PDA

View Full Version : Hulp voor nieuwe gitaar??!!



Axelll
4 juli 2005, 15:53
hey ik had even een vraagje

ik speel nou 2 jaar elektrisch gitaar met een Yamaha pacifica 112...

Ik begin hem zat te worden dus het word tijd voor iets nieuws...

Ik weet alleen niet wat voor een gitaar ik moet kopen...

Ik speel voornamelijk covers van bandjes als: Placebo-Muse-Radiohead-Smashing Pumpkins maar ook bands als Nirvana-Franz Ferdinand-The Hives etc.etc.

Heeft iemand sugesties?? ik wil een gitaar van ongeveer tussen de 400/500 euro...

Bij voorbaat danK!

bram123
4 juli 2005, 16:11
ik ga een gitaarlijn opzetten en die noem ik 400euroguitars, gezien het aantal malen dat vragen als deze gesteld worden moet daar veel vraag naar zijn.

bert k
4 juli 2005, 16:33
Hoi Axelll, deze vraag wordt inderdaad wel 300 keer per week gesteld, dus zoek gewoon het forum een beetje door, dan vind je van alles.

O ja, en geef je topics voortaan een echte titel. 'Vraag' is een beetje erg vaag.

O ja, en welkom op het forum! :-D

Fuhgawz
4 juli 2005, 16:35
Ibanez SZ320 moet je kunnen krijgen voor zo'n 400 euro en is erg veel waar voor je geld. Wat bevalt er trouwens niet aan je Yamaha Pacifica dat je iets anders wilt? En over wat voor versterker speel je?

Squier4ever
4 juli 2005, 17:02
ik zou iets met humbucker en sc's nemen of iig splitbare humbuckers, gezien de muziek die je daar noemt.

Axelll
4 juli 2005, 18:21
Ibanez SZ320 moet je kunnen krijgen voor zo'n 400 euro en is erg veel waar voor je geld. Wat bevalt er trouwens niet aan je Yamaha Pacifica dat je iets anders wilt? En over wat voor versterker speel je?

Ik weet niet ben gewoon op zoek naar iets nieuws...!

Ik speel nu met een Line 6 Spider II 210...die me trouwens wel erg goed bevalt!!!! :razz:

Axelll
4 juli 2005, 18:23
Hoi Axelll, deze vraag wordt inderdaad wel 300 keer per week gesteld, dus zoek gewoon het forum een beetje door, dan vind je van alles.

O ja, en geef je topics voortaan een echte titel. 'Vraag' is een beetje erg vaag.

O ja, en welkom op het forum! :-D

Dankje voor het warme :razz: welkom en je ehm op/aanmerkingen :wink:

Axelll
4 juli 2005, 18:24
ik ga een gitaarlijn opzetten en die noem ik 400euroguitars, gezien het aantal malen dat vragen als deze gesteld worden moet daar veel vraag naar zijn.

whahaha....niet iedereen heeft 4 duizend euro voor een gibson :wink:

vulvasonic
4 juli 2005, 18:25
Zoek iets wat het beste staat bij je spijkerbroek (of wat je dan ook draagt).

bram123
4 juli 2005, 18:55
ik ga een gitaarlijn opzetten en die noem ik 400euroguitars, gezien het aantal malen dat vragen als deze gesteld worden moet daar veel vraag naar zijn.

whahaha....niet iedereen heeft 4 duizend euro voor een gibson :wink:

ik ook niet, maar daar ging het niet om.

Axelll
4 juli 2005, 19:02
ik ga een gitaarlijn opzetten en die noem ik 400euroguitars, gezien het aantal malen dat vragen als deze gesteld worden moet daar veel vraag naar zijn.

whahaha....niet iedereen heeft 4 duizend euro voor een gibson :wink:

ik ook niet, maar daar ging het niet om.

Ik snap wat je bedoelde...mischient is het gewoon een goed bedrag voor de gemidelde gitarist :razz:

Axelll
4 juli 2005, 19:02
Zoek iets wat het beste staat bij je spijkerbroek (of wat je dan ook draagt).

Jha zo kan het ook he!

Axelll
5 juli 2005, 21:27
Iemand nog een suggestie :razz: ?

Fumi SG
5 juli 2005, 21:33
misschien staat er bij de plaatstelijke gitaarboer wel een leuke gitaar die kunt testen of in ieder geval kunt vasthouden en bekijken. Daarna zou je die kunnen kopen.... Het zou maar zo kunnen. :roll:

Axelll
6 juli 2005, 13:06
misschien staat er bij de plaatstelijke gitaarboer wel een leuke gitaar die kunt testen of in ieder geval kunt vasthouden en bekijken. Daarna zou je die kunnen kopen.... Het zou maar zo kunnen. :roll:

In een boerengat als dit zit de 'plaatselijke' gitaar boer een uur met de auto verderop.......:(

john.3001
6 juli 2005, 13:15
Waarom koop je niet gewoon een betere Yamaha Pacifica? Erg goede gitaren hoor!

Jerre
6 juli 2005, 13:17
misschien staat er bij de plaatstelijke gitaarboer wel een leuke gitaar die kunt testen of in ieder geval kunt vasthouden en bekijken. Daarna zou je die kunnen kopen.... Het zou maar zo kunnen. :roll:

In een boerengat als dit zit de 'plaatselijke' gitaar boer een uur met de auto verderop.......:(

Hey Axelll, ik zit in exact dezelfde sittuatie:
Zelfde gitaar, al 3 jaar aant bespelen, 'plaatselijke' gitaarboer woont mijlenver weg ...
Ik weet het, het suckt een pak.

De Yamaha is idd een goed gitaartje, maar zoals je zegt, na een tijd heb je het er wel mee gehad en ga je toch iets beters willen.

Ik zelf heb een ESP X-Tone op het oog.

http://www.blutrade.de/Guitars/ESP/PS2V_car.jpg

Kost 439€ in Duitsland
Steek er een nieuw setje pickups in, en je hebt een killer gitaar.

Axelll
6 juli 2005, 13:21
misschien staat er bij de plaatstelijke gitaarboer wel een leuke gitaar die kunt testen of in ieder geval kunt vasthouden en bekijken. Daarna zou je die kunnen kopen.... Het zou maar zo kunnen. :roll:

In een boerengat als dit zit de 'plaatselijke' gitaar boer een uur met de auto verderop.......:(

Hey Axelll, ik zit in exact dezelfde sittuatie:
Zelfde gitaar, al 3 jaar aant bespelen, 'plaatselijke' gitaarboer woont mijlenver weg ...
Ik weet het, het suckt een pak.

De Yamaha is idd een goed gitaartje, maar zoals je zegt, na een tijd heb je het er wel mee gehad en ga je toch iets beters willen.

Ik zelf heb een ESP X-Tone op het oog.

http://www.blutrade.de/Guitars/ESP/PS2V_car.jpg

Kost 439€ in Duitsland
Steek er een nieuw setje pickups in, en je hebt een killer gitaar.

Die ziet er wel strak uit...ik zal kijken of ik er wat meer info over kan vinden :)