PDA

View Full Version : Rivera Clubster 45



WesMontgomery
3 juli 2005, 14:13
Hallo mannen,
ik vroeg mij af of iemand weet welke winkel in Nederland tegenwoordig Rivera's op voorraad heeft staan. En voorals de Rivera Clubster 45. Weet iemand dit?

bedankt.

Nicci
3 juli 2005, 16:09
Volgens mij heeft Feedback Rivera. Of ze die Clubster hebben weet ik niet.

stratokai
3 juli 2005, 16:11
Ik vroeg me dat ook af en heb de importeur gemaild.

Kreeg als antwoord dat het aantal winkels in Nederland die meerdere modellen heeft staan helaas nog klein is. Ik wil ook graag wat verschillende Rivera's testen, maar dat blijkt nogal moeilijk te zijn.

Maar Soundplaza in Amsterdam heeft er 2 staan, De Pubster en de Clubster 45. Beiden heb ik geprobeert (in te korte tijd). Heb ze niet vergeleken met andere versterkers, maar wat ik me opviel is: lekker punchy. Reverb vind ik matig, maar dat vind ik van veel combo's (ook Brunetti MC-2) dus dat zal wel aan mij liggen.

Voor meer info.... Seymour Paul heeft een Clubster 45

Nicci
3 juli 2005, 16:19
2e hands kom je zo ook steeds vaker tegen . . .

Mitch
3 juli 2005, 16:39
JIC, de importeur, is inderdaad wat langzaam bezig om dealers te krijgen. Ik heb de mijne bij www.degiergitaarbouw.nl gekocht, maar die heeft momenteel alleen de kleinste Pubster en de Chubster40 staan, hij heeft de Clubster nog niet opnieuw op voorraad genomen.
Overigens was de Clubster45 zonder meer de lekkerste van de drie :D
Andere winkels in NL weet ik niet. Duitsland wel natuurlijk...

Ik heb een R55, M100 gehad en de Pubster en Chubster gehoord, maar de Clubster steekt er met kop en schouders bovenuit qua sound.
Van de week ook weer op een middelgroot buitenpodium gestaan en gezien de bperkte opbouw- en afbouwtijd zonder mijn ondercab, maar ik stond er weer versteld van hoeveel druk die speaker heeft; ik was op het hele podium te horen zonder dat ik een boze geluidsman in mijn nek kreeg 8-)

Lacrymosa
4 juli 2005, 11:54
Ik las de recencie in de gitarist (nou is daar al wat om te doen geweest, de gitarist :-D :-D :-D )

Maar hij had overal 5 sterren, nou lijkt me dat wat overdreven, maar het lijkt me wel lekker,
Is er ook een beetje mee te scheuren en beuken?

marc_o
4 juli 2005, 12:25
Niet direct voor jouw smaak hoor Peter, maar je kunt er vele kanten mee uit. Jij vond mijn sound redelijk vintage georienteerd op de meeting, dat was een Rivera Fandango, en dat is dat nog een beetje de modernste Rivera.
Voor mensen die interesse hebben in Rivera, vlakbij Antwerpen zit een winkel met alle modellen op voorraad, in Herenthals. Limit Music

Teringduur, maar je kunt er wel lekker testen.

Mitch
4 juli 2005, 12:46
Kan ik me bij aansluiten. Hij gaat qua gain verder dan de R-serie, maar de sound is niet á la Koch/Engl modern high gain. Anders had ik 'm ook niet gekocht natuurlijk :D

Lacrymosa
4 juli 2005, 12:49
Kan ik me bij aansluiten. Hij gaat qua gain verder dan de R-serie, maar de sound is niet á la Koch/Engl modern high gain. Anders had ik 'm ook niet gekocht natuurlijk :D

nee vooronderstel, je zou een vet geluid hebben ;)

Mitch
4 juli 2005, 13:17
Nee, maar serieus, als je een Telecaster iets voor Vintage freaks vindt loop je beter met een boog om Rivera heen. Al de amps zijn een moderne versie van vintage sounds, waar Koch, Brunetti en Engl duidelijk een modern eigen geluid hebben.
Niet echtmooi natuurlijk, maar wel modern :razz:

Droffie
4 juli 2005, 14:30
Nee, maar serieus, als je een Telecaster iets voor Vintage freaks vindt loop je beter met een boog om Rivera heen. Al de amps zijn een moderne versie van vintage sounds, waar Koch, Brunetti en Engl duidelijk een modern eigen geluid hebben.
Niet echtmooi natuurlijk, maar wel modern :razz:

met mijn Twintone kan ik na een beetje tweaken aardig vintage klinken.
Of zou dat aan mijn oren liggen. Overigens vonden mijn bandmaatjes dat ook.

