PDA

View Full Version : jaguar met bigsby



nickbongers
3 juli 2005, 02:21
hallo

ben bezig met mijn eigen zelfbouw jaguar uit grenen en swamp ash, fotos volgen nog wel eens als ik zin heb om verder te gaan.

maar ik loop al een beetje op de zaken vooruit.

wat vinden jullie van een jaguar met een bigsby, (oranjerode kleur jag denkk)

of

een babyblauw met dan met zilver (of wit oid) zon oma tafeltjeskleed motiefje erop.

edit: ik wilde er trouwens funk / jazz /blues (voorzover die laatste 2 gaan met een fender??(weet ik ook niet ook, maargoed)) mee gaan spelen
witte slagplaat en chromen hardware (wss 1 splitbare hum en 1 sc)[/list]

Orpheo
3 juli 2005, 07:25
hallo

ben bezig met mijn eigen zelfbouw jaguar uit grenen en swamp ash, fotos volgen nog wel eens als ik zin heb om verder te gaan.

maar ik loop al een beetje op de zaken vooruit.

wat vinden jullie van een jaguar met een bigsby, (oranjerode kleur jag denkk)

of

een babyblauw met dan met zilver (of wit oid) zon oma tafeltjeskleed motiefje erop.

edit: ik wilde er trouwens funk / jazz /blues (voorzover die laatste 2 gaan met een fender??(weet ik ook niet ook, maargoed)) mee gaan spelen
witte slagplaat en chromen hardware (wss 1 splitbare hum en 1 sc)[/list]

orangje-achtige jazzmaster met bigsby heeft forumlid seymour paul (met eveneens groot topic daaraan gewijd). immers, de jazzmaster lijkt wel IETS op een jaguar.

ik vind het idee wel leuk eigenlijk, babyblauw met perloid ( :wink: ) slagplaat en chromen hardware....met p90 in de hals en hum in de brug met piezo.... :D (oh verrek...das seymour paul's jazzmaster :D:D )

nickbongers
5 juli 2005, 00:41
ik heb het topic gevonden, wat een prachtige gitaar :D.. jammer dat iemand voor me dit al in gedachten had

(goede smaak SP)

ik ga waarschijnlijk toch voor de jag met bigsby, alleen dan de kleur meer in de richting van schizo (typ ik dit goed?) gretch

http://img61.exs.cx/img61/1708/6120-02.jpg

was van plan om als slagplaat een dun stukje flamed maple te ritselen, en dit beitsen in dezelfde kleur (misschien iets donkerder).

nu zit ik met 4 vragen:

- die duesenberg, die seymour paul gebruikt. heeft die zoveel voordeel op de bigsby? (wat ik bedoel, die pinnetjes op de bigsby, breken die wel eens af dan?)

- dun flamed maple, is dat ergens te koop? dus plaatje van halve cm? is nl beetje zonde om een plank te kopen en die terug te laten schaven tot die dikte.

- vindplaatsen (liever niet ebay) voor een goedkope bigsby (hoeft geen orginele te zijn oid). ik had al op backandforth gekeken (chrome bigbsy 77 euro), maar is dit kwalitatief wel ok? (voornamelijk stemvastheid)

- iemand een ander leuke kleurencombo voor een jaguar met bigsby?


edit: misschien is het idee van perloid slagplaat, babyblauw gespoten body, bigsby en dan met zilver / wit een kanten motiefje.

bv:

http://panijas.com/images/Lace/Lace-530434.GIF

http://www.americanpartyrentals.com/images/white%20lace.jpg


ach jullie snappen me wel, wat je oma op de koffietafel heeft/had liggen

Orpheo
5 juli 2005, 11:27
die duesenberg is idd stemvaster. waarom moet je even in dat topic van SP opzoeken. ben ik even kwijt. is ook makkelijker in gebruik. waar je t kopen kan? vox humana. maar verder weet ik zelf nix. wellicht fred dons?

mijn idee voor een jaguar:

op de top mapleveneer (kan je dan ook gebruiken voor je slagplaat mocht je dat willen), in t zwart....

perloid slagplaat.

chromen hardware.....

Jeanken
5 juli 2005, 12:24
www.rockinger.de
Ik denk niet dat je veel goedkoper zal vinden..
Ben zelf ook bezig aan een Swamp Ash Jaguar, het Maple topje laat ik waarschijnlijk toch maar achterwege, Swamp Ash is ook wel mooi en ik heb al Flametops. Vond net het topic van Seymour Paul, ben bijna hetzelfde aan het maken! Denk je eens origineel te zijn..

john.3001
6 juli 2005, 09:20
Iemand ervaring met rockinger? Die halzen zijn een stuk goedkoper dan bij vox humana bijvoorbeeld. Ze zijn dus ook minder van kwaliteit? Ik weet dat je bij vox humana van die compound radius halzen krijgt, maar daar geef ik toch niet zoveel om eigenlijk.
Kun je ze wat kwaliteit betreft vergelijken met mexicaanse fenders? Ze zien er wel redelijk uit.

