PDA

View Full Version : Test London City's



E-J
5 juli 2005, 18:27
Ik vertrok afgelopen vrijdag van station Sittard naar Barendrecht, flink stuk met de trein, zo'n 2 uur in totaal. Ik ben 5 dagen daar gebleven bij wat ouwe maten, en de laatste dag kwam ik op het idee om wat gitaren uit te proberen. Eerst heb ik Peter Verspuy uitgeprobeerd, maar die hadden weinig. En ik wilde graag een London City of een andere goedkopere Strat-a-like proberen.
Vandaag, de laatste dag dat ik daar was, ben ik samen met wat vrienden naar Dordrecht gegaan. Daar ontdekte ik 'The House of Music'. En ze hadden London City's! Ik vroeg of ik er een kon uitproberen en daar ging ik. Ik plugde een Spitfire II (kleur: Candy Apple Red) in een London City Bulldog buizenversterker en stond versteld van dat geluid!!! Hij ziet er werkelijk subliem uit voor hetgene wat je ervoor koopt. De esdoorn toets speelt heerlijk en het geluid van de 3 single-coils klinkt echt te gek.
Na een kwartiertje gespeeld te hebben pakte ik maar eens een Fender erbij voor een vergelijking. Eerst een Mexicaan. Kostte bijna het dubbele (449 euro dacht ik). Maar waarom zou je zo'n Fender nog kopen? De LC klonk veel mooier,krachtiger en natuurlijker. Ook speelde hij een stuk lekkerder/soepeler en is hij mooier afgewerkt, en zijn er betere materialen gebruikt. Daarna zag ik nog een Strat Highway liggen, en die was aardig vergelijkbaar met de London City, alleen speelt die laatste net wat fijner. Misschien lag het aan de esdoorn toets die de Spitfire had.
Oja, ik vergeet bijna de versterker. Hij was wel okay, ik kreeg er in combinatie met de Strats een errug mooi clean geluid uit. Van prachtig sprakelend (bijna acoustisch) tot een krachtige rauwe sound. De overdrive vond ik ook wel goed, je krijgt er snel een lekker krachtig geluid uit. Al vond ik het nou niet echt geweldig, maar dat zal wel aan mij liggen. Bovendien mocht hij niet zo hard, dus op hogere volumes zou hij mooier geklonken hebben.
De LC gitaren verbaasden mij echt, met hun prachtige looks (ze zien er echt duur uit, zet er een Fender van 800 euro naast en de LC doet er echt niet voor onder) en hij produceert nou ook nog het onvervalste Strat geluid.
Ik ga mijn Epi Explorer maar eens zien te verkopen (iemand interesse???) en een LC aanschaffen met een effectpedaal (Boss ME-50 bv) erbij!

Orpheo
5 juli 2005, 19:03
ik kan je post alleen maar bevestigen. hier in DH bij vanilla musicstore ooit op een LC tele gespeeld over een marshall....en nee, niet een jcm 800/900/2000, maar een VALVESTATE....

niet eens de allerbeste marshall...maar de sound van die tele...dik, vol. krachtig, met die heerlijke twang erin. superb. beter VEEEl beter dan fender imo. oh, had ik al gezegd dat ie ook nagenoeg perfect was afgewerkt? supersmoothe frets enzo. heel mooi. heel mooi :)

E-J
5 juli 2005, 20:57
ja het zijn echte topgitaartjes voor het geld.

vulvasonic
5 juli 2005, 22:43
Heb ik het niet gezegd, heb ik het niet gezegd? :D

Orpheo
5 juli 2005, 23:14
Heb ik het niet gezegd, heb ik het niet gezegd? :D

wat? dat LC goeie dingen zijn, of dat t de nieuwe Richwood wordt? laat ik je iig zeggen: ik HAAT richwood.....maar LC is wel heeeel relaxed...

vulvasonic
6 juli 2005, 00:21
ik HAAT richwood.....maar LC is wel heeeel relaxed...

