebt het een beetje vaag geformuleerd, maar je bedoelt te zeggen dat de VS265 beter is dan de AVT toch? Of lees ik dat nou verkeerd :???:

@bazzieman: Ik woon aan de smithstraat 21, en zit ieder weekend in de stoof... :D

Fumi SG
7 juli 2005, 20:40
inderdaad, dat bedoel ik.

Maar wat je zegt van dat je een vs265 beter met een Mode-Four kunt vergelijken dan met een Randall is onzin. Dat maakt niet uit, maar het gaat hier uiteindelijk om de sound dus feitelijk maakt het niet zo heel erg veel uit.

Vampire
7 juli 2005, 20:50
Haha dat zeg ik niet, ik zeg dat je de Mode Four beter kunt vergelijken met zijn randall stack, ipv de VS265 met de randall stack :D

Fumi SG
7 juli 2005, 20:59
ow sorry.... In dat geval geef ik je gelijk! :wink:

bazzieman
7 juli 2005, 22:29
Haha dat zeg ik niet, ik zeg dat je de Mode Four beter kunt vergelijken met zijn randall stack, ipv de VS265 met de randall stack :D

Ik in de viersprong :roll: :oops: 8-) maar zal eens langskomen in de stoof :wink:

Vampire
7 juli 2005, 23:42
Zat vroeger altijd in de viersprong, maar komen mij toch teveel ouwe singles :razz:

Tujuh
8 juli 2005, 00:13
@Tujuh (en anderen)... ik denk dat je beter voor een 2e hands buizenamp kunt gaan. Die AVT's zijn redelijk nieuw en ik ben ze nog niet 2e hands tegen gekomen. Je zou ze dus nieuw moeten kopen, en voor de nieuwprijs van een AVT kun je een hele aardige buizenversterker kopen.

Als je dan onthoud dat de AVT-serie een buizenversterker 'nadoet', kun je dus voor hetzelfde geld het 'echte werk' krijgen (2e hands uiteraard, maarjah)... :wink:

oke bedankt, dat is ook al wat ik vermoedde. je kunt toch beter gelijk voor het echte werk kiezen dan eerst nog even voor het halve werk hè ;)
nieuw liggen die avt150 en avt275 in dezelfde prijsklasse als de dsl 401, dus kan ik toch beter uitkijken naar zon dsl 401

DarknessAwaits
8 juli 2005, 00:24
Als je dan onthoud dat de AVT-serie een buizenversterker 'nadoet', kun je dus voor hetzelfde geld het 'echte werk' krijgen (2e hands uiteraard, maarjah)... :wink:

oke bedankt, dat is ook al wat ik vermoedde. je kunt toch beter gelijk voor het echte werk kiezen dan eerst nog even voor het halve werk hè ;)
nieuw liggen die avt150 en avt275 in dezelfde prijsklasse als de dsl 401, dus kan ik toch beter uitkijken naar zon dsl 401

Ja maar hou wel in acht dat hij niet op zoek was naar zo'n AVT, en dus ook niet het budget heeft voor een dsl 401.

En nog ff over die randall die lekker klonk met het midden dicht; ik weet niet hoe dat met randall gaat uitkomen maar meestal als je je midden eruit draait krijg je idd een lekker geluid maar je zakt ook compleet weg in de mix. Daar moet je wel rekening mee houden.

Wat je dan dus overhoudt is een versterker die lekker klinkt als het middengebied weg is, maar die niet te horen (of slecht) is in bandformatie . Kun je wel enigzins oplossen door 'm nog harder te zetten als 'ie dat aankan.

Maar 1 ding wat ik nog niet snap: uit je eerste post maak ik op dat de andere gitarist een vs100 heeft... de vs265 heeft hetzelfde basisgeluid, enkel stereo en evt. chorus. De valvestate moet je dus niet geheel onbekend in de oren klinken.

