PDA

View Full Version : STEVE LUKATHER!



Luke-wannabe
4 juli 2005, 23:47
Ik was gisteren (zondag de 4e van de maand juli) bij Steve Lukather in de melkweg. En ik heb hem ontmoet en omhelst. Ik heb mijn slagplaat van mijn Les Paul laten signeren en ik ben met hem op de foto gegaan!!! Vet! Ik post hier de foto's als ik ze heb.

Mazzel,

Leon

vulvasonic
5 juli 2005, 12:58
Leuk voor je, man. Er zijn vervelender avonden denkbaar.

Jammer dat je nu weer geld kwijt bent voor een nieuwe slagplaat. Maar dat mag de pret verders niet drukken, toch?

Constantijnster
5 juli 2005, 14:59
pff wat is lukather nou... kijk als het nou Vai was ok :) maar lukather is maar een gemiddeld gitaristje die per ongeluk bekend is geworden.

tillens
5 juli 2005, 15:56
vraag aan de moderator, kan die gast geen BAN krijgen. Het forum is echt vervuild! :angry:

BassAgent
5 juli 2005, 16:00
vraag aan de moderator, kan die gast geen BAN krijgen. Het forum is echt vervuild! :angry:
+1, zie de discussie in Sounds.

Ritch
5 juli 2005, 16:48
Ik was gisteren (zondag de 4e van de maand juli) bij Steve Lukather in de melkweg. En ik heb hem ontmoet en omhelst. Ik heb mijn slagplaat van mijn Les Paul laten signeren en ik ben met hem op de foto gegaan!!! Vet! Ik post hier de foto's als ik ze heb.


He dude, echt super vet! Ik zou er eerst ook heen, ik zou de kaarten net bestellen toen ik ook kaarten voor Toto de 21e juli in Zuidbroek zag staan. Toen heb ik voor die gekozen :) Maar hoe kwam je dan bij hem? Had je backstagepasses? En voor de rest.... FOTO'S! 8-)


pff wat is lukather nou... kijk als het nou Vai was ok :) maar lukather is maar een gemiddeld gitaristje die per ongeluk bekend is geworden.

Ik ben het vooral niet eens met die laatste zin van jou. Hij kickt Vai's ass in studiosessies; Aretha Franklin en Michael Jackson bellen hem niet zomaar op omdat hij een "gemiddeld gitaristje" is. En op nog wel meer andere fronten. Enne.. nog wat...



BAN!

Sanders
5 juli 2005, 17:53
pff wat is lukather nou... kijk als het nou Vai was ok :) maar lukather is maar een gemiddeld gitaristje die per ongeluk bekend is geworden.



HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!

Toffe gozer
5 juli 2005, 19:31
Gaaf man, ik had er ook graag bij willen zijn.
Maar hoe was het concert op zich ? Welke nummers speelde hij ?

Pegasus
6 juli 2005, 23:57
Ik was gisteren (zondag de 4e van de maand juli) bij Steve Lukather in de melkweg. En ik heb hem ontmoet en omhelst. Ik heb mijn slagplaat van mijn Les Paul laten signeren en ik ben met hem op de foto gegaan!!! Vet! Ik post hier de foto's als ik ze heb.


He dude, echt super vet! Ik zou er eerst ook heen, ik zou de kaarten net bestellen toen ik ook kaarten voor Toto de 21e juli in Zuidbroek zag staan. Toen heb ik voor die gekozen :) Maar hoe kwam je dan bij hem? Had je backstagepasses? En voor de rest.... FOTO'S! 8-)


pff wat is lukather nou... kijk als het nou Vai was ok :) maar lukather is maar een gemiddeld gitaristje die per ongeluk bekend is geworden.

Ik ben het vooral niet eens met die laatste zin van jou. Hij kickt Vai's ass in studiosessies; Aretha Franklin en Michael Jackson bellen hem niet zomaar op omdat hij een "gemiddeld gitaristje" is. En op nog wel meer andere fronten. Enne.. nog wat...



BAN!

Die artiesten (Aretha Franklin en Michael Jackson enz.) hebben hem echt nooit opgebeld. Lukather is 'gewoon' een studiomuzikant die toevallig werkzaam is in de studio waar betrokken artiesten hun platen komen opnemen. s'Morgens wandelt hij de studio binnen (met wie werken we vandaag?) en doet z'n werk. Op talloze platen die vanaf eind jaren '70 zijn opgenomen in Los Angeles is gitaarwerk te horen van Lukather (en van andere leden van TOTO).
Een en ander neemt natuurlijk niet weg dat hij een fantastische gitarist is.