Zo denk ik er ook over. :D

Dreamer_Ur
6 juli 2005, 11:08
grappig, gezien ze allebei uit dezelfde fabriek komen! (de Richwood Vintage serie en de LC II serie met gelakte hals)

Orpheo
6 juli 2005, 11:11
grappig, gezien ze allebei uit dezelfde fabriek komen! (de Richwood Vintage serie en de LC II serie met gelakte hals)

oh ok.....leuk, gezellig!!

maar toch is er verschil.

overigens, hoe kom je daar eigenlijk bij...welk bewijs heb je, if I may ask? (niet lullig of aanvallend bedoeld, alleen uit nieuwsgierigheid)

bazzieman
6 juli 2005, 11:59
hahaha hier moet ik toch om lachen en ik vertel even waarom.
Ik ben dus nog opzoek naar een leuk strat model voor erbij want ik ben toch in hart en nieren les paul fan. Aangezien ik een arme afwasser ben heb ik dus ook zo niet 1.2.3. geld voor een mexicaan of U.S.A.. Was ik dus met mijn vader in de Big One en ik test zo'n spitfire strat en ik vond em echt goed spelen, klonk lekker en zag er subliem uit! Je weet wel dat vintage white olympic. Dus ik vertellen aan mijn vader en hij zij, ja voor dat geld kan het nooit goed zijn en spaar maar door. maar goed nou ben ik dus mooi niet de enige die ze goed vind dus wie weet :wink: .

E-J
6 juli 2005, 12:24
ook wel een grap, ik had twee vrienden meegenomen, ik pakte toen een strat van 779 euro en die LC Spitfire, ik vroeg zo 'welke denken jullie is duurder'. En ze kozen allebei ( het is een tweeling :razz: ) voor die Spitfire!!

Dreamer_Ur
6 juli 2005, 13:31
grappig, gezien ze allebei uit dezelfde fabriek komen! (de Richwood Vintage serie en de LC II serie met gelakte hals)

oh ok.....leuk, gezellig!!

maar toch is er verschil.

overigens, hoe kom je daar eigenlijk bij...welk bewijs heb je, if I may ask? (niet lullig of aanvallend bedoeld, alleen uit nieuwsgierigheid)

ten eerste vond ik ze precies hetzelfde aanvoelen kwa afwerking, laksoorten e.d., en ten tweede kreeg ik dit regelmatig te horen bij het testen van beide gitaren (ik kreeg zelfs de naam van de fabriek te horen, maar ik kan deze helaas niet herinneren noch schrijven in het Koreaans, haha! ik geef toe, 100% zekerheid heb ik niet, verschil kan er best zijn ook, maar ik vond ze aardig op elkaar lijken :) no harm done, ik wil zelf nog steeds erg graag een stratocaster model scoren 8-) en die london city's zien er erg erg erg lekker uit! :D

Jorikjet
6 juli 2005, 15:15
hoe duur is een tele model van LC?

vulvasonic
6 juli 2005, 16:01
hoe duur is een tele model van LC?

Ik dacht iets van drie kauwgomballen.







Sorry, ik weet het niet. Erg goedkoop in ieder geval. Goedkoop, maar zeer zeker niet verkeerd.

E-J
6 juli 2005, 16:15
250 ballen kost een LC Comet I :D

outside
6 juli 2005, 16:53
heb ook eens op een London City gespeeld, gewoon eentje van 160 euro ofzo, speelde nogal moeilijk, nogal dikke frets denk ik.

Fuhgawz
6 juli 2005, 17:03
Wordt London City soms het nieuwe Richwood of zo? Komt er nu ook 60+ pagina's tellend appreciation topic? :roll:
Maar nu ik er aan denk, hoe vergelijken London City en Richwood zich met elkaar? Ze maken volgens mij allebei (Fender) kopieen en vallen binnen dezelfde prijsklasse.

Pierz
6 juli 2005, 17:07
ten eerste vond ik ze precies hetzelfde aanvoelen kwa afwerking, laksoorten e.d., en ten tweede kreeg ik dit regelmatig te horen bij het testen van beide gitaren (ik kreeg zelfs de naam van de fabriek te horen, maar ik kan deze helaas niet herinneren noch schrijven in het Koreaans, haha! ik geef toe, 100% zekerheid heb ik niet, verschil kan er best zijn ook, maar ik vond ze aardig op elkaar lijken :) no harm done, ik wil zelf nog steeds erg graag een stratocaster model scoren 8-) en die london city's zien er erg erg erg lekker uit! :D

Toch is de LC telecaster sting-throug en de Richwood niet. Als dit al verschilt zullen andere dingen ook kunnen verschillen, ook al komen ze uit dezelfde fabriek.

Ik heb ze helaas niet beide in dezelfde winkel kunnen testen, maar in mijn herinnering was de LC toch meer solide en had hij een betere klank.

Nu zit ik er zelf over te denken om een telecaster te gaan aanschaffen en ik denk dat het toch een Fender Mexicaan gaat worden. Deze heb ik naast de LC comet kunnen proberen. Qua geluid was er nauwelijks verschil te horen, maar de Fender speelde gewoon beter. En de tuners van de LC waren ronduit brak. De gitaar ontstemde in no-time.

