PDA

View Full Version : Fulltone OCD of Mesa Boogie V-twin



Angel
5 juli 2005, 18:02
Wat denken jullie?
Welke zou ik nemen? Voor de prijs moet ik het niet doen(weet V-twin voor 200 euro staan)

Jeroenvanhulsteijn
5 juli 2005, 19:19
dat zijn nogal verschillende pedalen lijkt me. De V-Twin is veel uitgebreider qua mogelijkheden. Klinkt alleen erg donker. Maar wellicht dat dat te verhelpen is. De OCD ken ik alleen maar van plaatjes.

Persoonlijk zou ik gezien de mogelijkheden voor de V-Twin gaan. Het ding klinkt best vet, maar erg donker.

fullorder
5 juli 2005, 21:08
zou geen moeilijke keuze moeten zijn. het zijn namelijk twee totaal verschillende pedalen.

v-twin is veelzijdig qua toepassingen, kan bijvoorbeeld ook als preamp gebruikt worden voor thuisopnames. z'n sound zal waarschijnlijk vooral moderne rocksound zijn.

the ocd is puur een overdrive pedaal en is denk ik veelzijdiger qua sounds die je eruit kunt halen.

het is maar net wat je wil.

ik heb verder geen ervaring met deze twee dus ik kan je niks uit eigen ervaring vertellen.

LordRiffenstein
6 juli 2005, 07:43
Het grote nadeel aan de V-twin is dat die alles doet klinken als een Mesa en kan me moeilijk voorstellen dat je dat wil als je 2 Diezels hebt :-D V-twin is natuurlijk heel goed maar ik vermoed dat je die wil gebruiken als boost met je Diezels en dan is de OCD VEEL beter geschikt.

Wat is de bedoeling van dat pedaal trouwens?

Angel
6 juli 2005, 07:56
Het grote nadeel aan de V-twin is dat die alles doet klinken als een Mesa en kan me moeilijk voorstellen dat je dat wil als je 2 Diezels hebt :-D V-twin is natuurlijk heel goed maar ik vermoed dat je die wil gebruiken als boost met je Diezels en dan is de OCD VEEL beter geschikt.

Wat is de bedoeling van dat pedaal trouwens?

Eigenlijk nog een ander soort distortion erbij te hebben.
En aangezien ik momenteel nog in een coverband speel dacht ik dat misschien die V-twin wel handig zou zijn(zijn 2 distortions)? :oops:

Shaggy
6 juli 2005, 10:35
De v-twin kleurt je versterker als een mesa .. als dat is wat je wilt. Anders zou ik gewoon kijken naar wat leuke losse pedalen, legio shit momenteel en ze zien er ook cool uit, geluid kan ik niet zeggen ik ben het niet gaan uitproberen

marc_o
8 juli 2005, 11:51
Koop wat je wilt, maar als je de OCD koopt, mag je mij het adres van de V-twin geven, die wil ik voor € 200,- graag hebben namelijk. het zijn beiden kwaliteitspedalen met een eigen specifiek geluid.

Angel
8 juli 2005, 21:31
Het is de OCD geworden, heb vele pedalen geprobeerd(Vox-ToneBone-Fulltone-...) maar de OCD kwam er toch voor mij torenhoog bovenuit.
Had woensdag een mesa naast de diezel gezet en dat mesa-geluid beviel me gewoon niet meer, dus geen v-twin voor mij 8-)

vinni
9 juli 2005, 11:39
Yep,
Heb vele distortion/overdrive pedalen getest.
De OCD vind ik tot op heden de beste! Helaas heb ik 'm (nog?) niet.
Van alle pedalen die ik getest heb is er maar ééntje naast de OCD die het heeft overleeft.....de Xotic RC booster. Die gaat ook niet meer weg.

Vinni

robzilla
9 juli 2005, 12:41
OCD lijkt me erg cool! Ik moet hem nog steeds even testen, lijkt me wel leuk op mn JCM800 combootje..

muziekschuur
8 augustus 2010, 22:46
Mijn V-twin doet het trouwens waanzinnig met mijn nu opgeknapte Hiwatt kloon...

the sure thing
9 augustus 2010, 07:35
Ik zou voor de V-twin gaan, want EUR 200,- is een prijs waar je ze niet voor tegenkomt... ERRUG goedkoop (mits de originele datapter erbij zit). De V-twin laat idd wel alles als een MESA klinken, maar als je een vette, dikke, smeuigge LEAD-tone wil voor die uberdikke gillende solo's, dan zou ik voor de V-twin gaan. Ik heb het pedaal lange tijd op mijn board gehad, tot volle tevredenheid, Ik heb m weggedaan vanwege de grootte en het gewicht en gebruikte m eigenlijk alleen maar voor solo's. Maar voor EUR 200,- zou ik m morgen weer kopen.

De OCD is idd een heel ander pedaal, veelzijdiger inzetbaar. Maar: een gillende lead tone krijg je er echt niet uit :). En de OCD wordt veel 2e hands aangeboden.

muziekschuur
9 augustus 2010, 08:29
Ik wil de OCD er eigenlijk bij. Maar dan ben ik toe aan een tweede pedalboard..... Slik.

Mitch
9 augustus 2010, 11:16
Topic van vijf jaar oud muziekschuur. Door er zo achteloos op te reageren gaan mensen denken dat het een recente vraag is.