PDA

View Full Version : Purple Haze



Nekojiru
2 juli 2005, 20:22
Voor de lol heb ik geprobeerd purple haze na te spelen inclusief een korny ritme + een gitaarsolo, en een simpel baspartijtje, mogelijk gemaakt door mn keyboardje.

Het eind is trouwens een beetje improvisatie omdat mn geheugen me ff in de steek liet.. Ik wist prompt niet meer hoe ik zou willen eindigen, dus tja, dan maar doorgaan met het 1e wat in je opkomt :roll:

Verwacht er niet te veel van, dan kan het meevallen :D
Zang zit er niet bij, zelfs de zang van hendrix is al te hoog gegrepen voor mijn zangkunsten :P
Er zitten zeker nog vet gare stukken in, maar elke x dat ik ga opnemen gaat er wel weer IETS fout :cool: dus ik laat het hier lekker bij :razz:

hier:

http://home.planet.nl/~burge251/purplehaze.mp3

opgenomen met mn strat>wahwah>boss gt3>roland fantom x>pc
en dan meerdere opnames over elkaar(gitaar+ritme, bas)

Ravanelli
3 juli 2005, 22:02
Het intro klinkt goed, maar de gedeeltes waar normaal de zang zit zou ik de snaren veel meer dempen (of minder oversturing) het klinkt nu erg rommelig vind ik. Zoals ik al eerder zei, het intro klinkt erg goed en ook de solo's klinken lekker.

Nekojiru
4 juli 2005, 01:23
yo, bedankt voor de tip, k ga het eens proberen..

zonder zang is er sowieso geen reet aan dus in feite moet ik bij de stukken zonder zang met iets speciaals aan komen om het interessant te houden. t heeft eigenlijk geen zin zo :cool: aangezien ik niet weet wat ik daar zou kunnen doen

maja, fuck it, k vond het wel komisch om te kijken of ik een beetje nummers kon nabootsen met mn nieuwe keyboard/gitaar-kombinatie. :razz:

wel ideaal om te leren soleren trouwens, met zo n ritme aan!! sinds ik dat een beetje ben gaan oefenen lijk ik vooruit te gaan :D

Stratman70
4 juli 2005, 14:42
Ik vind het nummer wel een vette jam eigenlijk. Op het laatst ga je helemaal over naar een jam (ik hoor dan opeens dingetjes van Voodoo Chile, heel gaaf).
Tip: werk aan je vibrato bij dit nummer. Het themasolootje (zal ik het maar even noemen) kun je beter met een wat langzamere, diepere vibrato spelen.

Afgezien van de bas en drums, vond ik het best gaaf, deze uitvoering. heb genoten van je gitaarspel.

Nekojiru
4 juli 2005, 20:37
yo, ik heb het ff geprobeerd, maar als ik diepere vibrato op mn a snaar toepas dan loopt hij van de toets af :-?

de hals van mn strat is redelijk smal en ik doe het mischien iet wat te wild ofzo, mja k pak de strat van mn broertje ff
even zien of die wel wil met een 3 mm bredere toets

bedankt voor de tips mensen, zo kom ik toch weer wat verder 8-)

BassAgent
4 juli 2005, 20:52
Vet, alleen had het iets ruiger gemogen (ja het geluid, niet je spel) en de drums niet zo tam :D

Nekojiru
4 juli 2005, 22:34
ik hoop niet dat iemand zn speakers heeft gesloopt hiermee.. de bas staat veel te hard merk ik nu :S:S echt niet normaal zeg

k ga het ff fixen want dit kan echt niet (*k had mn bas balans superlaag staan dus ik had het niet door)

Ravanelli
6 juli 2005, 17:25
Inderdaad Bassagent. Geef je geluid iets meer diepgang en het klinkt gelijk een stuk voller......