Cubensis
6 juli 2005, 17:22
die RW tele moet een 50's model voorstellen, dus logisch dat ie niet string through is ;)

d'oh
6 juli 2005, 19:10
LC Tele heb ik gister bespeeld bij de Big One, geweldig, heerlijk soepel spelend, super geluid, en overdrive rol je direct in rolling stones territorium

een super tele echt een vetsig gevallig, waar ik op speelde had goede tuners, maar dat kan gewoon toeval zijn natuurlijk

/offtopic En dat gedoe van ja die worden allemaal in de zelfde fabriek, daar moeten we maar eens mee stoppen, dat kan je toch niet bewijzen en ik geloof er ook geen zak

ook al beweren alle verkopers van die zaak, dat ze in china op vakantie zijn geweest en in zo'n fabriek gekeken hebben, zelfs dan is het gewoon verkooppraat

Orpheo
6 juli 2005, 19:17
Wordt London City soms het nieuwe Richwood of zo? Komt er nu ook 60+ pagina's tellend appreciation topic? :roll:
Maar nu ik er aan denk, hoe vergelijken London City en Richwood zich met elkaar? Ze maken volgens mij allebei (Fender) kopieen en vallen binnen dezelfde prijsklasse.

richwood is brandhout. LC is goed. klaar. LC is gewoon goeie kwaliteit. alleen die tuners zijn klote hoorde ik..HUH??? zelf had ik er geen last van......die tele die ik had had diecast tuners.....iig niet die pokkedingen van richwood.

semt-x
6 juli 2005, 19:28
wat vinden jullie dan van de Hurricane serie van LC? Klinkt allemaal erg goed niet?

vulvasonic
6 juli 2005, 20:31
die RW tele moet een 50's model voorstellen, dus logisch dat ie niet string through is ;)

De tele is altijd al string-through geweest. Ook in de jaren 50. Slechts in 1959 heeft de tele een toploading bridge gehad. Dus om nu een 50's model te bouwen en dan een toploading geval te nemen....... naaaaaaaa





(bij de weg; wat een weer zeg!)

E-J
6 juli 2005, 20:37
Ik heb wel ze bij de House Of Music zien hangen...maar ik heb ze niet geprobeerd. Die Hurricane III en IV zien er trouwens wel heel wat beter uit dan de II, veel beter afgewerkt, betere materialen enzo. Die II ziet er wat simpeler uit en cheaper uit. Hij heeft ook niet zo'n mooie 'rand' aan de zijkant van de gitaar zitten. 8-)

Cubensis
6 juli 2005, 20:41
die RW tele moet een 50's model voorstellen, dus logisch dat ie niet string through is ;)

De tele is altijd al string-through geweest. Ook in de jaren 50. Slechts in 1959 heeft de tele een toploading bridge gehad. Dus om nu een 50's model te bouwen en dan een toploading geval te nemen....... naaaaaaaa





(bij de weg; wat een weer zeg!)
oh, my bad dan, dacht dat de eerste modellen allemaal topload was

Cubensis
6 juli 2005, 20:41
die RW tele moet een 50's model voorstellen, dus logisch dat ie niet string through is ;)

De tele is altijd al string-through geweest. Ook in de jaren 50. Slechts in 1959 heeft de tele een toploading bridge gehad. Dus om nu een 50's model te bouwen en dan een toploading geval te nemen....... naaaaaaaa





(bij de weg; wat een weer zeg!)
oh, my bad dan, dacht dat de eerste modellen allemaal topload was

Pierz
6 juli 2005, 20:43
Wordt London City soms het nieuwe Richwood of zo? Komt er nu ook 60+ pagina's tellend appreciation topic? :roll:
Maar nu ik er aan denk, hoe vergelijken London City en Richwood zich met elkaar? Ze maken volgens mij allebei (Fender) kopieen en vallen binnen dezelfde prijsklasse.

richwood is brandhout. LC is goed. klaar. LC is gewoon goeie kwaliteit. alleen die tuners zijn klote hoorde ik..HUH??? zelf had ik er geen last van......die tele die ik had had diecast tuners.....iig niet die pokkedingen van richwood.

Dan heb ik misschien een maandag ochtend exemplaar getroffen. Toch nog maar eens eentje proberen dan.

E-J
6 juli 2005, 20:56
wat vinden jullie dan van de Hurricane serie van LC? Klinkt allemaal erg goed niet?

bekijk onderaan de test van een Hurricane III :wink:

http://www.thehouseofmusic.nl/testcomet.htm