PDA

View Full Version : Ibanez rg470



rickert
3 juli 2005, 00:27
hallo mede-forummers,

Ik wil graag jullie mening horen over deze gitaar http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=41817 argumenten over bijvoorbeeld tremolo kunnen mij erg helpen:) ik zit al een tijdje te kijken naar een rg-model. ik speel voornamelijk de richting van metallica en rammstein. erg bedankt alvast!!!

RickTekent

AART
3 juli 2005, 00:29
Prima gitaar voor dat soort muziek, de tremolo is niet de allerbeste van ibanez, maar met metallica en rammstein gebruik je hem niet heel erg veel dus die houdt het prima.

Als je geluk hebt komt ie nog uit japan en heb je een hele leuke gitaar te pakken voor het geld.
Ik raad je wel aan de brugpickup te vervangen door een emg 81 voor dat soort metal.

AART
3 juli 2005, 00:30
ik hbe trouwens ook nog twee leuke rg's te koop :wink: :D

rickert
3 juli 2005, 00:33
haha ja aart die ben ik ook meerdere malen tegengekomen:P maar ik kijke nog verder en houd deze zeker in mijn achterhoofd:D iig bedankt voor de supersnelle reacties en meer is natuurlijk cker welkom:)

AART
3 juli 2005, 00:35
aste.

De rg 470 is het broertje van de rg 420 met een extra singlecoil, verder niks anders.
Mijn is alleen een koreaan(wel goed btw, geen verschil te vinden met mijn rg 750 qua afwerking).

rickert
3 juli 2005, 00:36
okee dan:D ik zie op i-net dat kirk hammett( ik weet het, niet geliefd op het forum) deze gitaar ook gebruikt live:D extra gaaf:P kep ook al een grote foto op mn kamer hangen waar de gitarist van rammstein op dezelfde gitaar speelt als ik:P

AART
3 juli 2005, 00:38
kirk hammet gebruikt een esp.

Lijkt erop ;)

Allebei het superstrat principe(humbucker in de brug en snelle hals.

Maar met een ibanez RG zit je goed voor deze muziek.

bedenk wel dat rammstein in lage stemmingen speelt.

AART
3 juli 2005, 00:40
waar woon je btw?

als je in de buurt woont kan je wel eens langskomen om te testen.

rickert
3 juli 2005, 00:43
http://www.metallicaworld.co.uk/kirk_hammetts_equipment.htm
scroll down to onstage guitars and see:D

ja op de nieuwe cd speelt rammstein 1step down ja:) oudere cd's is standart en drop d:D ik speel ook graag velvet revolver, vergeten te vermelden:P ik zal vanzelf wel merken of dat n btje klinkt:D maar anders heb ik mijn AXS van ibanez altijd nog;)

Zoetermeer;) dus das een end weg, ik kijk eerst verder en als k nix anders vind dan hoor je t wel:-) thnx for the help

Fumi SG
3 juli 2005, 00:47
Die Ibanez zal wel niet een van z'n main axes geweest zijn, maar gewoon voor thuis. Anders is ie denk ik zwaar gemod! :)

nog wat... voor die msn-afkortingen (ik kan ze niet plaatsen want dan staat er al een emoticon :) ) hebben ze hier emoticons. Staat leuker en leest veeeel makkelijker! :wink:

rickert
3 juli 2005, 00:52
ow sorry zal erop letten :-D leest idd beetje irritant :wink: zit gewoon in de vingers

relaxt forum btw, je krijgt hier snel reacties, ik denk dat ik hier wel blijf hangen :P

AART
3 juli 2005, 01:04
mwa, je gebruikt nog leestekens en dat maakt je al tot een prettige schrijver.

maar wel vet, nooit geweten dat die gast er ooit een gehad heeft, maar zoals fumi al zegt, zal niet zijn main-gitaar zijn geweest.

timbo
3 juli 2005, 20:58
haha die kerel heeft zefde versterker als mij

Wormaap
3 juli 2005, 21:04
Nog even vriendelijk zijn: Die verkoper (Vaso) ben ik samen met'n vriend een JS-100 gaan kopen. Érg aardige gast, toen wij d'r waren had'ie die RG, de JS en nog'n S te koop staan. Bij de JS was die ochtend een potmeter gesneuveld bij het poetsen, dus we mochten'm zo meenemen, of even wachten tot een vriend van'm langs kwam om er even na te kijken. Pot bleek niet meer te redden te zijn, maar daarvoor 25 euro korting gekregen. Verder nog'n paar uurtjes zitten kletsen over gitaartjes enzo, G3-DVD'tje gekeken, reuze gezellig :P Die RG heb ik overigens nog even op gespeeld, speelde best lekker, al viel't me op dat'ie voor een RG behoorlijk gewichtig was.

Philippe
3 juli 2005, 21:50
Hammett heeft inderdaad gespeeld op een RG470.
De stock elementen zaten er nog in.
In 1992 heeft hij hem tijdens een concert gesloopt.

Cubensis
3 juli 2005, 21:57
Hammett heeft inderdaad gespeeld op een RG470.
De stock elementen zaten er nog in.
In 1992 heeft hij hem tijdens een concert gesloopt.

hehe, is dat diezelfde ibanez waar ie op die Live shit dvd bij t san diego concert dat ding zo achter zich aan loopt te slepen op de grond enzo?
kan me voorstellen dat die verrot is :D

rickert
4 juli 2005, 13:08
nou mensen, bedankt voor de vele reacties! ik ga de fijne man eens mailen dat ik interesse heb, dat ie zwaar is maakt voor mij niet uit, dat heb ik graag :-D en als iemand nog wat juicy facts weet lees ik het wel :)