PDA

View Full Version : Ernie Ball, Boss, Wah vraag



Lock en Load
1 juli 2005, 23:02
Ik wil dus graag een Ernie Ball VP Junior kopen. Ik heb momenteel een Viper 400 met EMG (actieve) elementen en ben ook eigenlijk niet van plan om passief te gaan binnenkort. Maar op de site van Ernie Ball staat dat de VP Junior 250K (passief) een tape switch heeft voor 2 verschillende volume "swells". Hier staat niets over bij de VP Junior 25K (actief), zo'n tape switch is altijd mooi meegenomen. Nou heb ik ook eens gehoord dat het eigenlijk helemaal niet uit maakt wat voor weerstand erin zit, je kan gewoon passief en actief afwisselen zonder problemen.

:???:

En ik wil een pedaaltje hebben voor tap-tempo op mijn G-Major. Boss FS-5U doet dit? (dit wil ik even zeker weten).

Ik zou wel een wah pedaaltje willen. Het hoeft zeker geen ding te zijn waarbij je alles in kan stellen. Ik wil gewoon een goed klinkende (wat goed mag klinken voor een wah), inpluggen en spelen maar. De Dunlop Crybaby Dime Wah (http://www.jimdunlop.com/products/electronics/crybaby/products/db01/index.html) spreekt me wel aan van wat ik heb gehoord aan reviews. Zijn hier nog mensen die hun mening hierover willen laten horen? Ik weet dat het natuurlijk het beste is om de wah te testen voor de koop maar volgens mij kom je de Dime Wah niet veel tegen in stock (in Zuid-Limburg).

Help me, alsjeblieft.

fullorder
2 juli 2005, 02:46
over de ernie ball kan ik je weinig vertellen.

wat betreft de boss-switch, hij werkt voor mijn boss dd-5 als tap tempo schakelaar. dus wellicht ook voor jouw g-major?

en wat betreft het wah pedaal. je zegt dat het geen wah hoeft te zijn waarbij je alles in kan stellen. dan moet je juist niet die db-01 nemen, die heeft juist wel veel instelmogelijkheden (te veel naar mijn mening). ik speel zelf over de standaard, de crybaby gcb-95. die doet het prima voor mij. ik heb ook lovende verhalen gelezen/gehoord over Real McCoy wah-pedalen.

Lock en Load
2 juli 2005, 10:44
Ik heb eens iets gehood over "fasel's" in een wah. Dat het dag en nacht, solid-state en buizen verschil is... Dus welke wah's hebben een fasel en welke niet?

robert-gitarist
4 juli 2005, 11:39
Ik heb eens iets gehood over "fasel's" in een wah. Dat het dag en nacht, solid-state en buizen verschil is... Dus welke wah's hebben een fasel en welke niet?

Crybaby wah's met fasel:

Gcb 95 Classic
ZW-44 Wylde wah
535Q
Dimebag Wah

En dat waren ze dacht ik :oops:

Lock en Load
4 juli 2005, 13:40
Thnx, dat helpt al heel veel 8-)

up-guitarman
4 juli 2005, 19:06
Ik heb eens iets gehood over "fasel's" in een wah. Dat het dag en nacht, solid-state en buizen verschil is... Dus welke wah's hebben een fasel en welke niet?

WTF is een fasel ???

Lock en Load
5 juli 2005, 19:34
Een of ander onderdeel in de wah dat een werking heeft op de toon (lees: vocaal) dat velen preferen boven die van een wah zonder "fasel".

Geronimo
5 juli 2005, 21:14
Een of ander onderdeel in de wah dat een werking heeft op de toon (lees: vocaal) dat velen preferen boven die van een wah zonder "fasel".

Heb ik ook nog nooit van gehoord. En wat doet dat dan met je geluid? Hoe klinkt dat anders dan zonder?

Ik heb een Bad Horsie, zit daar ook een fasel in?

Klinkt ook best ranzig. Fasel...

Lock en Load
6 juli 2005, 23:41
Ik kan verder niets zeggen over die fasel, Google het zou ik zeggen.

