PDA

View Full Version : Amp Kapot



Chroxy
2 juli 2005, 22:45
Afgelopen woensdag had ik een optreden bij een barbeque op school met mijn band.. Alles ingestoken en de versterker stond zo'n uur aan..

Nadat we wat hadden in gespeeld en met de geluidscrew van school alles leuk hadden ingesteld speelden we een paar nummers.. Maar toen kreeg ik een heel vaag geluid te horen, ik had een micro voor de versterker dus ik dacht eerst dat het aan hun aparatuur lag, maar nee.. het was mijn versterker:

Als ik niet speelde hoorde ik een geluid alsof een vliegtuig opsteeg vanuit mijn versterker, als ik dan de volumeknop van mn gitaar dichtdraaide, zwakte deze langzaam af en 20 seconden later was het weg.

Ik heb de versterker toen maar uit gezet en hem laten afkoelen. Later die dag onder het optreden zelf heb ik geen last gehad.. en ook vandaag na een repetitie van 4 uur.. niks gehoord..

Ik heb een Marshall DSl401.. en geen effecten aanstaan (voor de grappenmaken :D ).. iemand enig idee waar dit aan kan liggen..?

Ik hoop de buizen.. :P.. daar gaan binnenkort toch al nieuwe in..

AART
2 juli 2005, 22:56
ik denk idd een microfonische pre-amp buis.

GuitarMaster
3 juli 2005, 14:29
ik denk idd een microfonische pre-amp buis.

+1

Chroxy
3 juli 2005, 17:33
hier dacht ik ook al aan..

maar hoe kan het dan dat het op dat moment was.. en er voro de rest van de week helemaal geen last meer van heb gehad..?


en een microfonische buis is toch te testen door er zachtjes tegen aan te tikken en als je het harder hoort dan normaal door de speaker is die mircofonisch?

AART
3 juli 2005, 17:40
dat klopt.

Chroxy
3 juli 2005, 18:22
nou.. de ecc83's waren dan niet microfonisch..

kunnen el84's microfonisch zijn..?

Chroxy
4 juli 2005, 16:28
iemand een idee wat dit kon zijn..>?

AART
4 juli 2005, 17:12
misschien gewoon slechte kabel...