Luke-wannabe
7 juli 2005, 16:58
Okey geen discussie over Lukather of ie nou goed is of niet... Want dan gaat dat weer uitdraaien op zo een elkaar-uitlul-topic. Beetje zinloos. Iedereen zijn thing toch?

@ Toffe Gozer: Hij speelde 2 of 3 nummers van Candyman (solo-cd). En hij speelde Little wing en nog een paar nummer die ik niet kende mar wel heeeel vet wareN 8-).

@ Steve Lukather: Nee ik had geen passen, iedereen kon er in feite heen die niet TE bezopen was :razz:.

@ Vulvasonic: Ik gebruik mijn slagplaat toch niet... :razz:

Ritch
7 juli 2005, 22:48
zoekzoekzoek!!!

Ritch
7 juli 2005, 22:49
http://www.stevelukather.net/images/pictures/melkweg200510.jpg


:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Das Schaap
7 juli 2005, 22:52
Die artiesten (Aretha Franklin en Michael Jackson enz.) hebben hem echt nooit opgebeld. Lukather is 'gewoon' een studiomuzikant die toevallig werkzaam is in de studio waar betrokken artiesten hun platen komen opnemen. s'Morgens wandelt hij de studio binnen (met wie werken we vandaag?) en doet z'n werk. Op talloze platen die vanaf eind jaren '70 zijn opgenomen in Los Angeles is gitaarwerk te horen van Lukather (en van andere leden van TOTO).
Een en ander neemt natuurlijk niet weg dat hij een fantastische gitarist is.
Maar Herbie Hancock belde em wel op voor een gig. 8-) :P

Pegasus
7 juli 2005, 23:27
Die artiesten (Aretha Franklin en Michael Jackson enz.) hebben hem echt nooit opgebeld. Lukather is 'gewoon' een studiomuzikant die toevallig werkzaam is in de studio waar betrokken artiesten hun platen komen opnemen. s'Morgens wandelt hij de studio binnen (met wie werken we vandaag?) en doet z'n werk. Op talloze platen die vanaf eind jaren '70 zijn opgenomen in Los Angeles is gitaarwerk te horen van Lukather (en van andere leden van TOTO).
Een en ander neemt natuurlijk niet weg dat hij een fantastische gitarist is.
Maar Herbie Hancock belde em wel op voor een gig. 8-) :P

t'Zal vast niet zo zijn dat hij nooit gebeld wordt. Hij is zelfs wel eens door Van Halen gevraagd om eens mee te doen op een nummer (als zanger op Not Enough).
En zo zullen er nog wel een paar meer zijn.
Maar voor zijn werk als studiomuzikant zal hij wel niet zo vaak in het bijzonder gevraagd zijn. Het was gewoon z'n werk.
Hij heeft trouwens op gruwelijk veel cd's meegedaan. Zie de discografie op z'n website.

Michael AE
8 juli 2005, 03:11
Hij was cool. Sloppy, maar cool.

marc_o
10 juli 2005, 00:02
Die artiesten (Aretha Franklin en Michael Jackson enz.) hebben hem echt nooit opgebeld. Lukather is 'gewoon' een studiomuzikant die toevallig werkzaam is in de studio waar betrokken artiesten hun platen komen opnemen. s'Morgens wandelt hij de studio binnen (met wie werken we vandaag?) en doet z'n werk. Op talloze platen die vanaf eind jaren '70 zijn opgenomen in Los Angeles is gitaarwerk te horen van Lukather (en van andere leden van TOTO).
Een en ander neemt natuurlijk niet weg dat hij een fantastische gitarist is.
Maar Herbie Hancock belde em wel op voor een gig. 8-) :P

t'Zal vast niet zo zijn dat hij nooit gebeld wordt. Hij is zelfs wel eens door Van Halen gevraagd om eens mee te doen op een nummer (als zanger op Not Enough).
En zo zullen er nog wel een paar meer zijn.
Maar voor zijn werk als studiomuzikant zal hij wel niet zo vaak in het bijzonder gevraagd zijn. Het was gewoon z'n werk.
Hij heeft trouwens op gruwelijk veel cd's meegedaan. Zie de discografie op z'n website.

Hij en Eddie Van Halen zijn buren, ze wonen gewoon naast elkaar.....

