PDA

View Full Version : Nieuwe delay gekocht!



ieme
1 juli 2005, 20:53
Boss DD20 giga delay, na het testen en hebben van veel delays (lees: HEEL VEEL DELAYS! TC, Line6, Ibanex, Trex, boss) heb ik dankzij Les Paul (robert) eindelijk een delay die aan mn wensen en sounds voldoet! de boss DD20 twin pedal, klinkt zoals het moet, eerlijk, puur en gewoon lekker reageren op je spel!

4 presets opslaan, veel delay modes (analoge, tape, modulation, digital, reversed mode, en een record mode van zo'n 10 sec)

als we weer eens pedalen dag hebben dan zal ik em zeker meenemen! kom je hem ergens tegen moet je em zeker eens beluisteren!

Ik zal komende week eens een soundclipje proberen te posten

ieme

JeroenZ
1 juli 2005, 20:57
Hoeveel duiten?

Negative K3 fan
1 juli 2005, 20:57
hmm interessant, is het bij delays ook zo dat de ene beter werkt met bepaalde amps dan de ander?

Lucluc
1 juli 2005, 20:58
Ik had het probleem dat ie een hele hoge piep door m'n signaal liet klinken. Vanalles geprobeerd met verschillende voedingen, batterijen etc. Vooral als de level knop hoog stond deed ie dingen met m'n signaal die ik niet tof vond, of het effect nu aan was of niet. Ik neem aan dat jij hem in een TB loop gaat plaatsen, of niet? Het is wel een goed ding hoor, maar niet zo gebruiksvriendelijk als het lijkt. Eind van het liedje was een memory man :D

ieme
1 juli 2005, 21:00
Eind van het liedje was een memory man :D

dat liedje moet denk ik bij mij nog eindigen, denk never ending melody

Lucluc
1 juli 2005, 21:04
Eind van het liedje was een memory man :D

dat liedje moet denk ik bij mij nog eindigen, denk never ending melody

Volgende plaat biedt ruimte voor andere liedjes 8-)

Mitch
2 juli 2005, 01:22
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Volgens mij ben je één van de weinige op het forum, de DL4 als multi-delay is nog steeds favoriet geloof ik. Ik begrijp alleen deze opmerking niet helemaal:


en gewoon lekker reageren op je spel

Ja, niets dat zo lekker dynamisch is als een goeie digitale bak :D

ieme
2 juli 2005, 10:52
Ik begrijp alleen deze opmerking niet helemaal:


en gewoon lekker reageren op je spel

Ja, niets dat zo lekker dynamisch is als een goeie digitale bak :D

hij klinkt helemaal niet digitaal...

Mitch
2 juli 2005, 11:09
Nee, maar serieus, wat bedoel je precies met 'reageert goed op je spel' ?
Ik vat 'm niet helemaal. Heeft -ie instelbare ducking ?

ieme
2 juli 2005, 11:11
Nee, maar serieus, wat bedoel je precies met 'reageert goed op je spel' ?
Ik vat 'm niet helemaal. Heeft -ie instelbare ducking ?

dat hij gewoon doet wat ik in mijn orgen wil horen!

Mitch
2 juli 2005, 11:29
Oké
:listen:

The Brother-Slayer
4 juli 2005, 09:50
4 presets opslaan, veel delay modes (analoge, tape, modulation, digital, reversed mode, en een record mode van zo'n 10 sec)

ieme

Ik heb de bak al zo'n klein jaartje: ben er enorm tevreden over (en was destijds ook aan't twijfelen tussen een DL-4)
Volgens mij heeft ie wel 23 seconden aan recording time... in ieder geval lang genoeg om je lickjes te recorden en erover te spelen. Ik gebruik trouwens deze functie enorm veel :P
Wel jammer dat je niet een frase kan opnemen, deze uitzetten, ondertussen kan je dan zelf verder spelen, en achteraf de frase/backline terug kan opzetten. Dit kan wel bij de DL-4 dacht ik...

Andere pro's tov DL-4 zijn:
langere looptime
meer geheugen (presets)
kost minder €'s :P

Niettemin wil ik ooit eens een DL-4 aanschaffen om eens uitgebreid beiden te testen..

gvink
4 juli 2005, 16:48
Ik heb ook een DD20... Vond 'm lekkerder klinken met mijn humbuckers tov de DL4. En ik vind de manier waarop de switches werken prettiger..
Al met al ben ik er erg blij mee...!

gitaarhaantje
6 juli 2005, 21:29
Hey ieme kun je me ook een paar instellingen geven die jij ingeprogrammeerd hebt????