PDA

View Full Version : probleem met versterker



BramVersteeg
5 juli 2005, 11:36
Hey,
ik heb al een jaar of 4-5 een SWR SM-500 in combi met een henry 8x8. Ik heb het geheel ingebouwd in een 4 HE flightcase met een ventilator aan de achterkant. Ik heb hier tot voorkort nog nooit problemen mee gehad. Alleen een lichte piep als ik niet speelde. Deze was weg als ik m'n volumeknop dichtdraaide maar ik had dit niet bij andere versterkers. De laatste tijd lijkt het alsof de piep ietsje harder is. Nu was ik vorige week aan het repeteren en viel de versterker opeens uit :-? Na een paar seconden kwam het geluid weer langzaam opzetten maar naderhand viel hij weer uit. Ik heb kabels gewisseld (hoorde overigens geen gekrak als ik de kabel bewoog) en de versterker deed het tot het einde van de repetitie gewoon. Nu had ik gisteren weer met een goede/nieuwe kabel gespeelt en weer viel de verseterker uit. Het is beide keren na zo'n 2 uur spelen gebeurd. Ondanks de ventilator aan de achterkant word de onderkant echt gloeiend heet. Ik denk dan ook dat het daardoor komt.
En omdat we met de band op een avond 2 tot 4 uur spelen heb ik geen zin dat ie halverwege een optreden opeens wegvalt!
Weet iemand misschien wat het geweest kan zijn?
En ik wil de versterker zeker ook even laten nakijken omdat ie ook al niet meer heel jong is. Volgens mij zit er in Nijmegen (vlak bij mij) toch ook iets voor basgitaren en versterkers? Weten jullie of die zaak ook versterkers na kan kijken?
Grz. Bram