fred dons
6 juli 2005, 10:29
ik wel wat rockinger halzen gehad en ik vond ze iets te dun (maar dat is persoonlijk)

ik zou als ik jou was ook eens naar All Parts nekken kijken (eur 75 bij de String in amsterdam) deze komen uit de Fender Japan fabriek en zijn meer dan goed

john.3001
6 juli 2005, 12:52
Ze zeggen bij Rockinger dat ze 'standaard' Fender afmetingen hanteren tenzij anders vermeld. Als jij zegt dun, dan bedoel je in verhouding tot amerikaanse fender nekken, of...? Ik ben ook niet zo kapot van dunne nekjes, dus dat zou minder zijn...
Ik heb die actie bij the string idd gezien, maar is dat niet eenmalig?

fred dons
6 juli 2005, 13:30
fender heeft ook dunne nekken dus het kan kloppen dat ze volgens fender specs zijn
de nekken die ik gehad heb waren vergelijkbaar met de huidige american standard (misschien iets dunner)

die nekken bij de string zijn regelmatig te koop, er komt om de zoveel tijd een partijtje binnen (Zo'n 4 jaar geleden kocht ik ze daar voor de eerste keer en toen waren ze al net zo duur)
ik zou anders gewoon even bellen om te kijken wat ze op voorraad hebben
de laatste keer heb ik er 2, 22 fret 12 inch radius scalloped nekken gekocht met jumbofrets en een reversed 70 ties headstock neck met 7,5 inch radius met kleine fret en ze hebben dus nogal wat variatie in die nekken

john.3001
6 juli 2005, 13:55
inderdaad nogal een gevarieerd aanbod bedankt fred!

(valt het anderen ook op dat fred's posts de hoogste bruikbaarheids-ratio hebben in het zelfbouw forum wanneer vergeleken met andere forumleden :) )

fred dons
6 juli 2005, 14:16
dubbel post

fred dons
6 juli 2005, 14:17
ach ik heb niet altijd gelijk hoor (nog iemand interrese in een discussie over wolftones ? :wink: )
maar bedankt :D

Dirk W
6 juli 2005, 21:05
mattia zegt ook veel goeds. Maar ik zit hier nog niet lang genoeg om te kunnen zeggen welke bruikbaarder zijn

fred dons
7 juli 2005, 07:43
inderdaad ik heb ook al veel kunnen leren van Mattia (en Charlotte)
er zijn meer wegen die naar rome leiden en het is altijd goed om te zien hoe andere mensen met een probleem om gaan.

1 dingetje nog voor Mattia inzake parelmoer inleg, ik las dat jij de tekeningen met pritstift vast plakt op parelmoer en op zich leek mij dat wel handig omdat ik dat tot nu toe met superlijm deed (wat achteraf weer moeilijker te verwijderen is)
nu ben ik met een body bezig met verschillende vissen ingelegd in de top en ben ik ook beginnen met de pritstift alleen nu merk ik steeds dat het papier los laat tijdens het zagen. Hoe ga jij daar mee om? (ik ben tussentijds weer terug gegaan naar de superlijm)

Mattia
7 juli 2005, 08:06
1 dingetje nog voor Mattia inzake parelmoer inleg, ik las dat jij de tekeningen met pritstift vast plakt op parelmoer en op zich leek mij dat wel handig omdat ik dat tot nu toe met superlijm deed (wat achteraf weer moeilijker te verwijderen is)
nu ben ik met een body bezig met verschillende vissen ingelegd in de top en ben ik ook beginnen met de pritstift alleen nu merk ik steeds dat het papier los laat tijdens het zagen. Hoe ga jij daar mee om? (ik ben tussentijds weer terug gegaan naar de superlijm)

Ik heb daar eigenlijk nog nooit echt problemen mee gehad, moet ik zeggen. Misschien omdat ik altijd een hele fijne zaag gebruik, die grotendeels het papier op het parelmoer houd. Het hoeft er niet echt lang op te blijven zitten van mij. Ook: hoe 'groffer' de oppervlakte, hoe minder goed de lijm pakt. Ik zou ook denken dat iets als spray adhesive best goed zou werken, is alleen een beetje gedoe.

fred dons
7 juli 2005, 09:07
ik gebruik ook een juwelierszaag met super fine zaagjes dus daar zou het niet aan moeten liggen, misschien wacht ik wel te lang na het lijmen (meestal 24 uur) ?
met superlijm kan ik binnen een paar seconden na het plakken al zagen
alleen ben ik een beetje allergisch aan het worden voor superlijm en zoals gezegd het papier is achteraf makkelijker te verwijderen met jouw methode

ik ben nu bezig met een aantal trusrodcovers en omdat het papier aan de randjes los liet kon ik niet zo precies werken als ik normaal doe
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=1244794&i_pos=18&ktw=93cb8a64810286c3c6567b53b7919f1e

Daniël_san
7 juli 2005, 10:51
dat kan je toch wel bijwerken met een stel sleutelvijltjes?

fred dons
7 juli 2005, 11:18
nee het probleem is dat ik teveel weg haal
btw de stukjes die ik zaag zijn soms zo klein dat ook een sleutelvijl niet helpt , je kunt dan beter met de juwelierszaag zelf bij vijlen