PDA

View Full Version : slagplaat en hals gedoe...



Rw
2 juli 2005, 11:57
ik ebn dus bezig met m'n eigenbouw strat heb al een hals (21 fretter) en een slagplat waar 2 humbuckers in komen...(dimarzio paf en een paf kopie) maar op mn eigen strat valt de slagplaat een stukje onder de hals omdat de toets iets verder doorgaat zeg maar (japanse squier) maar hoeft dat bij deze niet?
en is het zo dat als ik de hals in de opening van de slagplaat leg en de brug in de opening voor de brug dat die afmeting voor de mensuur dan klopt dat hij dus zuiver is zegmaar?

groet,

Raytheman
2 juli 2005, 21:07
Ja, dat klopt. Zolang de afstand van kam naar fret 12 hetzelfde is als van fret 12 naar de brug is het goed. Bij een strat met 22 frets 'hangt' het laatste stukje hals over de slagplaat en de 21 frets komt er tegenaan.

Rw
3 juli 2005, 10:55
ah heel erg bedankt heb ik daar ook geen moeite aan :)

thx a lot!

hierophant
3 juli 2005, 15:32
hola, ik zou toch niet zo zeker zijn dat hetgeen je zegt over die slagplaat, die afmetingen, perfect juist zijn. Zeker nameten hé! eerst nek plaatsen, brug plaatsen en dan zou de slagplaat er mooi tussen moeten passen...

Rw
3 juli 2005, 15:38
ik had het wel gemeten tot de 12e fret en toen het dubbele en het klopte als een bus maar ik zal het proberen

(en ik maak een badkuip body maar ik heb ff geen zin om de slagplaat van me squier eraf te halen (moet ik de snaren er ook weer afhalen) om die op te meten enzo heeft iemand mischien een tekening ofzo die ik gewoon kan uitprinten?)