PDA

View Full Version : probleem met Vox Wah - tikgeluid



markieray
4 juli 2005, 09:30
Ik heb m'n Vox Wah recent van een permanente voeding voorzien aangezien die 9V batterijtjes onbetrouwbaar zijn als je vaak optreedt.

Ik heb dus netjes een gaatje geboord voorin de pedaal en daarin een plugin geplaatst voor een standaard Boss adapter. Heb de eindjes van die plugin gesoldeerd aan de oorspronkelijke stekker voor de 9V batterij en klaar is kees. Alles werkt maar .......

wah maakt nu soms een hard "tik" geluid als ik m' iets steviger intrap met name als ik 'm helemaal omlaag duw (zonder in of uit te schakelen) hoor ik soms een harde "TIK" door de amp.

Slecht contact ? Probleem met aarding ? :???:

Wie kan me helpen ? Ik ben geen techneut ...

markieray
5 juli 2005, 09:06
komaan, kan niemand me hierbij helpen ???

volgens mij moet ik alles afschermen met tape ... adapterplug is een ronde, ijzeren plug (rond met een pinnetje) die in het geboorde gaatje (+/- 1 cm diameter) in de behuizing van de wah zit (eveneens metaal of ijzer denk ik) ... De solderingen aan de 9V stekker binnenin zijn niet afgeschermd.

Misschien ligt het daaraan ???

Ik denk niet dat ik het probleem heb wanneer ik een gewone 9V batterij aansluit (dus zonder adapter).

Gisteren nog gespeeld en alweer die nare "tik" als ik de pedaal volledig induw. Is echt wel een probleem.

harrie-beton
5 juli 2005, 10:25
Misschien gaat het pedaal doorbuigen en dat daardoor de plug contact maakt met een onderdeel van het pedaal. Kan je dat niet afschermen met plakband?

Sluit de voeding eens rechtstreeks op het pedaal (zonder plug, via kroonsteentje), heb je dan nog de klacht?

markieray
5 juli 2005, 15:20
harrie-beton, bedankt voor het goede idee ... dat zou inderdaad ook wel kunnen. pobleem is wel dat ik het "kroonsteentje" (wist niet dat ze dat zo noemden) zelf met soldeersel heb volgegoten en daarin kabeltjes naar plug, dus kan ik daar moeilijk nog de voeding rechtstreeks op aansluiten.

ik zal het alleszins vanavond eens uitzoeken. desnoods ga ik gewoon alles wat ik heb aangebracht (plug, kabeltjes, soldeersel) netjes afplakken met plakband ... hopelijk is het daarmee dan verdwenen.

moet volgens mij inderdaad ook ergens een slecht/dubbel contact zijn ... wah klinkt ook niet echt lekker meer sedert dat probleem.

harrie-beton
5 juli 2005, 19:20
rare Belgen:

OF kroonsteentje OF solderen, niet beide!

Antal
5 juli 2005, 20:06
rare Belgen:

OF kroonsteentje OF solderen, niet beide!

:seriousf:

Geronimo
5 juli 2005, 21:10
rare Belgen:

OF kroonsteentje OF solderen, niet beide!

Soms kan het handig zijn om de draadjes die je in het kroonsteentje stopt dicht te solderen, ik bedoel als het een snoer betreft. Soms gaat solderen en kroonsteentjes dus best samen! :)