PDA

View Full Version : Nieuwe ouwe amp : Rivera R55



Baby Evil
3 juli 2005, 15:04
Door de vriendelijke mede forumiet Bart L bij mij thuis afgezet vorige week. De reverb heeft een mediterane werkethiek, maw werkt alleen als hij zin heeft, maar dat was vooraf duidelijk afgesproken, dus geen probleem en allemaal nog te fixen. Plan is toch de GMajor te gebruiken. Meer over dat laatste later.

Sound...ik heb de BM60 en C210 gehad, dus wist wat te verwachten. Zalig Fender clean, en die Ninja zal bijna mijn favoriete sound zijn. Het Marshall kanaal klinkt gelukkig niet als een Marshall, dus erg lekker. Heel wat geluidjes uit te halen mits wat knoppendraaierij. Klinkt vooral lekker als de oren beginnen te bloeden. Dus toch terug een Hotplate kopen :-D

Ik heb wel een hekel aan de T75's, dus die moet eruit. Heb'm op mijn Bogner OS212 aangesloten, en dat is dus toneheaven. Iemand een idee hoe je de speaker uit die Rivera haalt? Ik zie geen vijzen achteraan, moet die grill er af? Is dat nu frontloaded vs rearloaded?

Ik wil 'm ook stereo gebruiken met mijn Powerball(vullen mekaar prima aan, modern strak en vintage warm) via GMajor, maar bij de kanalen lopen blijkbaar in mekaar over. Ik heb ook een brom als ik beide tegelijk gebruik, zelfs zonder de GMajor. Ideën, suggesties?

Kort en rommelig clipje op iets meer dan slaapkamer volume, de combo gemic'd met een 606 en 57

http://www.maninspace.be/wavs/GimmeBeatSwing.mp3

Jan

Nicci
3 juli 2005, 16:00
die reverb doet het voor zover ik weet gewoon niet.


en ik zou het kunnen weten . . . .
:D

veel plezier ermee. mooie versterker.

Mitch
3 juli 2005, 16:43
Van harte ! Andere speaker kan ik me voorstellen, ik vond 'm ook iets te veel mid geven en ook niet een denderende spreiding geven. Voor een open back combo te veel gecentreerde sound.
Meerdere amps tegelijk heb ik geen ervaring mee, maar wellicht een aardlus ? Staan ze op hetzelfde stopcontact ?

Baby Evil
3 juli 2005, 18:11
Idd op dezelfde blok. Zal ze eens versteken. Bedankt.

Iemand een idee hoe je die speaker eruit kan halen zonder de doek eraf te doen?

Jan

BartL
3 juli 2005, 22:36
Ik zou het niet weten...veel plezier ermee iig :-D

Ik krijg binnenkort een POD 2.0, FB4 en Rockbag. Ik ga eens kijken hoe dat bevalt. Zo niet, dan ga ik waarschijnlijk op zoek naar een R30. Ik heb er al eentje gevonden die ik voor een euri of 600 kan overnemen 8-)

PS Is de M100 al weg Nicci/Marcel?

Baby Evil
3 juli 2005, 22:43
Hi Bart,

om stil te spelen is die pod ok hoor, maar je kan het gewoon niet met lampen vergelijken.

Ik ga trouwens toch de R laten modden, laat ik misschien ineens een andere speaker steken. Ik ga er een volume regelaar voor de boost op laten zetten, en indien mogelijk een pent/triode switch, dan hoeft hij niet zo luid te staan om optimaal te klinken. Ik heb enkele weken geleden al eens een bezoekje gehad van de lange arm, toffe kerel, maar je kan hem best niet te veel aan je deur hebben :D

Jan

Nicci
3 juli 2005, 22:43
nee, nog niet. er is wel interesse, maar kennelijk schrikt de prijs af. ik heb geen haast. sterker, aan de ene kant zou ik hem willen houden, maar aan de andere kant vind ik meerdere versterkers een beetje overdreven. en de twintone die ik sinds kort heb bevalt uitstekend.

Mitch
3 juli 2005, 23:13
Ook gij, Brutus ? Die M100 wordt wel een slet zo, zeg.... :D

Nicci
3 juli 2005, 23:33
binnenkort heeft het hele forum een keer 'ingeplugd' . . . . :D

wytz
4 juli 2005, 09:06
dan heeft iedereen zijn dingetje in de slet gestopt