Luke-wannabe
17 juli 2005, 13:55
http://www.stevelukather.net/images/pictures/melkweg200510.jpg


:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D


Hehehe dat ben ik...

Pegasus
17 juli 2005, 18:37
Welke dan van al die mensen op die foto?

e_lukather
17 juli 2005, 20:11
pff wat is lukather nou... kijk als het nou Vai was ok :) maar lukather is maar een gemiddeld gitaristje die per ongeluk bekend is geworden.

Gozer,... ga eens heel gauw Candyman beluisteren. En reken hem niet alleen af op toto en zijn sessiewerk.

@topic starter: Cool man, steve lukather is ook voor mij een groot voorbeeld. Hebben ze Joy to the world ook gedaan? De band was zeker een machtige combinatie!

mrg470
21 juli 2005, 09:58
e_lukather, helemaal mee eens, ik vind steve lukather zeker thuis horen bij de grotere gitaristen, man als er iemand een groove kan neerzetten.....

in ieder geval heb ik van hem nog wel het meeste geleerd, vai en petrucci e.d. ook zeker (staan allebei in m'n top 3 samen met lukather) maar aan lukather kan je gewoon zien wat iemand kan als studiomuzikant en zeker ook in Toto, en dat is toch zeker 1 van mijn favoriete bands!!!

in ieder geval "stevelukather" tof dat je hem gezien hebt, ik kon zelf niet helaas :-(

Ibanez RuleZ
21 juli 2005, 14:19
er zou eens gevraagd zijn aan vai of dit album het beste is dat hij kon of dat hij nog meer kon. zijn antwoord was in de lijn van: dit is t wel, ik ben steve lukather niet...

dus tja, geeft even de verhoudingen juist weer.

harrald

Pegasus
21 juli 2005, 16:26
Gaat er vanavond nog iemand naar het TOTO-concert in Zuidbroek?
Ik wel. Ga ik voor de eerste keer Steve Lukather live aan het werk zien.

Toffe gozer
22 juli 2005, 00:34
Ik ben net terug van het Toto concert en ik stond helemaal vooraan 8-)
Luke was weer erg op dreef , erg goed bij stem en een heerlijke gitaarsound en heerlijke solo's , het was werkelijk fantastisch en ik heb weer erg genoten 8-)

Pegasus
22 juli 2005, 14:05
Ik ben net terug van het Toto concert en ik stond helemaal vooraan 8-)
Luke was weer erg op dreef , erg goed bij stem en een heerlijke gitaarsound en heerlijke solo's , het was werkelijk fantastisch en ik heb weer erg genoten 8-)

Dan heb ik ergens bij je in de buurt gestaan. Er stonden nog ongeveer 5 rijen voor mij.
Lukather was in topvorm en zorgde met de rest van de band voor een uitstekende avond. Jammer vond ik echter dat ze Stop Loving You niet speelden.

Ritch
23 juli 2005, 14:15
jajajajajajajaaaaaaaa, ik was er ook bij!! Te gek was het gewoon!! Ik stond paa rijen voor het mengpaneel, ik had dus echt supergeluid. Ik ben vrij lang dus ik zie wel over iedereen heen, maar ik ben eens eerder bij een Totoconcert geweest waar ik vrijwel vooraan stond. Ik voelde toen me wat meer betrokkener bij de mensen op het podium. Maar ik heb evenzogoed genoten! Richard

Raffel
25 juli 2005, 13:30
Ik leerde Lukather (solo) pas kennen toen ik hem zag spelen op Bospop wat jaartjes terug met Edgar Winter. Ik was echt ONTZETTEND onder de indruk. :o En niet alleen van zijn spel maar ook van zijn geluid. Dat klonk echt ontzettend goed. (CAE 3+ denk ik toen he :) ) Daarna ben ik eigenlijk pas meer naar Luke en Toto gaan luisteren, maar veel meer dan de hits van Toto kan dat me niet echt boeien. Solo komt hij stukken beter tot zijn recht.

marc_o
25 juli 2005, 13:57
er zou eens gevraagd zijn aan vai of dit album het beste is dat hij kon of dat hij nog meer kon. zijn antwoord was in de lijn van: dit is t wel, ik ben steve lukather niet...

dus tja, geeft even de verhoudingen juist weer.

harrald

da's gewoon beleefdheid van Vai, heb ze samen zien optreden in de HMH een paar jaar terug en dat was niet vleiend voor Lukather hoor, die werd echt aan alle kanten ingehaald, zowel qua sound, spel en (het walgelijke) volume.

