PDA

View Full Version : weer een vraag



jochen
2 juli 2005, 02:27
Ik zie hier op het forum zoveel info over versterkers en dergelijke.
Op dit moment speel ik op een JCM 900. Nu wil ik iets nieuws. Iets dat minder schel klinkt en het ding moet blazen.

Om een idee te geven wat muziek ik speel check de website van mn band: www.setsthetime.be

Ik zou graag heel concreet willen weten welke versterker ideaal zou zijn vvoor mijn genre! Ik ben al meermaals in verschillende shops geweest en overal geven ze me verschillend advies. Ik weet gewoonweg niet wat best te doen.
Als ik de amps test in de shop klinken ze allemaal wel vrij goed, maar ik zou dat moeten kunnen testen op de repetitie wat helaas niet mogelijk is.

Ik heb al zitten denken een een marshall Mode Four. Maar ik vrees dat ik daar missch spijt van ga krijgen?! Iemand ervaring mee?

Wat ik ook ga kopen, het moet beter zijn dan mijn Marshall JCM 900!!!
Ik heb ook zitten denken aan Mesa, maar wegens de dure prijs zit die optie er niet in voor mij.

PS: ik zou graag een echte metalsound willen, en liefst ook een redelijke cleane sound erbij.

So please help me out!

Jochen

Bobbel
2 juli 2005, 07:20
Een Roland Cube 30...
















































Nee ik heb echt geen idee, maar wat ik wel weet is dat dit onder versterkers valt... :wink:

...rock...
2 juli 2005, 11:52
Allez een JCM 900 zou ik toch niet doen soit. Een MODE FOUR gaat toch niet teleurstellen denk ik! Een mesa boogie nog minder alleen zijn ze wat duur en heeft de MODE FOUR heel wat meer watts.Zelf zou ik dan toch voor de mesa gaan , ik ben namenlijk ZOT van mesa's,prachtamps zijn het!

X-Rated
2 juli 2005, 12:11
Je kunt een lekker dik distortion geluid uit een MG100DFX halen. Neem aan dat jij een half-stack hebt, dan kun je erover denken om een MG100HDFX te nemen.

almarvk
2 juli 2005, 12:15
Lijkt met echt een totaal ander geluid dan een buizengeluid van een JCM 900!! Niet vergelijkbaar, en vooral een stap terug denk ik...

Soulflyhigh
2 juli 2005, 12:20
Peavey 5150? (clean niet al te best) Engl Power of Fireball?

deedee
2 juli 2005, 12:30
Peavey 5150? (clean niet al te best) Engl Power of Fireball?
de clean van die peavey ZUIGT hard!!!

bram123
2 juli 2005, 12:40
tjezusss... wie stelt er nou voor om van een jcm 900 naar een cube of mg series te gaan, zeg dan niks.

jochen
2 juli 2005, 12:42
man man, ik weet het echt niet. Ik heb ook al zitten denken aan en peavey 5150, maar dan zit ik idd de kloten met die slechte clean.

Momenteel heb ik een 31-bands EQ op mijn top hangen wat al een hele soundverbetering geeft...maar ik heb het idee dat wanner ik luider begin te spelen op optredens bvb zonder PA, dat ik toch nog een zeer schelle sound heb.

Ik wil voor een voller geluid gaan, waarbij de sound niet gaat modderen als ik luider speel.

Pfff, ik weet het echt niet.

jochen
2 juli 2005, 12:45
tjezusss... wie stelt er nou voor om van een jcm 900 naar een cube of mg series te gaan, zeg dan niks.

Idd!!!!

Wormaap
2 juli 2005, 12:52
Een ENGL Fireball kan ik je van harte aanraden. De clean is (zeker als je er rekening mee houdt dat't toch echt een high-gain amp is) érg lekker, mooi warm, maar toch helder. De scheur houdt op alle volumes prima stand en kan van bluesy tot beestachtig :)

deedee
2 juli 2005, 13:01
misschien een jcm2000?
ik heb zelf de dsl401, maar ik neem aan dat jij dan een top zou kopen. Hij is misschien ook een beetje schel, maar ik vind dat hij voor een marshall een hele goede clean heeft.
Zeker de moeite waart om je gitaar effe in te pluggen.