Nicci
4 juli 2005, 14:44
ik vind ook dat de twintone een overtuigende 'marshall-achtige' scheur kan neerzetten. een beetje voorzichtig met de gain-knop. pas na 12 uur krijg je dat gecomprimeerde. daar vind ik hem overigens wel het lekkerst, na 12 uur.

marc_o
4 juli 2005, 14:49
Twintone en multitone vind ik ook vintage gevoiced hoor...powertone weer minder.

Droffie
4 juli 2005, 14:50
ik vind ook dat de twintone een overtuigende 'marshall-achtige' scheur kan neerzetten. een beetje voorzichtig met de gain-knop. pas na 12 uur krijg je dat gecomprimeerde. daar vind ik hem overigens wel het lekkerst, na 12 uur.

Oh ik ben gelukkig niet de enige...Overigens reperteren wij altijd van 9 tot 12 maar om 9.15 uur heb ik ook al een mooie Marshalleque scheur uit mijn Koch... :D

Lacrymosa
4 juli 2005, 16:22
Ik moet zeggen, ik heb eigelijk helemaal niks tegen vintage gevoicde amps, mn koch kan een zeer behoorlijk vintage geluid neer zetten (je moet alleen ff weten hoe ie werkt)

maar in mn band moek gewoon een bruut beuk en scheur geluid hebben, en dat kan ie ook!
daarom ben ik er zo blij mee

Maar ik hoorde dat bands als slipknot ook met rivera spelen?

BLOK182
4 juli 2005, 16:35
Ja ook modernere bands spelen Rivera, meestal het Knucklehead model, brute scheur en gecombineerd met de Rivera subs leip veel laag.

marc_o
4 juli 2005, 16:42
Ik heb die Knucklehead Reverbtop en die scheurt als de tyfus, maar dat is dan kanaal 3 (mode 5 & 6)
Voor de rest issie redelijk vintage hoor.

Mitch
4 juli 2005, 16:43
Geen idee ! Maar goed, aan endorsements e.d. hecht ik erg weinig waarde, da's vaak meer een economisch verhaal....of bedoel je wat ze écht gebruiken :wink:

Anyhow, never mind vintage, modern....misschen is het te vage terminologie. Misschien bedoel ik vooral losser clean (minder strak gedempte speaker), soepelere break-up bij lage gain, dat soort dingen.
Daarnaast uiteraard de algehele klank en da's iets wat ik bij voornoemde merken toch echt anders vind. Maar goed.

Back on-topic: het verhaal in Gitarist over de Clubster is wel een geïmporteerd en vertaald artikel, ik weet niet of dat de geloofwaardigheid verhoogt ? :D
Ik kan niet zeggen of 't klopt, heb 'm nog niet gelezen en wil 'm bewaren voor morgen in het vliegtuig 8)

Droffie
4 juli 2005, 16:51
Ik vond het stuk wel erg positief en kwam bij mij meer over als een verkooppraatje dan een objectieve review. Het eerste dat ik dacht, zonde dat ik een Twintone heb gekocht als ik voor minder de allerbeste combo ooit gemaakt had kunnen kopen. het zal best een hele goede combo zijn maar dikwijls wordt het erg overdreven in de Gitarist.

marc_o
4 juli 2005, 16:57
Vond ik ook, als je overal 5 sterren voor geeft en volgende maand komt er een nieuwe Diezel of wat dan ook uit, en je geeft die er ook 5, welke is dan de betere?

Droffie
5 juli 2005, 01:07
Vond ik ook, als je overal 5 sterren voor geeft en volgende maand komt er een nieuwe Diezel of wat dan ook uit, en je geeft die er ook 5, welke is dan de betere?

Maakt hun niet uit als ze de adverteerders maar te vriend houden. Die Mesa Lonestar werd ook gereviewd als God's gift to Guitarists...Alsof er niets op zo'n ding is aan te merken. Er moet toch wat zijn :???:

marc_o
5 juli 2005, 09:01
En die wil ik nou graag eens aan de tand voelen. De nieuwe Lonestar, maar ook de versie die er al was. Om één of andere reden begint het toch weer te kriebelen, al die nieuwe zooi die steeds weer uitkomt.

