PDA

View Full Version : Electrische gitaar op acoustische versterker



Debbie87
4 juli 2005, 12:31
Hallo,

Ik ben van plan om een acoustische versterker te kopen, voor zang en mijn acoustische gitaar, maar is het ook mogelijk om hier met een electrische gitaar op te spelen? Ik snap dat het niet de bedoeling is, maar gewoon voor thuis, ik dacht misschien geeft het wel een mooie bluesy sound.

ps: het gaat om de Fender acoustasonic 30.

Alvast bedankt!

Fumi SG
4 juli 2005, 12:59
of het schadelijk is weet ik niet, maar ik heb het bij het oefenen ook vaak gedaan. Voor de overdrive had ik een Boss MT-2. Het klinkt natuurlijk niet zo lekker als een elektrische gitaaramp.

Het is dus mogelijk, maar of het kwaad kan weet ik niet... ik denk het niet! :wink:

ReinoutV
4 juli 2005, 14:02
Dit kan prima en je versterker gaat er absoluut niet kapot van. Het klinkt wel wat anders, maar voor thuis is dat goed te doen. Met een pedaaltje werken kan ook, misschien klinkt een modeller wel beter.

vosarnout
4 juli 2005, 16:10
Het is idd geen probleem. Zolang je maar bedenkt dat ze er niet voor gemaakt zijn...maar het kan soms mooie geluiden opleveren.

Pegasus
4 juli 2005, 22:18
Je moet alles toch eens geprobeerd hebben.

Debbie87
4 juli 2005, 23:10
Okay, bedankt voor de info. Ik kan de versterker nl voor 250,- kopen, leek mij een mooie prijs. misschien een domme vraag maar: zitten hier nou ook buizen in?

Fumi SG
4 juli 2005, 23:50
In die Fender die jij wil kopen zitten geen buizen. :wink:

harrie-beton
5 juli 2005, 10:20
En Debbie, "scheuren" op dat soort versterkers klinkt geen meter.
Clean klinkt wel redelijk, misschien te weinig middentonen.
Een akoestische versterker is absoluut niet hetzelfde als een gitaarversterker.

Voor mijn akoestische gitaar speel ik altijd over de zang monitors of PA

Fumi SG
5 juli 2005, 12:44
heej Harrie, wat speel jij eigenlijk NIET over PA?? :roll: :P

harrie-beton
5 juli 2005, 14:41
Ik ben een echte modeling man inderdaad, sorry


Zaterdag twee voorstellingen gedaan in Theater - ik had geeneens versterkers bij me 8-)

Supergeluid - geluidsman en ik dikke vrienden

dejohan
5 juli 2005, 17:21
Op de accoustische versterker die bij ons in het repetitiehok staat heeft de uitbater een grote sticker opgeplakt: "Niet voor Electrische gitaar!".
Dus ik weet niet of het echt zo veilig is. Kan zijn dat de uitbater zich vergist hoor. Nu lijkt me zo'n versterker toch niet echt geschikt om er met drie boosts voor te spelen. Maar of je hem dan echt kapot krijgt?

Fumi SG
5 juli 2005, 17:24
ik vraag het me ook af. Ik heb ongeveer een half jaartje met een Boss pedaaltje over een Vanderson 50 Watter (akoestische amp) gespeeld, en dat ding maakte toen wel hele rare geluiden. Het leek wel of hij zichzelf opblies ofzo, en het lampje 'level' (betekend toch dat ie behoorlijk belast word? :???: ) brandde de hele tijd.

Maaaaaar..... er kwam geluid uit en hij doet het nog steeds! :)

PeteRS
6 juli 2005, 12:40
En Debbie, "scheuren" op dat soort versterkers klinkt geen meter.
Clean klinkt wel redelijk, misschien te weinig middentonen.
Een akoestische versterker is absoluut niet hetzelfde als een gitaarversterker.

Voor mijn akoestische gitaar speel ik altijd over de zang monitors of PA
Dergelijke versterkers zijn toch wel vergelijkbaar met een zangversterker of PA? Er zit soms ook een zangkanaal op die dingen. Als je een beetje behoorlijk electrisch wil klinken kun je er wellicht een PODje oid voorhangen.

harrie-beton
6 juli 2005, 20:00
dat kan wel, in een van de oefenruimtes waar ik oefen gebruik ik een keyboardversterker en een pod