jochen
2 juli 2005, 13:03
Een ENGL Fireball kan ik je van harte aanraden. De clean is (zeker als je er rekening mee houdt dat't toch echt een high-gain amp is) érg lekker, mooi warm, maar toch helder. De scheur houdt op alle volumes prima stand en kan van bluesy tot beestachtig :)

Wat is de kostprijs ongeveer?
Is die ook geschikt voor goede opnames te doen in de studio?
Is het aan te raden om die top te gebruiken op een 1960A kast van Marshall?

crrrN
2 juli 2005, 13:20
Kijk eens naar de Randall RM100, kun je modules in zetten zodat het je eigen geluid wordt. Hier meer info: http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/mts/mtsheads.asp

http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/mts/images/zoom_rm100m.jpg

FruscianteFan
2 juli 2005, 13:30
man man, ik weet het echt niet. Ik heb ook al zitten denken aan en peavey 5150, maar dan zit ik idd de kloten met die slechte clean.

Momenteel heb ik een 31-bands EQ op mijn top hangen wat al een hele soundverbetering geeft...maar ik heb het idee dat wanner ik luider begin te spelen op optredens bvb zonder PA, dat ik toch nog een zeer schelle sound heb.

Ik wil voor een voller geluid gaan, waarbij de sound niet gaat modderen als ik luider speel.

Pfff, ik weet het echt niet.Op wat voor snaren speel je dan? Misschien is het een oplossing om dikkere snaren te nemen, of 'minder heldere'.

't Is maar een suggestie :)

andoni
2 juli 2005, 13:31
Je kunt een lekker dik distortion geluid uit een MG100DFX halen. Neem aan dat jij een half-stack hebt, dan kun je erover denken om een MG100HDFX te nemen.

dik geluid uit een MG :o
baaaahahahahahahaha :seriousf:

Dit is echt een van de dunst en ielst klinkende amps die ik ooit gehoord heb.

Een Mode 4 zou ik zeker niet doen. Vind maar eens een goede cab die met al dat geweld overweg kan. Verder blijft het een dure Valvestate...

crrrN
2 juli 2005, 13:35
tjezusss... wie stelt er nou voor om van een jcm 900 naar een cube of mg series te gaan, zeg dan niks.

Helemaal mee eens

jochen
2 juli 2005, 13:37
De reacties lopen zo fel uit mekaar he..... ik wordt er alleen maar zotter van. hehe :-)

jochen
2 juli 2005, 13:38
man man, ik weet het echt niet. Ik heb ook al zitten denken aan en peavey 5150, maar dan zit ik idd de kloten met die slechte clean.

Momenteel heb ik een 31-bands EQ op mijn top hangen wat al een hele soundverbetering geeft...maar ik heb het idee dat wanner ik luider begin te spelen op optredens bvb zonder PA, dat ik toch nog een zeer schelle sound heb.

Ik wil voor een voller geluid gaan, waarbij de sound niet gaat modderen als ik luider speel.

Pfff, ik weet het echt niet.Op wat voor snaren speel je dan? Misschien is het een oplossing om dikkere snaren te nemen, of 'minder heldere'.

't Is maar een suggestie :)

0.010 van D'adario

jochen
2 juli 2005, 13:40
Missch hebben jullie een site van je band (als je in een band speelt tenminste) en staan er daar MP3's op? Dan ga ik die eens beluisteren en zo kom ik missch een sound tegen die me aanspreekt. En dan hoef je maar te zeggen wat je ervoor gebruikt.

Missch dat ik zo wat sneller opschiet?

bram123
2 juli 2005, 13:46
wat voor gitaar speel je eigenlijk? natuurlijk ook niet onbelangrijk. en welke cab gebruik je?

jochen
2 juli 2005, 13:47
wat voor gitaar speel je eigenlijk? natuurlijk ook niet onbelangrijk. en welke cab gebruik je?

Ibanez RG270 en de cab is 1960 van Marshall

bram123
2 juli 2005, 13:56
misschien moet je met je vraag ook eens naar dat versterker forum gaan, daar weten ze veel meer. misschien moet je voor je geluid ook bij je gitaar kijken ipv enkel de versterker.

timbo
2 juli 2005, 13:57
een peavey bandit 112 haha lol

Jeanken
2 juli 2005, 14:32
Een Mode Four zou zeker niet teleurstellen, en een cab een probleem? Er zijn gewoon MF cabs bijgemaakt dacht ik..
Ik heb ook mijn JCM 900 weggedaan, ik wou zelf helemaal van die lampenzooi af, nu al spijt van..