Toffe gozer
25 juli 2005, 18:28
Tja , Vai speelt Luke kwa virtuositeit natuurlijk onder tafel. Dat heeft Luke ook vaak genoeg gezegd in diverse intervieuws .
Het zijn natuurlijk compleet verschillende gitaristen met ieder een eigen stijl.

Luke zijn kracht ligt ook meer in het feit dat ie ongeloofelijk all round is en zeer subtiele gitaarpartijen kan neerlegen met een heerlijke groove en ook heeft hij niet de behoefte om alles vol te stoppen met waanzinnige solo's zoals Vai.

Maar begrijp me niet verkeerd ik ben ook een fan van Vai , alleen kun je ze niet met elkaar vergelijken daarvoor is hun speelstijl /repertoir te verschillend :wink:

Ritch
25 juli 2005, 22:14
Tja , Vai speelt Luke kwa virtuositeit natuurlijk onder tafel. Dat heeft Luke ook vaak genoeg gezegd in diverse intervieuws .
Het zijn natuurlijk compleet verschillende gitaristen met ieder een eigen stijl.

Luke zijn kracht ligt ook meer in het feit dat ie ongeloofelijk all round is en zeer subtiele gitaarpartijen kan neerlegen met een heerlijke groove en ook heeft hij niet de behoefte om alles vol te stoppen met waanzinnige solo's zoals Vai.

Maar begrijp me niet verkeerd ik ben ook een fan van Vai , alleen kun je ze niet met elkaar vergelijken daarvoor is hun speelstijl /repertoir te verschillend :wink:

Viola!! Deze samenvattingen zou je moeten kopieren om in topics te plaatsen waar lulhannessen als constant....contans....constantinopel domme uitspraken doen!

e_lukather
25 juli 2005, 23:18
amen

Raffel
25 juli 2005, 23:27
psies. Naar mijn idee is Lukather echt zo'n gitarist die bepaalde riffs kan spelen die als een stomp in je gezicht aankomen. Veel gevoel, maar ook VUIL (op een positive manier) zoals Gary Moore dat ook zo goed kan.

Luke-wannabe
28 juli 2005, 15:11
Gaat er vanavond nog iemand naar het TOTO-concert in Zuidbroek?
Ik wel. Ga ik voor de eerste keer Steve Lukather live aan het werk zien.


Ja ik ben ook geweest! Het was echt helemaal tof! Ik vond t supeeeerrr!!!

VHsologitarist
5 september 2005, 01:34
Ik ben ook naar zuid-broek geweest... eerst dacht ik voordat toto begon (met radio over de PA).. wan kut geluid.. --> en toen kwam toto... scheurde erop los, 1 woord: SUPER!!..

de vergelijking is vrij simpel wat betreft Steve Vai en Steve Lukather:
1. je kunt geen appels met peren vergelijken
2. Steve Lukather beschikt over veel techniek, zijn kracht ligt in de swing en toonkeuze, toonkeuze is catchy.. hij heeft aardig wat jazz kennis achter de kieze waar het bij steve vai ontbreekt.
3. Geluid van Steve Lukather spreekt mij meer aan. Dit omdat er meer wilskracht in zijn sound zit. Natuurlijk maken zijn licks de sound beter tot zijn recht. Qua snelheid moet ik toegeven dat Steve Vai de winnaar is..
Zo denk ik dat de shred fans hier kiezen voor steve vai... en ik ..... voro Steve Lukather..

Smaken verschillen immers

Pegasus
5 september 2005, 22:51
Ik ben ook naar zuid-broek geweest... eerst dacht ik voordat toto begon (met radio over de PA).. wan kut geluid.. --> en toen kwam toto... scheurde erop los, 1 woord: SUPER!!..

(...)
2. Steve Lukather beschikt over veel techniek, zijn kracht ligt in de swing en toonkeuze, toonkeuze is catchy.. hij heeft aardig wat jazz kennis achter de kieze waar het bij steve vai ontbreekt.
(...)


Steve Vai heeft klassieke muziek en jazz gestudeerd dus met zijn kennis van jazz zit het wel goed, bovendien zijn er in zijn muziek elementen uit de jazz terug te vinden.

nopster
6 september 2005, 08:50
Ik ken Lukather enkel van naam... :oops:
Welke cd's of liedjes kan ik best eens beluisteren?

Raffel
6 september 2005, 13:13
candyman says it all....