Droffie
5 juli 2005, 09:27
Daar heb ik ook last van. Ik heb die Twintone nu een maand of 5 maar ik zit ondertussen al weer vreemd te gaan en naar andere amps te kijken. Wanneer houdt 't op :???:

marc_o
5 juli 2005, 09:33
Nooit, vrees ik, als je weet wat ik in de afgelopen 20 jaar al heb gehad, en oh! wat was ik er blij mee en nee, ik had niks anders meer nodig.......uhuh!
Heb nu 2 Rivera's en krijg al een prettig gevoel in de onderbuik na het testen van de nieuwe Twintone2, en er zal best nóg een berg zijn waar ik onrustig van word...zoals de nieuwe Vox AC30CC en nog meer van die ellende..

Droffie
5 juli 2005, 09:41
Nooit, vrees ik, als je weet wat ik in de afgelopen 20 jaar al heb gehad, en oh! wat was ik er blij mee en nee, ik had niks anders meer nodig.......uhuh!
Heb nu 2 Rivera's en krijg al een prettig gevoel in de onderbuik na het testen van de nieuwe Twintone2, en er zal best nóg een berg zijn waar ik onrustig van word...zoals de nieuwe Vox AC30CC en nog meer van die ellende..

LOL zoveel gear heb ik niet. Ik heb er eigenlijk pas de laatste 3 jaar last van. Ik heb bijna 15 jaar op mijn Jap Stratje en op een oude Lab7 en een Valvestate gespeeld. Vond 't wel best. Maar sinds ik mijn Les Paul kocht 3 jaar geleden is de ziekte goed toe geslagen. Heb recentelijk de Twintone gekocht en de VS verkocht. Ook nog dit jaar een Gibson Acoustic gekocht uit de Custom Shop en een berg pedalen. Mijn vrouw krijgt een rolberoerte als ik weer eens een dagje vrij neem en muziekzaken langs ga. Nee schat, nu hoef ik even niets meer....Uhuh.... :razz:

marc_o
5 juli 2005, 10:25
Die ken ik (niet je vrouw hoor, de situatie). En ook de meest genante excuses gebruiken zoals de ergste van allemaal "Nou schatje, als ik er later geld mee ga verdienen, dan wil je er ook van meegenieten, dus nu effe niet zeuren".
Het mag duidelijk zijn dat die relatie allang uit is.

Heb laatst eens een lijstje gemaakt van m'n voorbije gear, maar als ik die plaats, word ik door iedereen ge-ieme-t. :)

Droffie
5 juli 2005, 10:45
Ik ben wel benieuwd naar je gear lijst. Heb trouwens net je bandsite even bekeken. Ziet er heel profi uit, erg mooie site.

Ben je nog een verontschuldiging voor gisteren verschuldigd. Ik was erg snel aangebrand.
Beetje verontrustend nieuws ontvangen een paar dagen geleden waardoor ik een beetje uit mijn hum ben. Hopelijk hoor ik donderdag dat alles goed is. Bij deze dus... Mijn excuses...:)

marc_o
5 juli 2005, 11:34
Geeft helemaal niks hoor, iedereen heeft dat wel eens, alleen staat het hier dan zwart op wit en lees je geen intonatie, dus dan lopen zulke zaken wel eens uit de hand....ook van mijn kant.
Ik hoop dat je donderdag goed nieuws ontvangt.

PeteRS
5 juli 2005, 12:39
Kan iemand die review uit de gitarist mss posten? Alvast bedankt!

Droffie
5 juli 2005, 12:44
Kan iemand die review uit de gitarist mss posten? Alvast bedankt!

Van de Mesa of Rivera?

cosmos
5 juli 2005, 13:23
Rivera! Ben ik ook wel benieuwd naar!

Droffie
5 juli 2005, 13:25
Ik zal hem er vanavond opzetten. (als ik 't niet vergeet :wink:

cosmos
5 juli 2005, 20:48
Yo Droffie,



't is avond...




....vergeet je 't niet?

:)

Droffie
6 juli 2005, 09:14
Yo Droffie,



't is avond...




....vergeet je 't niet?

:)

Ik ben 't niet vergeten maar onverwachts kreeg ik visitie...Onze drummer kwam vertellen dat hij stopt. :-? Had even voorrang zoals je begrijpt. Vanavond doe ik een serieuze poging...