Vampire
8 juli 2005, 10:10
Nou, wel een beetje, omdat we namelijk nog maar 1 keer met zijn tweeen hebben gespeeld en de band nog moet beginnen (mdede doordat ik nog geen versterker met genoeg vermogen heb). Ik heb dus een keer met mijn gitaar op zijn versterker gespeeld en dat klonk heel lekker, maar we hebben alleen maar wat maiden covers gespeeld (wat de band gaat doen) en ik heb niet echt mijn eigen ding daarnaast nog kunnen doen zoals Metallica, Cradle of Filth, Nightwish, Amon Amarth, Graveworm etc (Metalbands uit allerlei genres).

Maar Darkness, het ziet er goed uit hoor :wink: Denk dat het toch die van jou gaat worden. :)

DarknessAwaits
8 juli 2005, 11:58
Dat is prima, maar dan liefst wel snel beslissen. Ik heb nml. een gegadigde in Flevoland :-? (of all places). Weet iemand wat het kost om een combo te versturen met de post? Gewicht is net onder de 25kg... maar hoe en waar kun je verpakking vandaan halen?

Nou ja, als Vampire nou gewoon ff langskomt dan is het allemaal opgelost :razz:

Vampire
8 juli 2005, 12:58
You've got mail! :oops:

DarknessAwaits
8 juli 2005, 13:32
You've got mail back. Want zeg nu eerlijk: een mening over een versterker baseren op de modeling van de cube?

Dat kan toch niet? :cool:

BlackSun
8 juli 2005, 14:15
Mag ik je nu echt even waarschuwen.. De muziekstijlen die je noemt, vond ik de VS265 NIET voor geschikt...vond het meer een rock-amp, en zeker geen metalmonster ofzo...

Vampire
8 juli 2005, 19:40
Wat raad jij wel aan dan Black(hole)Sun? :)

Vampire
8 juli 2005, 22:29
Kwam net op een online shop hier in nederland een Trace Elliot SuperTramp tegen, 100W, voor 298,-

Maar ik kan nergens vinden of het een Buizen of Transistor versterker is (zelfs niet in de manual, ookal heb ik er misschien overheen gelezen, >> http://www.gibson.com/products/traceelliot/manuals/Tramp.pdf )

Het kan voor dit geld haast geen buizen zijn lijkt me? Enlighten me please, want ik vond die tube Elliot die ik heb getest wel erg lekker, dus ben toch wel stiekem een beetje nieuwsgierig :cool:

Nicci
8 juli 2005, 22:42
het is een transistor. ik geloof dat ze ook een model hebben met 1 buisje erin. dat maakt het overigens niet een buiizenversterker.

Fumi SG
9 juli 2005, 00:00
Wat ik opmaak uit dat stuk onder die link is dat het een transistor is met een buizen voorversterker. Soort Valvestate dus.... Ik ken de amp verder zelf niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Nicci
9 juli 2005, 08:55
dat zeg ik . . .

Bins
9 juli 2005, 10:21
Even tussendoor... Waarom geen Peavey bandit? Dat zijn echt prima amps voor beginnende bands. Kan je heel veel geluiden uithalen.

edit: voor 199 eurs op marktplaats, heb je nog geld over voor effecten.

Vampire
9 juli 2005, 10:45
Bedankt Bins, heb ik inderdaad ook over zitten nadenken en heb er spijt van dat ik hem niet heb geprobeerd bij Feedback, nou moet ik toch nog maar een keer terug... Ik had die advertentie idd zien staan en heb er wat dingen over gelezen enzo, lijkt me ook wel een goede versterker. Ben benieuwd naar het geluid, ik vind het geluid op mijn cube wat de Peavey nadoet ook wel lekker, dus dan kan ik op een echte er vast wel uithalen wat ik zoek.

Ik ga het z.s.m. proberen denk ik!

@ Nicci, Fumi SG: Bedankt voor de reacties, dat was al wat ik vermoedde, hij was toch iets te goedkoop voor een buizenamp...