Ritch
6 september 2005, 14:19
candyman says it all....

Kingdom of Desire van Toto, das gewoon een solo-album van Lukather waar hij zingt en VEEL rock speelt. En de lekkerste solo's. @ Raffel: Ik las dat je de hits van Toto het enige was wat je boeide; check Kingdom of Desire maar eens in de CDshop :wink:

MusicManMaestro
6 september 2005, 19:25
Voor mij is het ultieme nummer van Luke waarin het talent van de man echt boven komt drijven is : "Jake to the bone" , staat op de "kingdom of desire " cd.

nopster
7 september 2005, 10:16
candyman says it all....

Kingdom of Desire van Toto, das gewoon een solo-album van Lukather waar hij zingt en VEEL rock speelt. En de lekkerste solo's. @ Raffel: Ik las dat je de hits van Toto het enige was wat je boeide; check Kingdom of Desire maar eens in de CDshop :wink:

Oke bedankt, ik zal jou cd eens halen. :wink:

Kris Haex
14 september 2005, 18:06
Constantijnster heeft het "Constant" over Vai, Steve Vai is een erg goede gitarist maar er zijn meerdere goede gitaristen dan Vai. Volgens mij heeft hij oogkleppen op, hij ziet en hoort alleen Steve Vai.

LPplayer
28 december 2005, 16:50
Idd super album
en Vai is goed maar is soms wel teveel techniekgericht




candyman says it all....

Kingdom of Desire van Toto, das gewoon een solo-album van Lukather waar hij zingt en VEEL rock speelt. En de lekkerste solo's. @ Raffel: Ik las dat je de hits van Toto het enige was wat je boeide; check Kingdom of Desire maar eens in de CDshop :wink:

Oke bedankt, ik zal jou cd eens halen. :wink:

MusicManMaestro
28 december 2005, 20:16
Ik heb laatst de DVD "Larry Carlton & Steve Lukather band live in Paris " gekocht en die DVD staat vol met heerlijk gitaarwerk van Luke 8-)
En kwa volume blaast ie af en toe over Carlton heen :-D

c.hultermans
30 december 2005, 15:24
Ik ben ook naar zuid-broek geweest... eerst dacht ik voordat toto begon (met radio over de PA).. wan kut geluid.. --> en toen kwam toto... scheurde erop los, 1 woord: SUPER!!..

de vergelijking is vrij simpel wat betreft Steve Vai en Steve Lukather:
1. je kunt geen appels met peren vergelijken
2. Steve Lukather beschikt over veel techniek, zijn kracht ligt in de swing en toonkeuze, toonkeuze is catchy.. hij heeft aardig wat jazz kennis achter de kieze waar het bij steve vai ontbreekt.
3. Geluid van Steve Lukather spreekt mij meer aan. Dit omdat er meer wilskracht in zijn sound zit. Natuurlijk maken zijn licks de sound beter tot zijn recht. Qua snelheid moet ik toegeven dat Steve Vai de winnaar is..
Zo denk ik dat de shred fans hier kiezen voor steve vai... en ik ..... voro Steve Lukather..

Smaken verschillen immers

idem!!

Robbert v.d. Hanenberg
7 januari 2006, 17:18
Ik ben ook naar zuid-broek geweest... eerst dacht ik voordat toto begon (met radio over de PA).. wan kut geluid.. --> en toen kwam toto... scheurde erop los, 1 woord: SUPER!!..

de vergelijking is vrij simpel wat betreft Steve Vai en Steve Lukather:
1. je kunt geen appels met peren vergelijken
2. Steve Lukather beschikt over veel techniek, zijn kracht ligt in de swing en toonkeuze, toonkeuze is catchy...



+1

2 kernen van waarheden!! Ik waardeer beide gitaristen.

Nog 2 (studio)-beesten a la Lukather zijn Michael Landau en Dann Huff. Ook verschrikkelijk goed en vooral veelzijdig!
Trouwens...als iemand Lukather hoog heeft dan is 't Vai wel...

Grtz,


Robbert

Scali
7 januari 2006, 18:01
Nog 2 (studio)-beesten a la Lukather zijn Michael Landau en Dann Huff. Ook verschrikkelijk goed en vooral veelzijdig!

Ik denk dat we Andy Timmons ook wel aan dat rijtje toe kunnen voegen... Ook zo iemand die geweldige techniek koppelt aan hele catchy solo's.

Robbert v.d. Hanenberg
7 januari 2006, 18:24
Yep!