PDA

View Full Version : Welke versterker voor rock/metal



shtwire
15 oktober 2001, 23:25
Hallo,
ik zoek een versterker om metal op te spelen. De prijs moet wel onder der 20000bef. of 1000 gulden liggen. Er is mij een Carlsbro glx100c aangeraden. Is dit een goeie? Moet ik een tubeamp hebben om metal te spelen? (Dit is wel geen dacht ik)

Rectifier
16 oktober 2001, 14:02
Marlboro??? Heb je nog andere opties???
Als je 2e hands kijkt, dan kun je een iets beter merk kopen dan Carlsboro.
Ik zeg niet dat het slecht is en dat ze niet klinken, maar t'is niet een echt gangbaar merk en met inruil levert ie helemaak niets meer op. En anders leg je er een Boss MT pedaaltje voor.Ik zou even verder kijken, Marshall serie als je toch alleen maar Metal wilt.

taylor
16 oktober 2001, 15:53
ja marshall,huges & knetter,peavy,enz is genoeg keuze

als ik jou was zou ik ook naar 2ehands kijken voor 1000 piek heb je nieuw meestal nie echt een goeie amp.

buizen of transistor ja dat moet je gewoon proberen en kijken wat jij het mooist vind,pantera(dime bagg) speelt op transistors amps bv

transistor heeft wel minder onderhoud.

shtwire
16 oktober 2001, 18:18
Ik zal nog eerst even uitkijken naar een tweedehandse. Ik heb ook iets gehoord van een ZoomII505 voorversterker,een pedaal - 2 pedalen om te wisselen van effect, op batterijen(??) - met een 30 tal verschillende effecten (6000 bef. 300 gulden). Is dit beter dan het voorgestelde boss MT pedaal? of is dit niet te vergelijken
Dankjewel.

anoniem
16 oktober 2001, 19:26
Als je het hebt over de zoom-voorversterker die ik ken (een vriend van me heeft zo'n ding), die is vergeleken met de boss niks waard, als je nl voornamelijk metal wil spelen heb je aan 75% van die effecten helemaal niks. De kwaliteit is ook veel minder: de distortion is te zwak en het app zelf is geheel van plastic. De boss (die ik zelf 2 heb) is van metaal en kan geluiden van ska tot gothic-metal en van punk tot hardcore produceren. De Boss is in 1998 of 1999 ook uitgeroepen tot beste distortion pedaal (volgens mij in Guitarplayer International). Naar mijn weten moet je bij beide pedalen nog wel een volledige versterker hebben om te kunnen spelen...
daar ben ik het wel met de rest eens: probeer aan een marshall (geen valvestate) of fender te komen, dan heb je in ieder geval je best gedaan om een fatsoenlijke versterker te kopen.

shtwire
16 oktober 2001, 22:16
Als ik een Boss MT-2 zou gebruiken, klinkt deze dan ook goed op iets mindere versterkers. bv 60 watt??

Ic3gl0vE
16 oktober 2001, 22:25
Op 2001-10-16 21:16, schreef shtwire:
Als ik een Boss MT-2 zou gebruiken, klinkt deze dan ook goed op iets mindere versterkers. bv 60 watt??


"watt" hoeft niet te betekenen hoe HARD de versterker gaat... normaal is het zo dat als je het wattage verdubbelt (50 watt en een 100 watt versterker) de 100watt versterker 3dB harder gaat als je dezelfde speaker gebruikt ofzo. en een buizenversterker gaat ook veel harder dan een transistorversterker (maar transistorversterkers kunnen ook hard!!!) de afmeting van de speaker maakt wel uit (een 12" speaker kan meer aan dan bijv. een 10" speaker en klinkt ook "groter")

zo nou heb ik ook weer iets verteld :smile:

Rectifier
17 oktober 2001, 14:00
Ik zou geen Zoom 505II kopen als ik jou was.
Zitten wel andere effecten in, maar daar heb je niet veel aan als je gaat Metallen...!
Eerst een Marshall AVT serie proberen. Die willen ook wel Metal. En als je voor buizen gaat wordt het zowiezo al een stuk duurder.
En als je een beginner bent zou ik toch naar transistor of vibrator kijken.

Anavrin
17 oktober 2001, 14:58
Op 2001-10-17 13:00, schreef Rectifier:
Ik zou geen Zoom 505II kopen als ik jou was.
Zitten wel andere effecten in, maar daar heb je niet veel aan als je gaat Metallen...!
Eerst een Marshall AVT serie proberen. Die willen ook wel Metal. En als je voor buizen gaat wordt het zowiezo al een stuk duurder.
En als je een beginner bent zou ik toch naar transistor of vibrator kijken.

Sorry, maar een vibrator is toch echt iets anders.

Rectifier
17 oktober 2001, 16:12
Ach ja sorry, maar die kan je wel mooi gebruiken als E-Bow..........
Zoemmmmmmmm, trilllllllll :smile:

poeyerke
19 oktober 2001, 11:40
Een Marshall Valvestate versterkertje. Kijk wel naar een 2e hands, ze zijn namelijk redelijk prijzig (een beetje overprised als je het mij vraagt)

Torrasque
15 november 2002, 21:51
Hahaha, kom ik weer... Marshall AVT, je moet em ns proberen... It will surprise u...

Negative K3 fan
15 november 2002, 22:06
zoek 2e hands ofzo.

Pee
15 november 2002, 22:20
he shtwire, ik kom ook van belgie :smile:

ik heb de carlsbro getest, en ik vond het niet zoo. je moet eens de randall rg75 testen, wel transistor maar ik vind een betere distortion dan die carlsbro. hij wordt binnen een paar dagen van mij.


ik speel ook rock metal

Ic3gl0vE
16 november 2002, 22:42
Op 2002-11-15 20:51, schreef Torrasque:
Hahaha, kom ik weer... Marshall AVT, je moet em ns proberen... It will surprise u...


ik vond die AVT50 eigenlijk best kut... niet erger dan een peavey bandit natuurlijk maar het bleef een kutding

Torrasque
16 november 2002, 23:44
Ik denk dat het aan onze smaak ligt... Wat vond je er niet goed aan? Details please...