PDA

View Full Version : Effect pedaal, wel of niet?



Perfect_circle80
3 juli 2005, 11:18
Sinds een half jaar doe ik een poging gitaar te spelen. En ik moet zeggen dat ik er steeds meer plezier in begin te krijgen.
Destijds heb ik een Epiphone Les Paul Special II Players Pack gekocht. Mooi om mee te beginnen maar het kleine 10-watt (Studio 10S) versterkertje dat erbij wordt gelevert begint nu echt te vervelen.
Het echte lekkere scheur-sound zoals bij het intro van “Always on the run” van Lenny Kravits. Of volle maar heldere gitaar solo’s in liedje van Guns n’ Roses, Alice in Chains, Jimi Hendrix, Ac/Dc valt met dit versterkertje niet eens te benaderen.
Omdat ik nog een beginner ben wil ik nog niet meteen een betere en duurdere versterker kopen. Maar eerst met een effect pedaal aan de gang gaan.

Zelf had ik de volgendegevonden:

-Behringer stompbox - Tube overdrive TO100
-Behringer GDI 21
-Zoom 505 II
of eventueel de Korg PAndora PX4

Maar omdat ik er ook maar de ballen verstand van heb hoor ik graag jullie mening en aanraders.

m.vr.gr Roy.

harrie-beton
3 juli 2005, 12:26
ik denk niet dat een beter scheur pedaal goed klinkt met zo'n mini el cheapo versterkertje.

Ik neem aan dat je thuis speelt, is Guitarport niet iets?
Of een V amp

Dirk_Hendrik
3 juli 2005, 13:18
Als je een lekkere scheur wilt moet je die zoom 505 meuk sowieso vergeten.

dano
3 juli 2005, 14:00
koop om te beginnen gewoon een ds of ds2? distortion van boss?

harrie-beton
3 juli 2005, 15:34
Distortion? ?????

hij houdt erg van retro rock en de overdrive van Boss komt dan eerder in de buurt.
Die pedalen verrichten geen wonderen hoor. Kravitz en Jimi en Slash halen hun sound uit de versterkers.

Antal
3 juli 2005, 16:27
Met een effect kun je je geluid aankleden. Je kan niet van een slecht geluid een goed geluid maken. Ik vrees dat wat jij wilt niet het gewenste effect gaat geven. Ik zou eerder een 2dehands versterkertje kopen denk ik.

BlackSun
4 juli 2005, 21:31
Als je nog een beginner ben, en toch wat lekkere sounds op huiskamerniveau wilt kunnen produceren, zou ik gewoon een leuke modeling oefenversterker kopen. Die zijn niet zo heel duur(Vanaf 150,-), en ik weet zeker dat je daar gewoon goede rocksounds zoals je bij die bands die je noemt uitkrijgt.
Ze zullen niet voldoende zijn om mee op te treden, maar voor oefenen prima volstaan.

Ga eens kijken naar:
Roland CUbe 15 of 30
Line 6 Spider / Spider 2
Vox Valvetronix serie.

Heb deze alledrie gehoord, en vond van deze de Cube en de Vox erbovenuit steken. De Cube had naar mijn mening iets betere distortions.

Voordeel van deze bakkies is dat er al wat effecten opzitten, zodat je daarmee nog meer kan proberen, en beter jouw gewenste geluid uit kunt halen.
Succes!

harrie-beton
4 juli 2005, 23:05
Die modeling versterker van Behringer niet doen. Ik vond hem heel matig, terwijl de V amp wel ok was..

Perfect_circle80
5 juli 2005, 17:13
Hey Bedankt, hier wordt ik al een stuk wijzer van. Bij nader inzien zou het ook een wonder wezen dat zo'n effect pedaal het geluid nog enigzins kan verbeteren. Was wel mooi low-budget geweest, helaas.
Ik overweeg al een tijdje om een andere versterker te kopen. Maar ik speel alleen maar thuis en dus een super grote en dure versterker heb ik echt niet nodig. Het hoeft dus ook helemaal niet hard te gaan. Moet ook denken aan mijn huisgenoten.

Een soort van draagbaar versterkertje met koptelefoon en een super sound zou echt ideaal zijn. Ik ga eens zoeken..

Bedankt, M vr,gr Roy

fullorder
5 juli 2005, 17:24
Hey Bedankt, hier wordt ik al een stuk wijzer van. Bij nader inzien zou het ook een wonder wezen dat zo'n effect pedaal het geluid nog enigzins kan verbeteren. Was wel mooi low-budget geweest, helaas.
Ik overweeg al een tijdje om een andere versterker te kopen. Maar ik speel alleen maar thuis en dus een super grote en dure versterker heb ik echt niet nodig. Het hoeft dus ook helemaal niet hard te gaan. Moet ook denken aan mijn huisgenoten.

Een soort van draagbaar versterkertje met koptelefoon en een super sound zou echt ideaal zijn. Ik ga eens zoeken..

Bedankt, M vr,gr Roy

die modeling versterkers hebben allemaal geheid een phone uitgang.