Maar waar kopen jullie je Ernie Ball volume pedaaltjes en voor hoeveel?

Martijn.

Geronimo
9 juli 2005, 23:31
Aha, ik ben idd ff wezen googlen (bedankt voor de tip :D , ik had het zelf nog niet bedacht, aap als ik soms ben) en vond dit ergens:

"When you think about the classic wah-wah sounds of the 60s, you think about American rockers like Jimi Hendrix and British bluesmen such as Eric Clapton. You probably don’t think about Italy. But those Foxey and Sunshine-y guitar tones could not have existed without the Italian company Fasel. Fasel made the inductors that were in the first wah pedals—including the original Crybaby—and those inductors were the key to the pedals’ tone, sweep, and voice. For years the Fasel inductors were unavailable, and so was that sound. But now you can get that magic tone again, exclusively from Dunlop."

Maar wat een geleuter weer. Het is dus een merk spoeltje. Ook zo'n soort hype-verhaal als bijvoorbeeld het JRC4558 opampie in de ts808's.

robert-gitarist
9 juli 2005, 23:38
Een Fasel is niks anders dan een spoeltje...
Iedere Crybaby heeft een spoeltje.
Maar die klinken niet zo lekker vind ik...lang leve Fasel die wel goed klinkende spoelen heeft en die er in kunt zetten..spoeltje los kost ongeveer 15 a 20 euro.
Kortom Fasel is een merk/type spoeltje

Geronimo
10 juli 2005, 00:18
Ja ik weet het, iedere wah heeft een spoel. Dat is een onmisbaar onderdeel in een wah. Maar volgens mij zijn er genoeg merken andere spoeltjes die best klinken.

Lock en Load
10 juli 2005, 18:18
Ondertussen heb ik die Ernie Ball VP Junior gekocht die ook op gitaarmarkt staat. En er ligt een bestelling voor Thomann klaar voor een T-Rack DinoPower en Boss FS-5U. Ik moet nog kiezen welke wah het wordt.

B_FORCE
11 augustus 2005, 23:56
Een Fasel is niks anders dan een spoeltje...
Iedere Crybaby heeft een spoeltje.
Maar die klinken niet zo lekker vind ik...lang leve Fasel die wel goed klinkende spoelen heeft en die er in kunt zetten..spoeltje los kost ongeveer 15 a 20 euro.
Kortom Fasel is een merk/type spoeltje
Een beetje late reactie, maar waar kan je deze dingen kopen ?

robert-gitarist
11 augustus 2005, 23:58
Een Fasel is niks anders dan een spoeltje...
Iedere Crybaby heeft een spoeltje.
Maar die klinken niet zo lekker vind ik...lang leve Fasel die wel goed klinkende spoelen heeft en die er in kunt zetten..spoeltje los kost ongeveer 15 a 20 euro.
Kortom Fasel is een merk/type spoeltje
Een beetje late reactie, maar waar kan je deze dingen kopen ?

meeste muziek winkels kunnen hem wel bestellen...
Ik weet dat er een rode en een gele te koop is..in Duitsland bij Musik Productiv kost ie 15 euro en nog paar cent...
;)

B_FORCE
12 augustus 2005, 00:43
Een Fasel is niks anders dan een spoeltje...
Iedere Crybaby heeft een spoeltje.
Maar die klinken niet zo lekker vind ik...lang leve Fasel die wel goed klinkende spoelen heeft en die er in kunt zetten..spoeltje los kost ongeveer 15 a 20 euro.
Kortom Fasel is een merk/type spoeltje
Een beetje late reactie, maar waar kan je deze dingen kopen ?

meeste muziek winkels kunnen hem wel bestellen...
Ik weet dat er een rode en een gele te koop is..in Duitsland bij Musik Productiv kost ie 15 euro en nog paar cent...
;)
Wat is het verschil tussen die rode en die gele + zijn deze beter dan e standaards die in de vox wah zitten ? (heeft het vervangen zin)