PDA

View Full Version : Andere speaker in mijn Hotrod...



Kim Wilson
5 juli 2005, 11:01
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met het idee dat mijn standaard Fender Hotrod Deluxe (1x12", 40W buizen) niet al te strak klinkt. Voor de duidelijkheid, mijn versterker verandert niet, maar mijn manier van luisteren :wink: .
Ik heb dus het gevoel dat ie wat bassig, een beetje muddy klinkt. Ook breekt ie (naar mijn idee) vrij gauw op. Maar ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal, dus dat laatste kan ook wel mijn eigen gedachtenkronkel zijn hoor :razz: !

Ik wil dus graag naar een beetje minder bas, een beetje vintage (maar geen schreeuwerig mid) en wat strakker, maar wel de warme bluesklank behouden.
Is er door middel van een andere speaker winst te behalen op dit gebied, en zo ja, welke komen daarvoor in aanmerking? Voor wèhnâg natuurlijk he, Weber Alnico Blue bijvoorbeeld is wel wat duur :-D .

Nu weet ik dat door vervangen van een paar 0.01F condensators of zo ( :???: ) het laagste eruit te filteren is, en andere mods zijn ook vast wel mogelijk. Maar mss is er ook wel een grote(re) verbetering te behalen met een andere speaker...


Alvast bedankt,

Gr. Hans


Edit> Oh ja, de stijl die ik speel is "swingende Rock, Rhythm & Blues", d.w.z. dat ik, naast clean (Westcoast, swingy liedjes) ook vaak "vol" met een randje (BD2) wil spelen. Naast een enkel solootje speel ik hoofdzakelijk de slagpartijen...

dejohan
5 juli 2005, 17:37
Heb dezelfde vraag gehad.
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=57432&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ben er nog altijd niet uit :-(