BlackSun
9 juli 2005, 14:35
Wat raad jij wel aan dan Black(hole)Sun? :)

Zoals ik al zei, ga eens kijken naar de Randall combo's, of een Line 6 Flextone of iets dergelijks. Maar voor zware metal neem je geen valvestate hoor....heb er anderhalf jaar opgespeeld, maar dat ding had naa rmijn mening alleen een strakke rock distortion. Thrash zou je er nog wel uit kunnen halen met wat getweak.

Ik neem aan dat die Randall combo's erg op de gelijknamige Randall tops lijken, dus die zou ik toch echt eerst even uitproberen.

En mijn naam stamt niet af van Black hole sun:P

E-J
9 juli 2005, 14:44
Ik heb ook een VS265, en daar krijg ik toch wel een Metallica-achtig geluid uit, met OD2 aan en de settings wat veranderd te hebben.
Maar inderdaad als je echt extreme metal, death/black of whatever, gaat spelen, koop dan gewoon een pedaaltje erbij, de meesten kosten maar 50 euri tweedehands.

Vampire
9 juli 2005, 23:50
En mijn naam stamt niet af van Black hole sun:P

Hehe, ok :D

Is het slimmer om dan een Randall amp te halen die duurder is, maar waar ik goed geluid uit kan halen, of een 2e hands Valve, die ik momenteel zoveel goedkoper kan krijgen dat ik een goed distortion pedaal erbij kan kopen en die ook iets meer Watt heeft...?

Ik heb nog nooit met een distortion pedaal gespeeld, dus weet daar extreem weinig van af eigenlijk...

Kan nou ook geen VS meer testen, aangezien mijn medegitarist morgen op vakantie gaat en vandaag de hele dag moest inpakken etc en dus geen tijd had. Beetje klote...

DarknessAwaits
10 juli 2005, 00:52
Is het slimmer om dan een Randall amp te halen die duurder is, maar waar ik goed geluid uit kan halen, of een 2e hands Valve, die ik momenteel zoveel goedkoper kan krijgen dat ik een goed distortion pedaal erbij kan kopen en die ook iets meer Watt heeft...?

Ik heb nog nooit met een distortion pedaal gespeeld, dus weet daar extreem weinig van af eigenlijk...

Kan nou ook geen VS meer testen, aangezien mijn medegitarist morgen op vakantie gaat en vandaag de hele dag moest inpakken etc en dus geen tijd had. Beetje klote...

Yo Vampie, morgen vertrekt de Valvestate naar Flevoland dus ik ben bang dat je verder moet kijken.

Ik zou als ik jou was wel zorgen dat je een versterker neemt waarvan je al tevreden (lees: blij) bent met het geluid wat hij zelf produceerd. Met pedaaltjes rommelen voor erbij is wel leuk maar mijn mening is toch dat het zonder spul ertussen gewoon goed moet klinken.

Vampire
10 juli 2005, 11:15
Is goed Darknessawaits, ik heb nog een Valvestate (VS100) van iemand aangeboden gekregen. Maar ik denk toch dat het maar geen Marshall moet worden dan, want ik vind ze toch meer voor Rock geschikt, niet heel erg voor metal...

E-J
10 juli 2005, 13:14
pfffff je kan er zeker metal mee spelen, gewoon even wat aan de knoppies draaien 8-). Als je echt de ramen eruit wil knallen koop je gewoon voor 30-50 euro een booster of iets dergelijks.

Al zou ik geen Valvestate kopen, simpelweg omdat de andere gitarist van je bandje er al 1 heeft, en het dan beter is om 2 verschillende versterkers te hebben. Dat klinkt leuker en beter.

