PDA

View Full Version : Nieuwe elementen :|



Janne
1 juli 2005, 22:44
Hey :) ,

Ik wil eens nieuwe elementen in mijn epiphone les paul zetten, maar ik heb echt geen idee hoe ik erachter kom welke ik wil.
Ik wil er ska/punk/reggae mee spelen. Neck-element liefst warm geluid (dacht misschien aan n dimarzio dp190 ofzo, air classic heet die volgens mij), bridge weet ik nog niet precies wat ik daarmee wil.
Iemand ideeën?

Janne

deedee
1 juli 2005, 23:05
www.seymourduncan.com hier staan soundclips van de elementen van seymour duncan.....[/url]

Janne
2 juli 2005, 10:33
Bedankt, ik ga ns luisteren.

NeeraDJ
3 juli 2005, 19:52
Ja alleen zijn die weinig representatief :roll:
Voor een warm zingend halselement moet je echt voor de SD Alnico II Pro gaan, denk aan Slash zn geluid. Een mooie brughumbucker die hier mee gepaard zou kunnen gaan is de SD Custom Custom. Een nogal vintage, maar warm en punchy brugelement met wat meer output en mids dan de A2pro.

Speeddemon
3 juli 2005, 20:35
Ja alleen zijn die weinig representatief :roll:
Voor een warm zingend halselement moet je echt voor de SD Alnico II Pro gaan, denk aan Slash zn geluid. Een mooie brughumbucker die hier mee gepaard zou kunnen gaan is de SD Custom Custom. Een nogal vintage, maar warm en punchy brugelement met wat meer output en mids dan de A2pro.
en een SD-Jazz?

PS, ik heb misschien wel een nickel-covered SD '59 te koop. Eurootje of 80... (nieuw zijn ze 129...)
erg leuk voor in de hals van een LP.

NeeraDJ
3 juli 2005, 21:34
Een SD Jazz heb ik zelf ook, maar je moet er wel van houden aangezien het toch iets moderner en responsiever is dan de A2pro, is ook minder open en wat strakker en romiger

Speeddemon
4 juli 2005, 00:33
Een SD Jazz heb ik zelf ook, maar je moet er wel van houden aangezien het toch iets moderner en responsiever is dan de A2pro, is ook minder open en wat strakker en romiger
zoals je 't nu zegt komt het er dus op neer dat een Alnico II Pro eigenlijk te muddy is, want hij is minder strak, modern en responsief. :???:

Maar eh, die SD '59 dan?

NeeraDJ
4 juli 2005, 00:40
Minder strak en los hoeft niet te betekenen dat het slecht klinkt, het is gewoon heel open. Bekijk het zo een Burstbucker is ook niet strak maar ook niet muddy. Een sweep picking shredder zal gewoon meer in your face single notes horen met de Jazz nek vergeleken met de A2pro, maar de sound van de Jazz zal zeker niet elke vintage freak enthousiast doen maken.

Oh bijna vergeten de '59 vind ik in de halspositie persoonlijk alleen clean heel goed. Met een beetje oversturing wordt het vaak al modderworstelen. In de brug heb ik hem maar 1 keer live gehoord dacht ik en toen klonk die als een Custom Custom met minder mids en ietsjes minder output, maar wel meer pit

Speeddemon
4 juli 2005, 02:00
Een sweep picking shredder zal gewoon minder in your face single notes horen met de Jazz nek vergeleken met de A2pro, maar de sound van de Jazz zal zeker niet elke vintage freak enthousiast doen maken.

is het juist niet zo dat met een Jazz-neck je juist VEEL definitie van note tot note hebt (bij bijv. sweep/shred gedoe)? :???:

NeeraDJ
4 juli 2005, 14:17
Ja sorry ik had een beetje haast toen ik dat poste was film aan het kijken, maar anyway "minder" moet "meer" zijn, thanks for clearing that up :)

Styhn
4 juli 2005, 17:57
Ik wil ook een nieuw brugelement in m'n Ibanez RG270 laten zetten. Ik speel in een death-metal band a la Morbid Angel/Hate Eternal. Heeft iemand enig idee wat een goeie aankoop zou zijn? Die Seymour Duncan soundclips vind ik niet representatief genoeg en op de Dimarzio site hoor ik vooral veel solowerk, terwijl ik alleen slaggitaar speel...

Speeddemon
4 juli 2005, 18:00
Ik denk dat ik in zo'n geval voor een Duncan Distortion of Custom Custom zou gaan. Evt. Screamin' Demon of Invader...

als 't maar strak is, veel definitie en output heeft.

Janne
9 juli 2005, 14:45
Ok, is dit een beetje een goeie combinatie voor ska/reggae? (ik wil zeg maar een warme toon, maar wel duidelijke attack):
In de halspositie een alnico 2 pro en in de bridge positie een seymour duncan '59 (model SH1 ofzo).

NeeraDJ
9 juli 2005, 14:51
Yep, ook een heel mooi setje

Janne
9 juli 2005, 15:03
Ik hoop t :) . En is het dan een goed idee om er een schakeling in te (laten) bouwen om dat halselement ook singlecoil te kunnen schakelen?
Zoiets zei die man van de muziekwinkel hier, maar kvond het ska-geluid wat hij produceerde niet echt het geluid wat ik zoek :) .

bloodboiler
9 juli 2005, 16:28
Hey neef, ik wist niet dat je nu ook aan de electrische plank zit.

Ik heb hier ook nog een gitaar met Sd 59-ers erin, dus als je die eens wilt horen moet je maar even langs komen.

p.s. ik ben Con

Janne
10 juli 2005, 03:23
Hey Con,

Ja ik kon het toch niet laten al, ik heb m nu ongeveer een jaar (heb er eerst een tijd bijna niet op gespeeld, maar nu steeds meer).

Janne