Oh ja, mocht je nog een goede drummer weten in omgeving A'dam :wink:

Nicci
6 juli 2005, 10:05
Oh ik ben gelukkig niet de enige...Overigens reperteren wij altijd van 9 tot 12 maar om 9.15 uur heb ik ook al een mooie Marshalleque scheur uit mijn Koch... :D

mmm. zo vroeg al? niet erg consistent van Koch!

Droffie
6 juli 2005, 10:18
Oh ik ben gelukkig niet de enige...Overigens reperteren wij altijd van 9 tot 12 maar om 9.15 uur heb ik ook al een mooie Marshalleque scheur uit mijn Koch... :D

mmm. zo vroeg al? niet erg consistent van Koch!

Ja vond ik ook...Ik heb gebeld met Koch en gezegd dat er een scheur in mijn Koch zit. Hij adviseerde me toch om pas na twaalf uur te scheuren. 9.15 uur is waarschijnlijk toch te vroeg... :D

marc_o
6 juli 2005, 11:43
dan slaapt een normaal mens toch nog?

PeteRS
6 juli 2005, 12:21
Kan iemand die review uit de gitarist mss posten? Alvast bedankt!

Van de Mesa of Rivera?

Rivera! Hopelijk komen er vandaag geen andere bandleden die stoppen omdat de drummer ook stopt.....

Droffie
6 juli 2005, 14:34
Kan iemand die review uit de gitarist mss posten? Alvast bedankt!

Van de Mesa of Rivera?

Rivera! Hopelijk komen er vandaag geen andere bandleden die stoppen omdat de drummer ook stopt.....

Laten we 't niet hopen...Zo had je 2 weken geleden nog een tof optreden, zo valt je bandje langzaam uit elkaar...

Droffie
6 juli 2005, 14:36
dan slaapt een normaal mens toch nog?

ja ik bedoel ook 20.15 uur. Wie speelt er nou gitaar om 9.15 uur...ben veelste stijf 's morgens om te spelen. Zelfs me snikkel staat nog fier overeind om 9.15 uur... :seriousf:

Nicci
6 juli 2005, 14:43
sommige details van collega-forum-leden wil ik eigenlijk niet weten . . .

Droffie
6 juli 2005, 14:50
sommige details van collega-forum-leden wil ik eigenlijk niet weten . . .

Moet ik een foto posten van mij om 9.15 uur? :D

Droffie
6 juli 2005, 23:24
Hier zijn ze...de Gitarist review van de Clubster en Pubster...

Enjoy...

http://home.unet.nl/theoldkettlehouse/rivera1
http://home.unet.nl/theoldkettlehouse/rivera2

PeteRS
7 juli 2005, 12:50
Thanx man!
Die dingen worden inderdaad de hemel ingeprezen, toch eens een keer uitchecken...

Nicci
7 juli 2005, 15:35
Rivera's zijn uitstekende versterkers. Veel beter worden ze niet gemaakt. Ik speel nu een twee weken op de twintone en hoewel dat een buitengewoon praktische versterker is, zijn de meeste rivera's toch net een tikje beter.
niet veel meer dan een tikje, maar toch . . .

WesMontgomery
7 juli 2005, 15:51
Ik heb eergisteren de Clubster 45 uitgeprobeerd. Zeer onder de indruk was ik! Heerlijke cleane sounds en lekkere drive... en helemaal niet zwaar. Ik zeg; adios Twin Reverb van me... iemand een Twin kopen?

stratokai
8 augustus 2005, 18:01
Ik heb eergisteren de Clubster 45 uitgeprobeerd. Zeer onder de indruk was ik! Heerlijke cleane sounds en lekkere drive... en helemaal niet zwaar. Ik zeg; adios Twin Reverb van me... iemand een Twin kopen?

Ben ik toch wel benieuwd waar je die versterker hebt geprobeert en of ie inmiddels in je bezit is

mcoenen
9 november 2007, 19:25
We-Music in Eindhoven heeft de Clubster 45 staan, ik dacht voor 899 euro.

Ga maar eens kijken daarzo

http://www.we-music.nl

Marcel

Mitch
9 november 2007, 20:17
Zeg, volgens mij ben je toch wel bekend genoeg met het forum dat je weet dat het reageren op twee jaar oude topics niet echt nuttig is ? Of heeft iemand anders het gebumpt en heeft die zijn post weer verwijderd ?