PDA

View Full Version : welke gitaar/versterker?



aadbilnaad
4 juli 2005, 21:31
Hallo,

Ik speel nu 1 jaar electrische gitaar, en ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt.
Ik speel nu op een richwood les paul model, en ik heb een laney hardcore max hcm15r versterker.
Alleen maakt de e-snaar een akelig trillend geluid, en beginnen er verschillende onderdelen van de gitaar los te zitten.
Vandaar dat ik een andere gitaar+versterker ga kopen want met deze gitaar heb ik het echt gehad, en ik ben van plan een toch wat zwaardere versterker te nemen.
Ik ben erg geintereseerd in muziekstylen zoals bijv. Rammstein, Metallica, Blink182, Simple plan.

Ik zat te denken aan een Ibanez - SA 120 BK ( http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=4853 )
of een
Ibanez - SA 220 FM TL ( http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=4856 )


en als versterker een:
Hartke - Piggy Back stack ( http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=4992 )
of een Fender - FM212 R
( http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=2083 )
of een Hughes & Kettner - Matrix 100 ( http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=4439 ).

Welke raden jullie me aan? Ik wil het liefste niet boven de 600/700 euro komen.
En is het aan te raden om er een pedaal oid erbij te nemen? of zou het geen nut hebben? En zoja, welk pedaal raden jullie me dan aan?

Alvast bedankt,

Mvg, Rainier

EpiCenturiesAWAy
4 juli 2005, 21:36
Ik zou eens naar een gitaarmaker gaan ofzo want ineens een nieuwe gitaar kopen is niet nodig denk ik. Richwood is toch goed genoeg (ik baseer me op het forum dan :-D ) Misschien alleen een nieuwe versterker zal al genoeg doen. Ik zou eens kijken naar de randall RG100Sc ofzo.

vulvasonic
5 juli 2005, 00:12
Heeeeeeeeeee WELKOM M'NEER BILNAAD!!!

Hoe lief kun je je moeder aankijken?

Ik moet zeggen dat ik de London City Bulldog nog niet heb gehoord, maar afgaande op de specs moet je daar toch voor 750 euri een hele vette stack aan hebben. Je hebt dan waarschijnlijk geen topspul (duh, voor dat geld), maar je hebt dan wel een volledig buizen half-stack van 100 watt waar je op het podium leuk mee voor de dag kunt komen.

Je gitaar kun je voor weinig geld waarschijnlijk door een professionele gitaarbouwer wel laten oplappen voor weinig.

Dus als 700 je max is......., moederlief even goed aankijken.







En voor 800 euri ben ik misschien wel bereid mijn Marshall JCM900 top plus Marshall JCM800 4x12 cabinet te verkopen.



Succes!



En welkom op het forum

:D

EpiCenturiesAWAy
5 juli 2005, 00:37
Je mag natuurlijk die cab ook aan mij verkopen :cool:

Bates15
5 juli 2005, 10:30
What about de Roland cube 60? Met modeling en fx. Dan hou je nog wat geld over voor een gitaar.... 2e hands is meestal meer gitaar voor je geld maardan moet je ff zoeken. Als je gelijk naar een stack gaat en je blijft enkel op gitaarles en thuis spelen is een stack wel een beetje overkill...

Superhero
5 juli 2005, 12:58
Die Fender versterker die je noemt is ERG goed, heeft een neef van me. MAar als je een dikker en zwaarder geluid wilt moet je ZEKER die randall nemen die Epicenturiesaway noemde.

Wat de gitaar betreft, sie SA gitaren zijn van goede kwaliteit. Vooral die 2e die je noemt. Speelt lekker en klinkt lekker. Maar voor de zwaardere muziek kan je misschien beter een RG kopen als je bij ibanez wilt blijven.

succes ermee!

Fumi SG
5 juli 2005, 12:59
die Fender kan wel erg goed zijn, maar eumh... Fender voor Rammstein, Metallica enz... Volgens mij niet! :)

Bates15
5 juli 2005, 14:15
die Fender kan wel erg goed zijn, maar eumh... Fender voor Rammstein, Metallica enz... Volgens mij niet! :)

+1

scholier
5 juli 2005, 14:42
kdenk dat je met die ibanez niet een super grootte verbetering hebt, aangezien de richwood ook in die prijsklasse zit. Ik zou ff doorsparen voor een jackson ofzo. Ik weet niet of de versterker goed is, het word meer gebruikt voor basgitaren. (dat kan dus betekenen dat het redelijk zwaar is :-D ) maar ik zou voor een tweedehandse marshall gaan, ik heb er nog nooit over gespeeld ofzo maar het is toch een beetje de rock versterker.

Fumi SG
5 juli 2005, 16:24
dat is gelul.... Die Hartke (bedoel je toch?) is gewoon een gitaaramp hoor, die Fender en H&K ook. Ik weet niet waar je het over hebt. Okee, Hartke maakt over het algemeen bassamps dus misschien haal je ze door elkaar!

AART
5 juli 2005, 16:37
kdenk dat je met die ibanez niet een super grootte verbetering hebt, aangezien de richwood ook in die prijsklasse zit. Ik zou ff doorsparen voor een jackson ofzo. Ik weet niet of de versterker goed is, het word meer gebruikt voor basgitaren. (dat kan dus betekenen dat het redelijk zwaar is :-D ) maar ik zou voor een tweedehandse marshall gaan, ik heb er nog nooit over gespeeld ofzo maar het is toch een beetje de rock versterker.

hmm, die sa's zijn echt wel beter dan zo'n goedkope richwood hoor, zeker die 2e is kwalitatief zeker goed.

