PDA

View Full Version : Electro Harmonix British Muffi'n NU GETEST!



marc_o
5 juli 2005, 10:57
Wie heeft 'm al gehoord?
Buizenpedaal wat erg goed door de test komt voor rond de € 230,-

Ben benieuwd.

marc_o
8 juli 2005, 12:00
Heb 'm ondertussen zelf getest en er moet me iets van het hart. Ik ben echt wel een EH fan hoor, ze maken het ene leuke pedaal na het andere, maar het wordt echt wel eens tijd dat ze met één soort voedig af moeten gaan kunnen.....bij dit padaal zit gewoon wéér een andere voeding en alleen daarom zou ik 'm al niet meer kopen. Voor het geluid hoef je het niet te laten, want dat is dik in orde!
Subtiel is niet direct het eerste woord wat in me opkomt en het pedaal doet absoluut wat de naam al deed vermoeden, een hele dikke vette Engelse (lees Marshall) sound waar je van houdt....of niet natuurlijk.
De test in de Gitarist beschreef het eigenlijk zeer goed. Alle parameters op 12 uur en je hebt een dikke clean-achtige (met single coils) drive die openbreekt als je hard aanslaat, nou, wat heet openbreekt, de combo otplofte zowat. Zoals je kunt verwachten zit er een heel duidelijke mid in het geluid....is dit niet wat je zoekt, zou ik het pedaal overslaan. Gain gaat vrij ver en ik zou het pedaal bijna omschrijven als de Menaton King of Britains, die wél is gelukt. Op een cleane combo (ik heb 'm op de nieuwe Vox gezet en op de Peavey Deltablues) moet je echt even oppassen met het volume, je wordt bang van je versterkertje.
Toonregeling is absoluut effectief, dus er valt genoeg te tweaken. koop wat anders als je een gladde tweedoverdrive zoekt. Maar voor Balls to the wall rock en metal....kun je voor € 199,- weinig beters vinden.....met 2 buizen onder een stoer kapje.

H.Manback
8 juli 2005, 13:07
Ik neem aan dat je met voeding een losse adapter bedoelt?

Weet je wat het probleem is als je meerdere van die pedalen zou daisy chainen? Dan krijg je aardlussen met dus kans op ruis wat in de lus wordt opgepikt.

Ik ben het zeker met je eens dat het ook niet opschiet om 10 adapters voor 10 pedalen te hebben, maar bedenk ook dat dit pedaal waarschijnlijk meer stroom trekt dan het gemiddelde pedaal, en mensen dus niet per ongeluk het ding moeten daisy chainen aan de zwakke voeding die ze voor de rest van de pedalen gebruiken.

Maar zoals ik het lees kan er weinig tegenop voor de echte Marshall sound uit een pedaaltje? Klinkt wel interessant... altijd goed om een onafhankelijke review te lezen.

MjS
12 juli 2005, 17:58
Welke vind je beter dan? King of Britains of deze? (of misschien wel de Carl Martin Plexitone of Tonebone Hot British?) Alle 4 zijn ongeveer even duur geloof ik (Menatone weet ik niet) en zouden allemaal het Marshall-achtige geluid bieden.

marc_o
12 juli 2005, 22:18
Tja, persoonlijk vond ik de menatone King of Britains erg tegenvallen, maar de sound zit wel in dezelfde hoek, maar dan....."echt"..en de EH kán ook de cleanere sounds goed aan en daar laat de menatone het afweten naar mijn mening.
Tonebone en Plexi heb ik nog niet geprobeerd, maar ben er erg benieuwd naar.