Vampire
10 juli 2005, 13:48
Denk je? Ik hoor juist van anderen dat het wel handig is, omdat je dan dezelfde sound kunt krijgen, zodat je geen grote verschillen hebt? :???:

E-J
10 juli 2005, 15:12
bij mijn bandje speel ik op de Marshall, de andere gitarist op een Fender. Die tegenstelling pakt juist verbazingwekkend goed uit.
Maja het is en blijft je eigen keuze, de 1 vind het handig, de ander boeit het geen flikker. Zoals ik :D

PS. als je die Valvestate wil, koop hem dan gewoon. Voor hoeveel kan je hem kopen? Ga nooit hoger dan 250 euro !!! (ik heb de VS265 Z.G.A.N. gekocht voor 275, terwijl anderen hem aanbieden voor 400)

Vampire
10 juli 2005, 15:48
Ik kan een vs100 voor 250,- krijgen. ik zou dan waarschijnlijk nog een distortion pedaal daarbij kopen, of ik koop de randall rg75g2, nieuw, zonder pedaal erbij. Kostenplaatje is dan ongeveer hetzelfde

E-J
10 juli 2005, 16:01
pak de VS100, en zoek goedkoop een multieffect (Korg AX1500G bv).

Vampire
10 juli 2005, 16:26
Hmm, ik weet niet. Ik vind het hele leuke dingen die multieffects, maar ik ben er nog niet echt aan toe. Ik gebruik momenteel mondjes maat Chorus op mijn Cube en verder eigenlijk helemaal niks, tenzij het is om gewoon voor het leuk met een effect te klooien.
Daarom lijkt een multi-effectspedaal op dit moment nog een beetje een no-go, ik leer liever wat beter spelen zonder al die poespas, wat me tijd kost om uit te vogelen die ik anders in mijn gitaarspel kan steken.

Maar een distortion pedaal zou wel een optie zijn...

Vampire
10 juli 2005, 16:35
Hoewel... die dingen zijn natuurlijk op internet vrij goedkoop... Ik zat aan nieuw te denken, maar je kunt voor de prijs van een goed nieuw distortion pedaal natuurlijk ook een goedkope tweedehands multi-effectspedaal kopen... hmmm... :-? Eventueel alleen maar de goede distortion gebruiken en later meer...

Jax
10 juli 2005, 17:18
Hoewel... die dingen zijn natuurlijk op internet vrij goedkoop... Ik zat aan nieuw te denken, maar je kunt voor de prijs van een goed nieuw distortion pedaal natuurlijk ook een goedkope tweedehands multi-effectspedaal kopen... hmmm... :-? Eventueel alleen maar de goede distortion gebruiken en later meer...

Denk er wel aan dat je misschien wel een redelijk multi-effect kan kopen voor de prijs van een goede distortion, maar dat de distortion van het multi-effectpedaal nooit zo goed zal zijn als die van een los distortionpedaal, mits deze natuurlijk van goede kwaliteit is. Als je toch denkt dat je geen effecten gaat gebruiken, zou ik gewoon één goed distortionpedaal kopen, maar er wel voor zorgen dat je versterker een reverb heeft, want dat zal je misschien wel gebruiken. Maar de keus is natuurlijk aan jou.

Fumi SG
10 juli 2005, 17:29
als een 2e hands VS100 + distortionpedaal net zoveel kost als een nieuwe Randall RG75g2, dan zou ik voor die Randall gaan. Zeker als je er veel metal mee wilt spelen, die Randall heeft ook nog een leukere clean (alhoewel die van een Valvestate ook niet heel verkeerd is!). En hij is voor dezelfde prijs nieuw, maakt niet zoveel uit maar je hebt toch garantie en alleen het idee is ook wel leuk! :wink:

Vampire
10 juli 2005, 18:24
Dat is zeker waar, alleen heb je dan wel 80W ipv 100W, maar heb inmiddels al weer geleerd dat dat voor volume weinig uitmaakt... had beter moeten opletten vroeger bij natuurkunde :D

E-J
12 juli 2005, 11:04
wat ga je nu dan doen Vampire? Ga je voor de tweedehands Valvestate of toch voor de Randall?

Vampire
12 juli 2005, 17:52
Ik ga nu een tweedehands randall kopen :) Heb er een kunnen vinden (het model wat ik wil), een half jaar oud, en 100 euro goedkoper dan nieuw, daarvoor doe ik het wel... 8-)

Fumi SG
12 juli 2005, 17:53
hmz.. heb jij geluk! Ik ben ze tweedehands nog niet tegen gekomen! :wink:

BlackSun
12 juli 2005, 18:34
Goeie keus. Ik weet 100% zeker dat je met jouw muzieksmaak veel blijer bent met de Randall dan met de Valvestate. Veel plezier ermee!