Maar voor rammstein spul e.d. kan je idd beter een RG hebben(rg320 is een goede of de rg 321 mh)

Als versterker raad ik je een randall rg 50 aan.

Fumi SG
5 juli 2005, 16:41
AART.... welke amp bedoel je, de RG50 TC (buizen) of de RG 75 (transistor)??

AART
5 juli 2005, 16:56
AART.... welke amp bedoel je, de RG50 TC (buizen) of de RG 75 (transistor)??

staat toch 50
de tc dus

dejohan
5 juli 2005, 17:16
Ik zou eens naar een gitaarmaker gaan ofzo want ineens een nieuwe gitaar kopen is niet nodig denk ik. Richwood is toch goed genoeg (ik baseer me op het forum dan :-D ) Misschien alleen een nieuwe versterker zal al genoeg doen. Ik zou eens kijken naar de randall RG100Sc ofzo.

vindikook!

aadbilnaad
5 juli 2005, 21:00
hartstikke bedankt voor alle reacties en tips :)
maar ik denk dat ik echt van plan ben ook een andere gitaar te kopen, ik ben ook niet echt een fan van dit model dat ik nu heb, ik heb hem gekregen van mijn oom.
die rg's zijn trouwens behoorlijk duur.. ( heb ff gekeken op de site feedback).
En de versterker die ik nu heb heeft gewoon nauwelijks bass.. :-(
Dus ik zoek echt een versterker met een lekkere bas erin, veel mogelijkheden en waar ik dus gewoon echt veel aan heb:D en tja die randall rg100sc is echt een mooi ding, alleen als er ook nog een leuke gitaar bij moet, is het denk ik net ietsje te duur :-(
Ik hoef niet echt op te treden ofzo, ik woon in een vrijstaand huis, en gebruik het gewoon thuis, maar het is opzich wel leuk als er een mooi geluidje uit komt, en er een beetje volume in zit :cool:

aadbilnaad
5 juli 2005, 21:13
ik heb 2 posts terwijl ik 3 berichten heb geplaatst :???:
klopt niet helemaal

...rock...
5 juli 2005, 21:19
daar gaat niemand van dood denk ik :wink:

aadbilnaad
5 juli 2005, 21:23
nee idd..das waar, vond het alleen beetje vreemd :roll: :oops:
maja ontopic maar weer :D

Fumi SG
5 juli 2005, 21:24
daar gaat niemand van dood denk ik :wink:

dan was het hele forum al uitgestorven!! :razz:

Superhero
6 juli 2005, 00:31
Als je een amp met dik geluid zoekt: De randall die eerder is genoemd.

Wat de gitaar betreft, ik heb een Ibanez RG370 DX te koop staan. MAil maar als je interesse hebt.

vulvasonic
6 juli 2005, 00:45
Als je een amp met dik geluid zoekt: De randall die eerder is genoemd.

Wat de gitaar betreft, ik heb een Ibanez RG370 DX te koop staan. MAil maar als je interesse hebt.

Ik heb ook nog een supervette gitaarversterker staan. Licht, draagbaar, drie kanalen (clean, drive & solo), waanzinnig mooi geluid en kan echt oorverdovend hard.

Zo, ben je klaar. :D

Superhero
6 juli 2005, 11:41
Het is zooo makkelijk :P

aadbilnaad
8 juli 2005, 00:50
helaas superhero en vulvasonic ik las jullie reacties te laat, want ik ben al naar een gitaar winkel gegaan :-D , en ik heb een ibanez RG-370DXL gekocht 8-)
en van de versterker wist ik het nog niet zeker.. maar ik was van plan een Randall R75/G2 te kopen.. ik heb gezegt dat hij hem maar ff moest vasthouden voor mij, en dan zou ik hem morgen erover terugbellen..
wat denken jullie.. is het een goeie keus? :wink:

Fumi SG
8 juli 2005, 00:52
goeie keus?? Hell yeah! :)

Jax
8 juli 2005, 07:31
Hehe, Fumi, ik heb het idee dat je een beetje Randall-geil bent... :)

AART
8 juli 2005, 07:57
is ie ook, maar bilnaad, gefeliciflapstaart ermee.

BTW: fumi gast zelf op een rg 50 tc, daarom is ie randall fanaticus.

Uriel
11 juli 2005, 14:43
Heb zelf 'n paar jaar op 'n supercheape Samick gespeeld voordat ik 'n Fender kocht, en nog 'n tijd later heb ik 'n tweedehands buizenbak gekocht. 't punt is, ik had die spullen nog niet kunnen kopen met de zelfkennis en kennis van geluid die ik na 1 jaar spelen had. Ik zou eigenlijk zeggen: koop lekker 'n Yamaha Pacifica ofzo, niet al te duur, en hou t ff bij deze amp. In oefenruimtes staat altijd wel 'n amp met voldoende vermogen, en mocht je op gaan treden kun je altijd kijken of er iets bij t zaaltje/cafe staat, of dat je iets kan lenen. Spaar 't geld lekker op voor later 'n topgitaar en 'n goeie buizenbak!

Fumi SG
11 juli 2005, 15:09
Hehe, Fumi, ik heb het idee dat je een beetje Randall-geil bent... :)

precies! :)