PDA

View Full Version : Techniek van SRV



dacrow
5 juli 2005, 11:32
Ik heb onlangs een techniek gezien van STevie Ray waar hij een soort Pitch Harmonic speelt maar ik weet niet zeker of het een PH is ...


Iemand een ideetje ?

Als je enkele van zijn Dvd s bekijkt zie je het meermaals........

dacrow
6 juli 2005, 00:02
Niemand ?

Het is alsof hij met zijn rechterhand vliegensvlug aan zijn snaar 'trekt'

Wormaap
6 juli 2005, 02:04
Het enige waar ik met die beschrijving aan kan denken is een tap harmonic. Als je bv. de 3e fret vasthebt, kun je op de 15e fret met je vinger een tikje op het fretdraad geven, waardoor je een harmonic krijgt. Werkt heel leuk met akkoorden waarbij je vaak dezelfde fret vasthebt, bv. barré akkoorden, dan kun je met een vinger een tik op de fret geven over alle snaren en krijgt je akkoord een erg leuke extra sound :)
Al kan het natuurlijk zijn dat dit totaal niet is wat je bedoelt.

dacrow
6 juli 2005, 12:45
Inderdaad ,is het niet maar Tap Harmonic is wel een mooie techniek

Set Wenker
7 juli 2005, 23:18
Ik heb die DVD´s toch behoorlijk vaak gekeken, maar ik zou echt niet weten wat je bedoelt. Kun je ook vertellen in welk nummer en op welk punt hij het ongeveer doet?

Ravanelli
8 juli 2005, 01:24
Door met een korte krachtige slag de snaar te raken ('eraan te trekken') krijg je een scheuriger (het blijft om geluid in woorden uit te drukken) geluid, waardoor er meer oversturing naar voren komt. Bedoel je dat??

dacrow
8 juli 2005, 10:49
Hij doet het in het nummer Texas Flood op de DVD van Live at the El Mocambo op het tijdstip 0:32:27 (Divx film)

Ik denk dat Ravanelli er kort bijzit ....

Droffie
15 juli 2005, 16:22
Dacrow,
bedoel je niet een pinch harmonic?

http://www.guitartricks.com/lesson.php?input=4227

dacrow
18 juli 2005, 19:03
Kan wel droffie , wat houdt dat in ?

koella
21 juli 2005, 19:02
Bedoel je niet de "klassieke" harmonics techniek:
Druk met je L.hand de derde fret in. Leg de duim van je R.hand verticaal over de 15e fret en sla tegelijk de snaar aan.

Bevalt de hotrod trouwens, ik ben op zoek naar een lichte buizenversterker.