Vampire
13 juli 2005, 22:47
Nou, ik ben door een hel gegaan, maar ik heb hem dan eindelijk hoor!

Eerst even de hel beschrijven: Ophalen in Zeist, met de trein en de bus met deze temperatuur vandaag... amp opgehaald, toch wel lomp zwaar... 5 minuten lopen naar de bus, rijdt er geen bus meer...
30 minuten lopen naar halte waar nog wel een bus gaat, ondertussen 3 keer mijn rug vertilt en mijn armen helemaal verkrampt, ik weer in de hete bus, kom ik in amersfoort op het station, mis ik NET de trein... half uur wachten, mis ik weer de trein, doordat hij op een ander spoor komt en ik niet oplet... het waait daar hard, ik ben bezweet, dus ik ben de komende week zwaar verkouden, maar goed, HIJ IS ER!!

De Randall RG75 G2 is het dus geworden, bleek dat ik die kerel nog een beetje kende waarvan ik hem kocht etc. Morgen maar eens lekker spelen, vandaag gaat helaas niet, omdat ik pas om 22:00 thuis was (sinds 14:00 niet meer de kans gehad om te eten... op het station kon ik die amp ECHT niet meer optillen om mee te lopen...) en ik heb helemaal verkrampte vingers en trillende handen etc, maar goed, ik ben blij en ookal was het zwaar, ik weet zeker dat het dit waard was :razz:

Aangezien het geen super uber buizenamp of Engl Top ofzo is, ga ik maar geen foto's posten, tenzij jullie het heeeeeel graag willen, maar dat zou dan binnenkort komen :razz:

Blacksun en Fumi SG, jullie wil ik even speciaal bedanken voor de adviezen en verder natuurlijk de rest ook.

Stay metal! 8-)

AART
13 juli 2005, 23:12
Jezus, wie gaat er dan ook een amp met de trein halen :o

Ik moet er niet aan denken, zo'n uberzwaar lomp ding tillen...

Maar gefeliciflapstaart.

Ik weet zeker dat je het een lekker ding zal vinden.

BlackSun
13 juli 2005, 23:18
Gefeliciteerd!
Haha, toevallig! Ik weet wat voor hel je heb doorgemaakt, ik had echt een soortgelijk iets. Ik ging mijn Randall top (die toch eigenlijk ook best wel loeizwaar was na 5 minuten vasthouden) ook met trein en bus ophalen. 2x trein gemist omdat ik op het goeie spoor stond, maar dacht dat het een andere treinw as , etc etc.

Veel plezier ermee, ik denk niet dat hij je teleur zal stellen.

Vampire
14 juli 2005, 10:56
@ Aart: Ik heb helaas nog geen rijbewijs en de mensen bij mij thuis die er wel een hebben waren aan het werk, dus ik moest wel :)

@ blacksun: Dat lijkt idd wel op wat ik heb meegemaakt ja haha. Jij ook veel plezier ermee!

BlackSun
14 juli 2005, 11:46
Hoe klinkt ie?

En bedankt voor de felicitatie:P maar heb hem al een tijdje hoor :D

Fumi SG
14 juli 2005, 11:50
gefeliciteerd hoor! :wink:

bloodiron
14 juli 2005, 11:51
congrats :wink:

Vampire
14 juli 2005, 11:52
Haha ok, dacht dat je hem ook net had gekocht :D

Hij klinkt ubercool, ben er echt blij mee! Krijg er ook eindelijk dat heerlijke Thrash-metal geluid uit wat ik op mijn Cube30 net niet kon krijgen. Heerlijk voor de oudere Metallica nummers als Blackened en Creeping Death enzo 8-)

En Iron Maiden (voor de band) komt er ook erg goed uit!