PDA

View Full Version : Realtime opnemen met cubase en guitarrig



mazzel
4 juli 2005, 16:17
ik ben sinds kort aan t expirimenteren met cubase.

ik heb een midi/keyboard gekocht. Ik neem dan op in cubase maar gebruik het programma hypersonic. Dan kan ik ook realtime opnemen.(zo heet dat toch? opnemen en dat je het geselecteerde effect direct hoort?)
ik wil dat ook graag wanneer ik met mijn gitaar opneem. Dat is niet midi en dat doe ik dus via een interface maar dan lukt het me niet om realtime op te nemen, ik gebruik dan het programma guitarrig ernaast.

Weet iemand hoe ik dit wel kan doen? alvast bedankt!

guitarmonk
4 juli 2005, 19:18
ik denk dat je dan 'echte' effecten moet gebruiken, dus tussen je gitaar en de port. Bij guitarrig of amplitude kun je die effecten er alleen later overheen zetten. Het hele zootje word trouwens ook heel sloom als je alle effecten er tijdens het opnemen al overheen jenst.
Ik kan me wel voorstellen dat je graag realtime opneemt, bijv. met distortion. Vooral ook omdat de dynamiek waarmee je speelt de hoeveelheid oversturing kan bepalen.

denk ik...

Epic
5 juli 2005, 10:51
Dit is mij wel gelukt, je moet alleen een snelle computer plus een snelle geluidskaart hebben (Zoek maar eens op latency hier op het forum).
Ik heb gewoon een audio kanaal in Cubase SX met Guitar-RIG als insert-effect hier overheen.
Als je computer of geluidskaart te traag is kan je misschien ook opnemen met de monitor functie van je geluidskaart, je hoort dan misschien wel alleen het kale gitaargeluid maar het is wel mogelijk later guitarrig toe te voegen.

mazzel
31 juli 2005, 15:57
thanks voor de reacties, ik heb t al opgelost. was achteraf heel simpel. echt! 1 knopje indrukken haha.