PDA

View Full Version : volumevraag



bram123
3 juli 2005, 17:55
simpele vraagjes:

met een marshall valvestate vs100 watt combo op laag volume spelen.. mogelijk of niet?
hoe is die headphone output trouwens? en tot slot 100 watter op een ongeaard stopcontact: risico's?

bram123
3 juli 2005, 17:59
andere opmerkingen met betrekking tot zulke versterkers worden trouwens ook zeer gewaardeerd.

AART
3 juli 2005, 18:02
kan gewoon, ik speel thuis ook gewoon op een 120 watt head.

wytz
3 juli 2005, 18:04
andere opmerkingen met betrekking tot zulke versterkers worden trouwens ook zeer gewaardeerd.

je wilt zo'n ding aan gaan schaffen, neem ik aan ?

bram123
3 juli 2005, 18:06
dat was het plan.

Negative K3 fan
3 juli 2005, 19:58
simpele vraagjes:

met een marshall valvestate vs100 watt combo op laag volume spelen.. mogelijk of niet?
perfect ,mogelijk

hoe is die headphone output trouwens?
geen idee, oordeel zelf...
en tot slot 100 watter op een ongeaard stopcontact: risico's?
gewoon geaard nemen, ook ivm brommen bijgeluiden etc!

PeeVee
3 juli 2005, 20:13
marshall valvestate vs100 watt combo op laag volume spelen.. mogelijk of niet?
Ja hoor, gewoon master volume laag zetten

DarknessAwaits
3 juli 2005, 22:40
Het gaat uitstekend, zelf heb ik een Marshall VS65 en VS265 (die trwns ook weg mag voor een schijntje) en dat werkt prima op huiskamerniveau. Ik zou het niet proberen met een buizenversterker maar met zo'n transistor gaat het prima.

Is het nou zo dat bij een valvestate het volume van de voorversterker vast staat en je het eigenlijke volume dus regelt van de eindversterker of gaat dat gelijk op? Iemand die me daar enig inzicht in kan bieden? Want met mijn Laney gaat dat volgens mij niet op. Als die zacht staat klinkt hij echt een stuk minder dan hard.

wytz
4 juli 2005, 09:10
ik neem aan dat je laney volledig buizen is?
bij een buizenbak is de eindtrap net zo belangrijk als de voortrap, en net als de voortrap moet ook de eindtrap een bepaald volume hebben om lekker te klinken

DarknessAwaits
4 juli 2005, 10:58
ik neem aan dat je laney volledig buizen is?
bij een buizenbak is de eindtrap net zo belangrijk als de voortrap, en net als de voortrap moet ook de eindtrap een bepaald volume hebben om lekker te klinken

Nee, dat is het gekke: tis gewoon volledig transistor, met enkel een buisje in de preamp. Bij andere transistorversterkers heb ik er nooit 'last' van gehad.