Wormaap
2 juli 2005, 16:41
De Fireball ligt qua prijs zo om en nabij de 1000 euro (zelf heb ik 990 betaald geloof ik) De Marshall 1960 cabs staan nu niet echt bekend om hun denderende kwaliteit, en ook die gitaar is van zichzelf ook al wat dunnetjes, misschien dat een nieuw element erin je al een heel eind op weg zou helpen.

deedee
2 juli 2005, 18:07
man man, ik weet het echt niet. Ik heb ook al zitten denken aan en peavey 5150, maar dan zit ik idd de kloten met die slechte clean.

Momenteel heb ik een 31-bands EQ op mijn top hangen wat al een hele soundverbetering geeft...maar ik heb het idee dat wanner ik luider begin te spelen op optredens bvb zonder PA, dat ik toch nog een zeer schelle sound heb.

Ik wil voor een voller geluid gaan, waarbij de sound niet gaat modderen als ik luider speel.

Pfff, ik weet het echt niet.Op wat voor snaren speel je dan? Misschien is het een oplossing om dikkere snaren te nemen, of 'minder heldere'.

't Is maar een suggestie :)

0.010 van D'adario

dan zou ik zowiezo een keertje .11 of .12 proberen.

deedee
2 juli 2005, 18:07
man man, ik weet het echt niet. Ik heb ook al zitten denken aan en peavey 5150, maar dan zit ik idd de kloten met die slechte clean.

Momenteel heb ik een 31-bands EQ op mijn top hangen wat al een hele soundverbetering geeft...maar ik heb het idee dat wanner ik luider begin te spelen op optredens bvb zonder PA, dat ik toch nog een zeer schelle sound heb.

Ik wil voor een voller geluid gaan, waarbij de sound niet gaat modderen als ik luider speel.

Pfff, ik weet het echt niet.Op wat voor snaren speel je dan? Misschien is het een oplossing om dikkere snaren te nemen, of 'minder heldere'.

't Is maar een suggestie :)

0.010 van D'adario

dan zou ik zowiezo een keertje .11 of .12 proberen.

EpiCenturiesAWAy
2 juli 2005, 18:24
man man, ik weet het echt niet. Ik heb ook al zitten denken aan en peavey 5150, maar dan zit ik idd de kloten met die slechte clean.

Momenteel heb ik een 31-bands EQ op mijn top hangen wat al een hele soundverbetering geeft...maar ik heb het idee dat wanner ik luider begin te spelen op optredens bvb zonder PA, dat ik toch nog een zeer schelle sound heb.

Ik wil voor een voller geluid gaan, waarbij de sound niet gaat modderen als ik luider speel.

Pfff, ik weet het echt niet.Op wat voor snaren speel je dan? Misschien is het een oplossing om dikkere snaren te nemen, of 'minder heldere'.

't Is maar een suggestie :)

0.010 van D'adario

dan zou ik zowiezo een keertje .11 of .12 proberen.

Ja da klinkt veel voller en dikker. Zeker niet iel!

FruscianteFan
2 juli 2005, 18:32
Dat scheelt inderdaad een hoop. Misschien kun je ook Flatrounds overwegen.

jochen
2 juli 2005, 18:41
ga ik zeker doen!
Ik ga zeker ook eens kijken voor nieuwe elementen of eventuel een nieuwe gitaar.

btw: een tweedehands JCM 2000 DSL 100w voor 700 euro => doen?
Volledig in orde, met nieuwe lampen

EpiCenturiesAWAy
2 juli 2005, 18:43
Ik zou doen hoor! Is het de top ?

bert k
2 juli 2005, 18:49
Gaat naar Moderne versterkers.

jochen
2 juli 2005, 22:10
Ik zou doen hoor! Is het de top ?

Ja de top.

EpiCenturiesAWAy
2 juli 2005, 22:20
Doen dan!

Bobbel
2 juli 2005, 22:35
Je kunt een lekker dik distortion geluid uit een MG100DFX halen. Neem aan dat jij een half-stack hebt, dan kun je erover denken om een MG100HDFX te nemen.

heb ik ook gehad, niet doen ik denk dat hij telleur zal stellen...