PDA

View Full Version : Pedaal Boss GT3



lryd2l
3 juli 2005, 20:42
Ik heb onlangs een boss GT3 gekocht maar vind niet echt de juiste distortie. Ik zoek een soort mooie zware distortie zoals bv: linkin park. Ik speel op een gitaar van Ibanez (s serie's custom made). Kan iemand mij tips geven?

mvg Xavier

fullorder
3 juli 2005, 23:26
Ik gebruik zelf nooit zo'n geluid dus ik heb er ook geen ervaring mee.
Wat ik echter wel weet is dat het ook veel met EQ te maken.
Heel veel laag, heel veel hoog en alles ertussen wegdraaien.

Pierz
11 juli 2005, 12:13
Ik heb onlangs een boss GT3 gekocht maar vind niet echt de juiste distortie. Ik zoek een soort mooie zware distortie zoals bv: linkin park. Ik speel op een gitaar van Ibanez (s serie's custom made). Kan iemand mij tips geven?

mvg Xavier

Ik denk dat je het beste eerst voorgeprogrammeerde patch kunt uitzoeken die het meest in de richting komt van wat je zoekt. Dan kan je eens bekijken wat daarvan de instellingen zijn en verder gaan tweaken, eventueel eerst eens met de EZ edit functie.

Ik zelf vind het lekkerder klinken om een preamp te pakken en die te oversturen dan om een van die distortion/overdrive pedaaltjes te pakken. Gooi er ook wat chorus in voor een wat dikker geluid en eventueel een short delay van 15 ms.

En zoals fullorder zegt: vrij veel laag en hoog. Maar als je met een band speelt is dat weer wat lastiger omdat je dan in het gebied van de bas en de drums terecht komt.

Ik ben zelf trouwens op zoek naar een manier om er een fatsoenlijke pedal wah uit te krijgen. Het klinkt ontzettend ingeblikt bij mij zodra ik de wah inschakel.

Ic3gl0vE
11 juli 2005, 17:12
Ik ben zelf trouwens op zoek naar een manier om er een fatsoenlijke pedal wah uit te krijgen. Het klinkt ontzettend ingeblikt bij mij zodra ik de wah inschakel.

Je kunt de wah ergens anders in de fx chain zetten, misschien geeft dat een beter resultaat. wah is helaas wel een zwak punt op de gt3.

Die van mij ligt hier maar werkloos te zijn...

Pierz