PDA

View Full Version : Metal en rock met een hollowbody ?



Rock n' sad
4 juli 2005, 16:57
http://www.framus.com/images2/guitars/ten.jpg

Kan je hiermee een beetje vruchtig metal en rock spelen ? is hier evenveel gain door te sleuren als een doorsnede les paul of sg ? Zou niet willen dat het een miskoop is , ookal is dit een heel mooi model ...

zo heb ik ooit eens een pearly gates in mijn epiphone gezet en kon er niets meer mee aanvangen omdat het te soft was ...

Squier4ever
4 juli 2005, 17:04
denk wel dat het gaat, je moet alleen opletten voor rondzingen.....
BC-ritch maakt er tegenwoordig ook, hollowbody's en zien er ook niet onaardig uit, nouja voor een Bitch dan :razz:

AART
4 juli 2005, 17:08
ik denk dat het kan, maar het gaat modderig, niet strak, en vooral niet lekker klinken

hoofd
4 juli 2005, 17:25
helemaal hollowbody zou ik sowieso niet doen, zorg dat er wel een stuk hout vanbinnen zit waar de elementen inzitten, dan piept ie niet zo snel. Of je pleurt er actieve EMG's in, dan boeit 't toch geen flikker.

Speeddemon
4 juli 2005, 17:37
zo heb ik ooit eens een pearly gates in mijn epiphone gezet en kon er niets meer mee aanvangen omdat het te soft was ...
Verklaar je eens nader?

Ik dacht juist dat een Pearly Gates meer output had dan een traditionele (voor rock toch zeer geschikte) Gibson PAF? :???:

Luca P
4 juli 2005, 18:10
Ted Nugent klinkt wel lekker.
George Thorogood ook wel.
KaZaa!

Rock n' sad
4 juli 2005, 18:16
in ieder geval :
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/sid/!18121995/artnr/3197044

ook weer een stukje gas , deze zal wel geschikt zijn voor rock/metal

Axelll
4 juli 2005, 18:49
De gitarist van killing joke heeft oowk een Hollow Body gitaar...een lp als ik me niet vergist...ik heb ze pas live gezien tog wel een dikke metal band hoor :lol:

Jeanken
4 juli 2005, 18:54
Een goeie rocksound is zo uit een hollowbody te krijgen, inderdaad zeker zien dat er een balk inzit want anders zit je meteen met rondzingen.
Metal daarentegen betwijfel ik, het is natuurlijk altijd te doen, maar niet iedereen zal het kunnen..

Kamiess
4 juli 2005, 21:13
vergeet izzy stradlin van GNR niet>altijd semi/hollow

frekie
4 juli 2005, 21:21
En Alvin Lee natuurlijk, als men hier tenminste nog weet wie dat ook alweer was... :-D

I'm going home :-D

Josdevos
4 juli 2005, 21:25
Therapy? op Werchter Framus AK 1974 -> 2 Framus Cobra stacks

ccc
4 juli 2005, 22:29
En Alvin Lee natuurlijk, als men hier tenminste nog weet wie dat ook alweer was... :-D

I'm going home :-D

Een van mijn favoriete 60's bands, vooral die eerste 4 LP's waren en zijn nog altijd fantastisch.
Weet iemand nog wat een LP is ? nee ,geen Les Paul !

Wormaap
4 juli 2005, 22:31
LP, da's toch zoiets ouds, met analoog enzo :razz:

hoofd
4 juli 2005, 23:46
vergeet izzy stradlin van GNR niet>altijd semi/hollow

oh....?
http://gnr-cd.gudo.hu/pictures/izzy/izzy01.jpg
:razz:

birt
5 juli 2005, 09:18
ik heb ook wel opgelet op werchter:
eagles of death metal en qotsa :)

Josdevos
5 juli 2005, 09:45
ik heb ook wel opgelet op werchter:
eagles of death metal en qotsa :)

Yup, ook semi hollows en voor mij ook bij de toppers van TW2005...

Kamiess
6 juli 2005, 12:23
Izzy> oeps was even zijn telecasters vergeten, maar toch zag je hem veel met een semi-hollow body

vulvasonic
6 juli 2005, 13:49
Hoe metal is metal?

In mijn tijd (niet lachen) was metal een stevige vorm van hardrock.
Ik heb een ES 347 en met die gitaar speel ik iedere Les Paul het graf in qua vetheid. En daar kun je heel ver mee gaan.

vincentvdlocht
6 juli 2005, 14:42
'k heb een PRS hollowbody spruce, en ik speel ook veel high gain. veel rock, nu-metal, oude rock (iron maiden). Gaat allemaal goed. kan scheuren als de beste.
Moet alleen geen piezo aanzetten met een high gain kanaal.... dat doet namelijk best pijn.

grtz,
Vincent