PDA

View Full Version : JCM 800 Combo en distortion/overdrive geluiden.



sander_innocence
5 juli 2005, 11:00
Hi,

Ik zit met een probleem.. ik heb een JCM 800 combo waar ik erg blij mee ben. het probleem is dat ik geen lekkere distortion er uit kan krijgen.. mijn versterker is 1 kanaals..

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, een ADA MP-1, een Hughes & Kettner Tube Man, en ik dacht nou aan een Mesa Boogie Quad Preamp.

Mijn vraag aan jullie is: Is er niet gewoon een 'normaal' pedaaltje waar ik mijn overdrive geluiden enzo uit kan halen?

Wat kan ik doen?

Thanks,

Sander

bazzieman
5 juli 2005, 11:03
hoi!

je kan altijd even proberen om de DS-1 van boss erbij te gooien. kans dat je een schel kutgeluid krijgt of misschien reageert je versterker er wel heel goed op! Gewoon even proberen. Bovendien kost het pedaaltje iets van 50 á 60 euro.

succes!

robzilla
5 juli 2005, 11:17
hoi!

je kan altijd even proberen om de DS-1 van boss erbij te gooien. kans dat je een schel kutgeluid krijgt of misschien reageert je versterker er wel heel goed op! Gewoon even proberen. Bovendien kost het pedaaltje iets van 50 á 60 euro.

succes!

SD1 wordt veel meer met de JCM800 gebruikt (doe ik zelf ook en dat klinkt beter dan de DS1)

fullorder
5 juli 2005, 11:23
weet je ook zeker dat je versterker zelf in goede conditie is? als je voorversterker buizen of eindbuizen niet in orde zijn reageert ie misschien ook niet goed op een scheurpedaal.

sander_innocence
5 juli 2005, 12:27
weet je ook zeker dat je versterker zelf in goede conditie is? als je voorversterker buizen of eindbuizen niet in orde zijn reageert ie misschien ook niet goed op een scheurpedaal.

Tja dat is ook een goede vraag.. hahaha, ik geloof het van wel.. maar is er een manier om daar achter te komen?

En zo ja wat zou een set nieuwe buizen kosten? Pre amp en de hoofd amp?
En welke buizen zijn aan te bevelen?

Pff wat een gedoe om een beetje te kunnen gitaarspelen !!! :-? :???:

Droffie
5 juli 2005, 14:17
Tja een goede booster icm met een JCM800, meer heb je niet nodig.

EpiCenturiesAWAy
5 juli 2005, 14:23
weet je ook zeker dat je versterker zelf in goede conditie is? als je voorversterker buizen of eindbuizen niet in orde zijn reageert ie misschien ook niet goed op een scheurpedaal.

Tja dat is ook een goede vraag.. hahaha, ik geloof het van wel.. maar is er een manier om daar achter te komen?

En zo ja wat zou een set nieuwe buizen kosten? Pre amp en de hoofd amp?
En welke buizen zijn aan te bevelen?

Pff wat een gedoe om een beetje te kunnen gitaarspelen !!! :-? :???:

Ik denk dat jij het bent die niet content is met z'n jcm hé ?!
Dus je kan wel spelen he!

EpiCenturiesAWAy
5 juli 2005, 14:24
weet je ook zeker dat je versterker zelf in goede conditie is? als je voorversterker buizen of eindbuizen niet in orde zijn reageert ie misschien ook niet goed op een scheurpedaal.

Tja dat is ook een goede vraag.. hahaha, ik geloof het van wel.. maar is er een manier om daar achter te komen?

En zo ja wat zou een set nieuwe buizen kosten? Pre amp en de hoofd amp?
En welke buizen zijn aan te bevelen?

Pff wat een gedoe om een beetje te kunnen gitaarspelen !!! :-? :???:

Ik denk dat jij het bent die niet content is met z'n jcm hé ?!
Dus je kan wel spelen he!

fullorder
5 juli 2005, 14:51
weet je ook zeker dat je versterker zelf in goede conditie is? als je voorversterker buizen of eindbuizen niet in orde zijn reageert ie misschien ook niet goed op een scheurpedaal.

Tja dat is ook een goede vraag.. hahaha, ik geloof het van wel.. maar is er een manier om daar achter te komen?

En zo ja wat zou een set nieuwe buizen kosten? Pre amp en de hoofd amp?
En welke buizen zijn aan te bevelen?

Pff wat een gedoe om een beetje te kunnen gitaarspelen !!! :-? :???:

ja dat is het juk van het hebben van een mooie buizenbak ;)
maar als je die buizenbak in goede conditie houdt, krijg je daar wel een goede sound voor terug die met geen enkelele modeling of solidstate versterker is te benaderen.
buizen hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven. voor eindbuizen kun je ongeveer rekenen op 1 jaar (intensief gebruik) tot 2 jaar. preamp buizen gaan meestal iets langer mee.
ik zou je versterker eens een keer naar de versterkerdokter brengen, die zal 'm door kunnen meten en eventueel buizen vervangen. dit klusje kun je ook beter niet zelf doen tenzij je echt goed weet waar je mee bezig bent.

als je verteld waar je woont is er vast wel een medeforummer die weet waar je terecht kunt hiervoor.

Random_hero
5 juli 2005, 15:02
Een jcm800 die geen goede distortion heeft? Is dat ding nog wel in orde man!?

harrie-beton
6 juli 2005, 11:07
Heb 12 jaar een jcm800 gehad en die wou scheuren, nou..
De glazen van de bar af geblazen
Wel nieuwe buizen per 3 jaar - duur maar het hoort zo net als nieuwe banden op je Ford Mustang 8-)


http://82.73.227.132/website1/foto_site_bt/wagenborgen2002/pictures/a_mustang_overdag.jpg

Random_hero
6 juli 2005, 12:35
Over scheuren gesproken!

(ik moet ook maar eens een 2e hands JCM op de kop zien te tikken)

Fuhgawz
6 juli 2005, 19:02
Een Ibanez Tubescreamer of Boss Super Overdrive worden veel gebruikt om Marshalls op hun flikker te geven, maar aangezien je zelf al zulk duur spul hebt geprobeerd heb je waarschijnlijk niet veel aan mijn antwoord.

pol
6 juli 2005, 19:19
je moet de preamp van de jcm800 boosten, niet er nog een andere preamp voorgooien zoals je nu geprobeert hebt. dit werkt niet, tenzij je de preamp van de 800 bypassed en een rechtstreeks ingang op de eindtrap laat bijzetten.

dus, gain van de 800 op 6 of 7 of hoger, en dan een pedaaltje ala een ts-9 ervoor met de level open en drive dicht.

als de amp te helder is kan een technieker dit wel snel verhelpen.