PDA

View Full Version : Fulltone OCD of Mesa Boogie V-twin



Angel
5 juli 2005, 18:02
Wat denken jullie?
Welke zou ik nemen? Voor de prijs moet ik het niet doen(weet V-twin voor 200 euro staan)

Jeroenvanhulsteijn
5 juli 2005, 19:19
dat zijn nogal verschillende pedalen lijkt me. De V-Twin is veel uitgebreider qua mogelijkheden. Klinkt alleen erg donker. Maar wellicht dat dat te verhelpen is. De OCD ken ik alleen maar van plaatjes.

Persoonlijk zou ik gezien de mogelijkheden voor de V-Twin gaan. Het ding klinkt best vet, maar erg donker.

fullorder
5 juli 2005, 21:08
zou geen moeilijke keuze moeten zijn. het zijn namelijk twee totaal verschillende pedalen.

v-twin is veelzijdig qua toepassingen, kan bijvoorbeeld ook als preamp gebruikt worden voor thuisopnames. z'n sound zal waarschijnlijk vooral moderne rocksound zijn.

the ocd is puur een overdrive pedaal en is denk ik veelzijdiger qua sounds die je eruit kunt halen.

het is maar net wat je wil.

ik heb verder geen ervaring met deze twee dus ik kan je niks uit eigen ervaring vertellen.

LordRiffenstein
6 juli 2005, 07:43
Het grote nadeel aan de V-twin is dat die alles doet klinken als een Mesa en kan me moeilijk voorstellen dat je dat wil als je 2 Diezels hebt :-D V-twin is natuurlijk heel goed maar ik vermoed dat je die wil gebruiken als boost met je Diezels en dan is de OCD VEEL beter geschikt.

Wat is de bedoeling van dat pedaal trouwens?

Angel
6 juli 2005, 07:56
Het grote nadeel aan de V-twin is dat die alles doet klinken als een Mesa en kan me moeilijk voorstellen dat je dat wil als je 2 Diezels hebt :-D V-twin is natuurlijk heel goed maar ik vermoed dat je die wil gebruiken als boost met je Diezels en dan is de OCD VEEL beter geschikt.

Wat is de bedoeling van dat pedaal trouwens?

Eigenlijk nog een ander soort distortion erbij te hebben.
En aangezien ik momenteel nog in een coverband speel dacht ik dat misschien die V-twin wel handig zou zijn(zijn 2 distortions)? :oops:

Shaggy
6 juli 2005, 10:35