PDA

View Full Version : bc rich ironbird nj series



caelin
3 juli 2005, 01:18
oke gisteren aangeschaft :razz:

mooi ding die ironbird moest nog wel ff wat aan afgesteld worden maar daarna ...speelde hij wel fijn

maar goed nu vraagje die straplocks welke kant moeten die op als je van dat neck-zwaar afwilt ?

als ik hem nu omdoe knalt gelijk de kop naar de grond :o
beetje lastig spelen dus

de strap zit dus aardig bovenaan de gitaar ....

Fumi SG
3 juli 2005, 01:23
neck-heavey kan heel irri zijn, heeft mijn SG ook. Maar ik snap niet wat je bedoeld met die straplocks.... straplocks zijn die dingen waar je gitaarband aan je gitaar vast zit. Die zitten op een vaste plek en kunnen er niks aan doen dat je gitaar neck-heavey is, wat bedoel je dus eigenlijk??

Trouwens, nog gefeliciteerd! :wink:

Fumi SG
3 juli 2005, 01:25
wat je sowieso al wel kunt doen tegen je te zware kop, is een stroeve en evt. dikke gitaarband kopen. Koop dan meteen een goede, dat moet al een heel stuk schelen! :wink:

caelin
3 juli 2005, 01:28
stroeve gitaarband ?

zoeen met spikes in je rug ? :lol:

yup ik weet wat straplocks zijn ..maar als je die dingen verplaatst (dus op een andere plek weer in de body schroeft )
heb je toch een andere balans ?

Fumi SG
3 juli 2005, 01:40
ow zo bedoel je dat....

Mij lijkt dan dat je je de bovenste bij de neck-joint (echt een punt heb je niet :razz: ) doet en de onderste in het midden van de body, dus bij de tremolo/tailpiece doet. Maar let wel, dat LIJKT mij. Dat bedenk ik zo, dus verder geen ervaring mee. Misschien maakt het wel niks uit, wie verteld hier meer over?!? :)

Dreamer_Ur
3 juli 2005, 11:34
jep, de bovenste strapbutton naar de neckjoint verplaatsen = een wereld van verschil!! de wat nieuwere NJ's hebben zo'n fast-access hiel, dus geen afdekplaatje in de neckjoint. gewoon gaatje boren in het midden van de schroeven, strapbutten erin, voila! je wil niet meer anders 8-) ik heb vroeger een Warlock gehad, zelfde geintje gedaan en echt, wat een verademing!

jeroenb
3 juli 2005, 13:39
klopt helemaal effe die tja hoe noem jij dat? schroef verplaatsen
ik heb het met mijn jackson kelly ook gedaan
dook ook gelijk naar de grond is erg irr
is echt verademing

Dreamer_Ur
3 juli 2005, 13:55
ik vraag me echt af waarom BC Rich en Jackson dat niet standaard doen

Maiden Michiel
4 juli 2005, 11:32
WOW!
Ik kom van de week even koekeloeren!~!

Dreamer_Ur
4 juli 2005, 11:34
jullie spelen in dezelfde band toch? ik heb jullie geloof ik gezien tijdens de metal battle, strakke set heren :)

caelin
4 juli 2005, 12:34
jullie spelen in dezelfde band toch? ik heb jullie geloof ik gezien tijdens de metal battle, strakke set heren :)

hejjj thankzzz

yup we speul,n in dezelfde band :lol:

altijd welkom michiel :wink:

Maiden Michiel
4 juli 2005, 19:46
jullie spelen in dezelfde band toch? ik heb jullie geloof ik gezien tijdens de metal battle, strakke set heren :)

Hey bedankt man!
Leuk om te horen!!