PDA

View Full Version : Ibanez RG 6 Custom designed / Jem 7 BSB of PGM 90 HAM



Anders Destium
29 augustus 2002, 16:58
Ik ben van plan om volgende week eens te gaan buurten bij Dijkman, en nu zie ik behalve de gitaar waar ik eigenlijk voor zou gaan ook de Jem 7 BSB
http://www.rockcenter.com.ar/productos/guitarras/Ibanez%20-%20Steve%20Vai.htm hij staat er bij...
En een Custom made RG serie met verlengde nek (om laag mee te spelen dus)
http://www.musik-service.de/ProduX/Gitarren/EGitarren/Ibanez_RG6_CSD_LA_Customshop_Design.htm
Met seymour duncans en een look waar ik wel van houd :smile:

Waar ik eigenlijk voor zou gaan:
de paul gilbert 90 ham: http://www.ibanezrules.com/images/gallery/pgm90_3.jpg

Nu is mijn vraag, hebben jullie ervaringen met de bovenste twee gitaren?

Dionyios
29 augustus 2002, 18:57
Tja... :grin:

(Grapje, zal me er deze keer buitenhouden)

Heb trouwens vandaag die PGM gezien, en ik vond de body een beetje iel, als ik het zo kan omschrijven. Zat niet veel hout aan...

Anders Destium
29 augustus 2002, 21:09
Het is niet voor niets een Ibanez :wink:

collin hoeve
31 augustus 2002, 08:56
ik heb op de jem7bsb en op de custom gespeeld en ik moest zelf even wennen aan de extra ruimte die je krijgt bij die custom, zeker in de hogere gebieden van je hals... maar het is zeker lekker
maar ik denk dat de jem7bsb lekkerder scheurt eigenlijk
ze hebben allebei hun voors en tegens maar ik vind ze zelf allebei te duur eigenlijk ;P

signsofzodiac
31 augustus 2002, 21:06
Yo AD, bij Arie de Vocht, http://www.guitarworkshop.nl, hebben ze een zo goed als nieuwe (9,5 uit 10) Jem90HAM hangen met koffer! Helemaal fantasische gitaar en definitely beter dan de RG of de Jem7BSB. Kost daar 1590 euro

Anders Destium
31 augustus 2002, 21:26
Where the neuk ligt die plaats?
Maar voor zo'n gitaar loont het de moeite zeker om half Nederland door te rijden, ik heb nu ook een 77Blue flower pattern op het oog (als die gast nog eens terugmeeld :[ )
Gelukkig had ik hard gespaard voor een auto, stel je voor: Een pgm en jem 90HAM en een 7bfp, dat maakt een slordige 5000 Euro, auwww!
Maar dan krijgt mijn verzameling heel snel vorm :grin:

signsofzodiac
31 augustus 2002, 21:31
Als je die drie gitaren in een keer koopt, kom ik je er persoonlijk een paar afhankelijk maken. Decadent gedrag :smile:

signsofzodiac
31 augustus 2002, 21:33
Anders Destinum, jij zit ook regelmatig op jemsiteforum.com he? Ik ben metalmarty

Anders Destium
31 augustus 2002, 21:45
Ik heb een tijdelijke gitaarkoop rush...
Ik heb mezelf als enige hobby de komende zoveel tijd voorgenomen gitaren te sparen, maar de koek is denk ik binnenkort voor lange tijd op, en nu ben ik op de toppen van impulsief gedrag (ik ben expert)
Ik doe altijd moeilijk over mierenneuk dingen, maar als ik iets groots koop beslis ik altijd (veel te) snel
Ik heb de hele zomer gewerkt en op het web naar gitaren gesurfd, dan wordt je wel redelijk gekgemaakt :grin:

signsofzodiac
31 augustus 2002, 21:47
Maar daar hebben we ook een medische diagnose voor: GAS (gear aquisition syndrome) of IGL (insane gear lust) :smile: Als je dat door een dokter op laat schrijven kun je je PRS Dragon misschien wel declareren bij het ziekenfonds!!! :smile: Maar ik ken het probleem. Mijn vriendin wordt er helemaal gestoord van dat ik steeds naar gitaren surf. Die snapt niet dat ik het nog steeds leuk vind om 3 uur achter m'n comp te zitten

Anders Destium
31 augustus 2002, 21:54
En dan geen aandacht voor haar kan opbrengen :smile:
Ik vind mezelf nog te jong voor een PRS, ik koop liever 2 limited Ibanezzen dan 1 "gewone" PRS, misschien is het trouwens handig om naar de chat te gaan (ook voor anderen hehe)

signsofzodiac
31 augustus 2002, 21:58
check! See ya in chat. Ben ik nog niet geweest

Braindead
3 september 2002, 21:57
"Yo AD, bij Arie de Vocht, http://www.guitarworkshop.nl, hebben ze een zo goed als nieuwe (9,5 uit 10) Jem90HAM hangen met koffer! Helemaal fantasische gitaar en definitely beter dan de RG of de Jem7BSB. Kost daar 1590 euro"
Die blauwe ruwe body en headstock ziet er wel cool uit, maar persoonlijk vind ik dat er betere JEM 7's zijn. Ik heb hem namelijk eens uitgeprobeerd. Toegegeven, je hebt dan wel iets apparts.

signsofzodiac
5 september 2002, 22:15
Yo, geen commentaar op de JEM90HAM he! Persoonlijk vind ik het samen met de Gibson Les Paul Custom DE prettigste gitaar (zowel qua klank als esthetisch) die ik heb bespeeld. Zeker van alle jems. And I played a lot...

Mac-F
5 september 2002, 23:19
Die PGM-HAM is wel een schitterend gitaartje.
Met DiMarzio Tone Zone's ook behoorlijk wakker. Dat kan je van JEM's met PAF-pro niet echt zeggen.
Het enige nadeel van die PGM is dat er geen jengelstengel op zit. Maar voor erbij zou ik hem zeker willen hebben.

Thomasvv
5 september 2002, 23:23
Geen jengelstengel? Oei.. dan is het een gitaartje voor mij :smile: ik heb een licht affiniteit met Ibbies zonder trem :smile: Op dit moment houdt alleen de miserabele staat van mijn bankrekening mij ervan om een stapel ibbies te kopen ... :grin:

Anders Destium
6 september 2002, 10:59
Ik had gisteren naar Dijkman willen gaan, maar ik was pas om half twee wakker (en behoorlijk brak...), dat krijg je als het twee dagen ongeveer drie uur wordt met teveel bier op...
Het collegejaar is met andere woorden weer begonnen...
Misschien ga ik morgen, anders volgende week...
Als ik die Jem90Ham zou willen kopen of zelfs zien moet ik volgens mij echt heeeel ver rijden en ik had nu net besloten om gitaren te kopen ipv auto (wordt lenen van mam dan maar :smile: )

Anders Destium
6 september 2002, 11:02
Oh ja en over de trem, ik heb al een super-wizard scheurijzer met een goede trem (Edge), en een vaste is weer eens wat anders :smile: