PDA

View Full Version : Hondo L-5 copy 1979



Sir Dave
4 juli 2005, 21:05
Hi folks !

Ik kan hier een deal maken met een prof muzikant :

mijn oude fender strat (mexico) ruilen voor zijn Hondo L-5 ( gibson copy ) uit 1979.
( dit is zijn gitaar => http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/9569818-hondo-ii-l-5-ces-copie.html?q=hondo&ses=ZVLxnjR2lwGanxs )

Doen ?
mvg,
Dave

Rock n' sad
4 juli 2005, 21:15
hondo staat bekend om crap te zijn , maar ze hadden ook goeie modellen , Als die fender " maar " een reservegitaar ofzo is ; doen , anders zou ik het laten

Luca P
4 juli 2005, 22:01
Ik heb een tijd geleden ook een bod gedaan.
Het is wel een mooie gitaar!!
Zelf had ik een copie ES175 van Maya.
Is uiteraard niet te vergelijken met de echte.
Het zelfde zal voor deze gelden.
Maar ik heb hem graag in mijn verzameling.
Helaas heb ik een elec/acoust. gitaar harder nodig.

wietse
4 juli 2005, 22:44
zijn meestal wel de betere hondo's de hondo II's, maar daar zit ook nog genoeg crap tussen.
maar gelijmde hals is altijd een goed teken bij hondo, alles maar dan ook werkelijk alles was bolt on bij hun behalve hun top modellen.
ddie werden vaak bij matsumoku en zelfs bij tokai gebouwd.
wat is een mex fender ongeveer waard, en wat is die hondo waard?
dankzij de erg slechte naam is het moeilijk om voor een hondo meer dan 200 euro te krijgen, al is de gitaar nog zo goed.
deze ziet er wel erg mooi uit, proberen zou ik zeggen en bevalt hij je doen met gesloten beurzen handelen is voor iedereen voordelig vind ik altijd , vooral als het iets wat je graag wilt hebben kan ruilen voor iets wat je zat bent.
realiseer je wel dat als je die hondo weer kwijt wil je er beslist niet veel voor krijgt, dat is het nadeel met hondo.

Bambufan
4 juli 2005, 23:45
Hi folks !

Ik kan hier een deal maken met een prof muzikant :

mijn oude fender strat (mexico) ruilen voor zijn Hondo L-5 ( gibson copy ) uit 1979.
( dit is zijn gitaar => http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/9569818-hondo-ii-l-5-ces-copie.html?q=hondo&ses=ZVLxnjR2lwGanxs )

Doen ?
mvg,
Dave

Zoals Wietse al zegt: financieel gezien een slechte deal, als je van plan bent de Hondo ooit weer te verkopen, gitaartechnisch kan het inderdaad een hele goeie deal zijn als dit één van Japanse Hondo2's is. De Dimarzio's, bindings en tuners wijzen voorzichtig die kant op, maar ook bij Tokai en Matsumoku kwamen hele matige gitaren vandaan. Oftewel: vasthouden, spelen en dan je oordeel vellen. En anders gewoon laten schieten, hoe jammer ook. D'r komt er vast wel weer eentje langs bij jou in de buurt.

Javaca
5 juli 2005, 11:57
Ik zou het meteen doen, dit ding ziet er echt lekker uit... 8-)